تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دعوی تعدیل و تقلیل اقساط مهر

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

کلاسه پرونده: …………. شماره دادنامه: ……. خواهان: آقای مجنون خوانده: خانم لیلی خواسته: نقلیل و تعدیل اقساط مهر مرجع رسیدگی: شعبه … دادگاه خانواده …………………

گردشکار: دادگاه با نگرش جامع در اوراق پرونده، ضمن ختم رسیدگی ذيلا اعلام | رأی می دهد:

 

رأی دادگاه

خواسته آقای مجنون به طرفیت خانم لیلی تعدیل و تقليل اقساط مهر خوانده است که قبلا توسط دادگاه موضوع(۲) کلاسه ۸۲۸۸۸۴ مورخ ۸۵/ ۳ / ۲۸ – ماهانه یک سکه | قسط بندی شده است با توجه به اینکه خواهان دلایل موجهی بر ادعای خود ارائه ننموده و شهود تعرفه شده از وی نیز به حد نصاب قانونی (۴ نفر) نرسیده است.

بناء عليهذا: دادگاه ادعای وی را ثابت تشخیص نداده و به استناد مواد ۱۹۸ و ۱۹۷ قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۸ حکم به بطلان دعوای خواهان صادر و اعلام می گردد رأی دادگاه حضوری است و ظرف مهلت بیست روز از ابلاغ به طرفین قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان ………….است.

دادرس شعبه…………..دادگاه خانواده ………

رونوشت: برابر با اصل و اداریست مدیر دفتر شعبه …… دادگاه خانواده …….

محكوم به) به جلد پنجم از |

1- برای ملاحظه داد خواست پیرامون موضوع تعديل و تقليل و یا تعدیل و افزایش “محکوم به “به جلد پنجم از مجموعه ۵ جلدی نگارش حقوقي تأليف نگارنده رجوع نمائید.

۲. موضوع عبارت است از چیزی که عمل انسان بر آن یا در آن واقع می شود.

 

دادخواست دعوی چهارم / تعديل و تقليل اقساط مهر (نوبت دوم)

خواسته یا موضوع و بهای آن استدعای رسیدگی و صدور حکم بر تعدیل و تقليل أقساط مهر خوانده موضوع دادنامه شماره …….، مورخ ………. صادره از شعبه ………… دادگاه خانواده ……. بعد از ماهی یک عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ماهی ¼ حقوق خواهان به شرح متن

دلایل و منضمات دادخواست(مدرک) ۱۔ دلیل سمت / فتوکپی مصدق کارت ملی خواهان ( یک برگ) ۲۔ فتوکپی مصدق سند نکاحنامه (۳ برگ) ۲- فتوکپی مصدق دادنامه شماره …… مورخ ……. موضوع کلاسه … شعبه ……. دادگاه | خانواده … (۱ برگ) ۴. فتوکپی مصدق استشهادیه محلی (۱ برگ) 5-فتوکبی مصدق گواهی حقوقی (یک برگ) 6- شهادت شهود ( اسامی شهود در دادخواست ذکر شده است) ۷- عند الزوم صدور قرار تحقیق محلی ۸- ثانی دادخواست (۸ برگ)

شرح دادخواست              ریاست محترم دادگاه خانواده……….

سلام علیکم ۔ احتراما به استحضار می رساند:

به حکایت سند نکاحنامه شماره ….. مورخ ……….، تنظیمی دفترخانه ……..، خوانده محترم همسر شرعی، دائمی اینجانب میباشد ۲. مهر خوانده به شرح سند نکاحنامه تعداد ….، سکه بهار آزادی / مبلغ .. ریال می باشد ۳-| خوانده محترمه به موجب دادنامه شماره ….. مورخ …….. دادگاه خانواده شعبه ، ……..مهر خود را مطالبه و اینجانب محکوم به پرداخت مهر خوانده گردیده ام .لكن براساس دادنامه شماره ……. مورخ – شعبه به دادگاه خانواده، مهر خوانده ( محکوم به دادنامه ( که فونا بدان اشاره کردید با اثبات اعسار اینجانب و علم بضاعت مالی و فقدان هرگونه مالی در ردیف منقول و غیر منقول. و مازاد بر مشبات دین، محکوم به، تقسيط گردید و طی آن مقرر شد هر ماه یک عدد سکه بهار آزادی طرح جدید با قیمت يوم الاجرای آن را در حق خوانده بپردازم ها تاکنون بیش از ه. قسط از اقساط خوانده پرداخت شده است.

6-مع الوصف: افزایش نرخ تورم در بخش کالا و خدمات و افزایش تصاعدی بهای سکه بهار آزادی در بازار سکه | و طلا و عدم افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت موجب تضعیف و تغريت منابع درآمدی اینجانب شده و از | بابت پرداخت می خواند. (هر ماه یک سکه بشدت در عسر و حرج شديد قرار گرفته ام

 ۷- به پیوست ضمن تقديم یک برگ استشهادیه محلی – آقایان

 1- آقای ……. فرزند …… محل اقامت …… ۲. آقای …… فرزند ……. محل اقامت ……..

3- آقای ……. فرزند …… محل اقامت …… 4. آقای …… فرزند ……. محل اقامت ……..

بعنوان شهود معرفی و بواسطه آن استماع اظهارات ایشان مورد تقاضا می باشد.

بناء عليهذا: با تقدیم دادخواست حاضر و استناد به ماده او ۲۳ و ۳۷ قانون اعسار و با ملحوظ نمودن قاعده نتهی ارزشمند «نفی سر و زج) و آبه ۷۸ سوره حج، و آیه 7 سوره طلاق، و آیه ۶ سوره مانده و آیه ۲۸۰ سوره بقره، رسیدگی و استماع خواسته و در مانحن فیه صدور حکم به شرح ستون خواسته و اجمالا إستدعای تعديل و تقليل الفاط مهر خوانده از ماهی یک سکه بهار آزادی به ماهی حترف خواهانه از محضر دادگاه تحت استدعاست. بدیهی است بلحاظ اینکه درخواست اینجانب از امور حادث محسوب می گردد از شمول امر مطروحه یا مختومه خارج می باشد

با تشکر و تجدید احترام

 

تعديل و تقليل اقساط مهر (نوبت دوم)

کلاسه پرونده: ………………… . شماره دادنامه: ……….. – خواهان: آقای مجنون خوانده: خانم لیلی

خواسته: تقلیل و تعدیل اقساط مهر از ماهی یک عدد سکه تمام بهار آزادی به 1 حقوق ماهیانه برابر گواهی حقوقی………. .مرجع رسیدگی: شعبه …، دادگاه خانواده ………… گردشکار: دادگاه با ختم رسیدگی ذيلا اعلام رای می دهد:

رأی دادگاه

خواسته آقای مجنون عليه خانم لیلی، تعدیل و سپس تقليل اقساط مهر همسرش از ماهی یک سکه به ۱ / ۴ حقوق وی که کارمند دولت (ناجا) است می باشد خواهان به | عنوان دلیل فقط فيش حقوق خود را ارائه نموده است لذا با توجه به تنها دلیل ابرازی توسط خواهان و عدم ارائه دلیل معارض و خلاف از جانب خوانده و توجه به افزایش قیمت سکه بهار آزادی … دعوی خواهان (نه طبق ستون خواسته و مدنظر خواهان) وارد تشخیص داده شد و به استناد ماده ۳۷ قانون اعسار وی از پرداخت اقساط مرداد و دی ماه آینده معاف شد در مابقی ماههای سال باید اقساط خود را به روال سابق بپردازد رأی | صادره حضوری است و ظرف مهلت بیست روز از ابلاغ به طرفین قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان ………… است.

دادرس شعبه … دادگاه خانواده ……….

رونوشت: برابر با اصل و اداریست مدیر دفتر شعبه …….. دادگاه خانواده ………

تذكار:

نظر به غیرمالی بودن دعوی اعسار، حکم رد یا قبول اعسار در مورد “محکوم به” قابل تجدیدنظرخواهی می باشد

ر.ک ) رأی وحدت رویه شماره     دیوانعالی کشور

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *