تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دستور موقت فوری دیوان

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بر طبق ماده ۳۴ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری ، اگر شاکی ضمن طرح شکایت و یا حتی پس از طرح شکایت خود ، مدعی این امر شود که : اجرا نمودن تصمیمات ، اقدامات ، یا آراء قطعی ، و یا حتی خودداری نمودن از انجام وظیفه اشخاص و مراجع مذکور در ماده ۱۰ قانون فوق الذکر ، منجر به ورود خسارتی شده است  می تواند ، صدور دستور موقت را تقاضا نماید .

دستور موقت دیوان

وکیل دستور موقت فوری دیوان

یکی از اساسی ترین نکاتی که وکیل دستور موقت فوری دیوان ، می تواند در این خصوص ذکر کند ، این امر است که : شاکی باید بعد از طرح شکایت و تا پیش از ختم رسیدگی ، درخواست خود را در خصوص صدور دستور موقت فوری دیوان ، به دیوان عدالت اداری تقدیم کند . البته باید توجه داشت که ، این درخواست نیازمند پرداخت هزینه ای نمی باشد .

شعبه رسیدگی کننده ، ضمن بررسی موضوع و همچنین ضرورت آن ، اقدام به صدور دستور موقت فوری مبنی بر اجرای دستورات ، و یا حتی توقف اقدامات ، می نماید. در واقع در خصوص دستور موقت فوری دیوان، باید افزود که : دیوان عدالت اداری ، بر خلاف دیگر مراجع قضائی ، دارای شعب محدودی می باشد. به همین خاطر روند رسیدگی در دیوان ، زمان بر و طولانی است. دستور موقت فوری دیوان ، به علت جلوگیری نمودن از معسر شدن اشخاص و ورود خسارت های غیر قابل جبران ، در نظر گرفته شده است .

به همین سبب ، پیشنهاد می شود که : اشخاص پیش از هر اقدامی ، با وکیلی متخصص و تضمینی در این زمینه ، مشورت نمایند تا با اتکا بر دانش و تجربه او ، روند پرونده در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین شکل ، طی گردد .

انواع دستور موقت دیوان

به سبب آن که شخص شاکی ، متحمل ضرری در جریان پرونده نشود ، می تواند از دستور موقت فوری دیوان ، بهره مند گردد . دستور موقت فوری دیوان ، به سه نوع تقسیم می شود :

۱ / توقیف مال ،

۲ / منع از انجام  یک عمل و یا چندین عمل ،

۳ / اجبار به انجام یک عمل و یا چندین عمل .

در واقع ، می توان این طور گفت که : برای این که شخص در گرفتن دستور موقت فوری دیوان ، موفق باشد لازم است که ، به چندین نکته دقت کند :

۱ / دستور موقت ، قاطع دعوی نیست و این دستور به تنهایی ، نمی تواند دلیلی بر حقانیت شخص شاکی باشد ( چرا که در برخی مواقع ، با وجود صدور دستور موقت ، حکم بر عدم حقانیت شخص شاکی صادر می‌ گردد ) . البته باید اشاره کرد که : مدارک و دلایل شاکی در هنگام درخواست و دادخواست دستور موقت ، می تواند نشان از حقانیت او داشته باشد . بنابراین ، اگر حکم به نفع شخص شاکی صادر گردد ، دستور موقت دائمی می شود و از انجام عمل یا اعمال غیر قانونی سازمان یا اداره ، در دیوان ، به صورت دائم جلوگیری می شود ‌.

۲ / دستور موقت فوری دیوان ، هیچ تاثیری در وضعیت و ماهیت دعوا ندارد و فقط با عنایت بر ضرورت امر ، و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان به شخص شاکی ، با تایید رییس دیوان صادر می شود . بنابراین دستور موقت فوری دیوان ، مربوط به زمان خاصی است و هر زمان که دیوان صلاح بداند ، می تواند آن را لغو کند .

۳ / دستور موقت فوری دیوان ، نشان از فوریت و ضرورت امری دارد که بر طبق درخواست شخص شاکی بوده ، که بر طبق مدارک و دلایل شاکی ، در آن خصوص تصمیم گیری می شود و در نهایت ، قاضی در آن امر تصمیم می گیرد .

۴ / در نهایت باید افزود که : دستور موقت فوری دیوان ، غیر قابل اعتراض و تجدیدنظر می باشد ‌.

مشاوره با وکیل تضمینی دیوان

وکیل متخصص دیوان عدالت اداری ، وکیلی با تجربه و زبده می باشد که سال ها در این زمینه فعالیت نموده و پرونده های بسیاری را با موفقیت ، به سرانجام رسانده است . دستور موقت فوری دیوان ، یکی از پیچیده ترین و حساس ترین اموری است که شخص با مشورت با وکیل تضمینی دیوان و سپردن ۰ تا ۱۰۰ روند پرونده خود به او ، می تواند از ورود هر گونه ضرر و خسارتی ناشی از اشتباه در نوشتن دادخواست ، درخواست دستور موقت و … جلوگیری نماید .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *