تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

دادخواست مطالبه مهر + (نرخ روز)

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

این نوشتار شامل دادخواست مطالبه مهر است. اگر می خواهیبد با بهترین وکیل مهریه  صحبت کنید، می توانید از وکلای محرب موسسه حقوقی تهران وکیل استفاده کنید.

دادخواست مطالبه مهر
دادخواست مطالبه مهر

خواسته یا موضوع و بهای  آن مطالبه مهر به تعداد ۱۷۴ عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ضمن احتساب کلیه خسارات ناشی از دادرسی از باب قاعده شريف فقهی تسبیب از لحاظ پرداخت هزینه دادرسی مقوم بر

 

51 میليون ريال

دلایل و منضمات دادخواست(مدرک)  1. دلیل سمت (وکالتنامه ملصق به تمبر مالیاتی) (یک برگ) ۲۔ فتوکپی مصدق شناسنامه (۲ برگ) ۳- فتوکپی مصدق سند نکاحنامه (۱۰ برگ) ۴- نسخه ثانی دادخواست (۱۴ برگ)

شرح دادخواست              ریاست محترم دادگاه عمومی بخش ………… مجتمع قضایی…………..

دادخواست مطالبه مهر
دادخواست مطالبه مهر

ریاست محترم دادگستری شهرستان …………………….. /سلام عليكم / احتراما / اینجانب اینجانبه … وکیل پایه… دادگستری دارای پروانه به شماره … به وکالت از خواهان (موكله ) به استحضار می رساند:

1- به موجب سند نکاحنامه شماره 7 تاریخ …………. تنظیمی در دفترخانه شماره ………….. موكله (خواهان) با صداقی به تعداد ۱۷۴ عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به عقد ازدواج دائم خوانده محترم درآمده است.

٢. با توجه به اینکه مهر از متفرعات نکاح و دینی است عندالمطالبه که به محض وقوع عقد نکاح بر ذمه زوج مستقر می گردد موكله تقاضای مطالبه مهر خود را دارد.

بناء عليهذا:

با تقدیم دادخواست حاضر و استناد به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی و در اجرای ماده فوق، | رسیدگی و استماع خواسته و در مانحن فیه صدور حکم به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه تحت استدعاست.

با تشکر و تجدید احترام محل امضاء – مهر – اثر انگشت :

دادخواست مطالبه مهر
دادخواست مطالبه مهر
شما می توانید در هر زمان از وکیل آنلاین 24 ساعته مشاوره حقوقی دریافت کنید.

نمونه دادخواست مطاله مهریه

استدعای رسیدگی و صدور حکم بر الزام خوانده به پرداخت مهر به تعداد ۳۶۵ عدد سکه بهار آزادی مقوم بر ۱۱ میلیون ریال ضمن احتساب خسارات ناشی از دادرسی از باب قاعده فقهی تسبیب


دلایل و منضمات دادخواست(مدرک) 1- دلیل سمت / فتوکپی مصدق کارت ملی خواهان ( یک برگ) ۲- فتوکپی مصدق سند نكاحیه (3 برگ) ۳- ثانی دادخواست (۵ برگ)

شرح دادخواست ریاست محترم دادگاه عمومی بخش …. / دادگستری شهرستان

سلام عليكم / احتراما به استحضار می رساند:

(۱) سند نكاحیه مورخ ……….. شماره …………….. تنظیمی دفترخانه ازدواج شماره ……………… | حوزه ثبت …………. حکایت از وجود علقه زوجیت دائم بين صحابه دعوی دارد.

(۲) همانطور که ملاحظه می فرمایید:

مهر اینجانبه تعداد ۳۶۵ عدد سکه تمام بهار آزادی توافق و خوانده بنحو «حال» متعهد به | تأدیه مهر صدرالذكر شده که از پرداخت آن استنکاف دارد.

بناء عليهذا: با تقدیم دادخواست حاضر: و استناد به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی

و مواد ۱۹۸ و ۵۱۹ از قانون آیین دادرسی مدنی

رسیدگی و استماع خواسته و نفس الامر پذیرش دعوی و سپس صدور حکم به شرح ستون خواسته از محضر دادگاه تحت استدعاست.

با تشکر و تجدید احترام – لیلی

 

نتیجه دعوی اول «مطالبه مهر / ۳۶۵ عدد سکه بهار آزادی مقؤم بر ۱۱ میلیون ریال |

شماره دادنامه: ۲۵۳ خواهان: خانم لیلی خوانده: آقای مجنون خواسته : مطالبه مهر به تعداد ۳۶۵ عدد سکه تمام بهار آزادی مقوم بر ۱۱ میلیون ریال مرجع رسیدگی: شعبه …… دادگاه خانواده …………

رأی دادگاه

 پیرامون دادخواست خواهان خانم لیلی علیه خوانده آقای مجنون به خواسته مطالبه | مهر به تعداد ۳۶۵ عدد سکه تمام بهار آزادی «مقوم بر ۱۱ میلیون ریال، دادگاه با امعان نظر و بررسی جامع اوراق و مداقه در محتویات پرونده و دادخواست تقدیمی و منضمات آن و ملاحظه سند نکاحنامه که فتوکپی تصدیق شده آن ضمیمه گردیده و رابطه علقه زوجیت اصحاب دعوا و میزان و عندالمطالبه بودن مهر را محرز می نماید و خوانده با حضور در جلسه رسیدگی، ایراد مؤثر و دفاع موجهی از دعوای مطروحه بعمل نیاورده و دلیلی که حاکی از پرداخت مهر به خواهان باشد ارائه ننموده که با این اوصاف استمرار و اشتغال ذمه اش همچنان استصحاب می گردد.

بنابراین با توجه به مراتب که فوقا بدان اشاره گردید دعوای خواهان وارد و ثابت تشخیص و خواسته خواهان با ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی و قانون الحاق یک تبصره به ماده مذکور و آئین نامه اجرایی قانون مذکور و ماده ۱۹۸ و ۵۱۹ قانون آئین دادرسی مدنی مصوب ۱۳۷۹ – انطباق دارد.

لذا: دادگاه خوانده دعوی را به پرداخت تعداد ۳۶۵ عدد سکه بهار آزادی در حق خواهان ضمن پرداخت یکصد و شش هزار و پانصد ریال هزینه دادرسی از باب تسبیب محکوم می نماید. رأی صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض می باشد.

رئیس شعبه ……… دادگاه خانواده ………..

– براساس قانون اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف كليه دعاوی مالی که ارزش (بهای خواسته) أن كمتر از ۵۰ میلیون ریال باشد صلاحیت رسیدگی به آن در اختيار شورای حل اختلاف خواهد بود

 

دادخواست مطالبه مهر به نرخ روز

 

گردشکار: در این پرونده خواهان دادخواستی علیه خوانده فوق تقدیم نموده که دادگاه با بررسی مجموع اوراق و محتویات پرونده ضمن اعلام پایان داد رسی به شرح زیر مبادرت به صدور رأی می نماید.


رأی دادگاه

در خصوص دعوای خواهان خانم صفیه عليه خوانده آقای حسین به خواسته مطالبه مهر به نرخ روز به – مبلغ پنجاه میلیون ریال سال ۱۳۸۱ با احتاب هزینه دادرسی که دادگاه با بررسی محتویات پرونده و – دادخواست تقدیمی و منظمات آن و ملاحظه رونوشت سند ناحیه که فتوکپی مصدق آن ضمیمه گردیده و رابطه و علفه زوجیت دائم اصحاب دعوی و میزان و عندالمطالبه بودن مهر را محرز می نماید و خوانده علیرغم وصف ابلاغ واقعی اخطاریه در موعد مقرر در جلسه دادرسی حاضر نگردیده و لایحه دفاعیه ای ارسال نداشته و هیچگونه ایراد و دفاعی از دعوای مطروحه به عمل نیاورده و دلیلی که حکایت از پرداخت مهر به خواهان را داشته باشد و بتواند بری الذمه بردن خویش را اثبات نماید ارائه نکرده است. بنابراین با | توجه به مراتب و اوصاف فوق دعوای خواهان را وارد تشخیص و با استناد به ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی و | قانون الحاق یک تبصره به ماده مذکور و آئین نامه اجرایی همان قانون و مواد ۱۹۸ و ۵۱۹ قانون أنين دادرسی مدنی خوانده دعوی را به پرداخت مبلغ ۶۶۶۲۲۹۷۰ ریال معادل مبلغ شش میلیون و ششصد و | شصت و دو هزار و دویست و نود و هفت تومان بابت اصل خواسته بعنی مهر به نرخ روتر زیرا که تاریخ انعقاد تفا نکاح ۱۳۸۹/ ۶ / ۲۶ می باشد و مهرالممم مبلغ پنجاه میلیون ریال در نظر گرفته شده که با توجه به جدول شاخص کل بهای کالاها ده، صادر شده از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بدین نحو محاسبه گردیده است

۶۶۶۲۲۹۷۰ = …….در ۳۷۴/ ۴۶

و پرداخت نهصد و پنجاه هزار ریال بابت هزینه دادرسی مهرالممی از باب ناعده ش ب در حق خواهان و با استناد به ماده ۶ آئین نامه مارالذکر به المان و ابطال نمبر مابه التفاوت هزینه دادرسی مهرالمسمی و مهر به نرخ روز به مبلغ ۲۳۲۴۶۰ ریال در حق صندوق دولت محکوم می نماید ر صدر شده با توجه به ابلاغ واقعی اخطاریه به خوانده به موجب ماده ۳۰۳ ثانون آئین دادرسی مدنی حضوری د ظرفیت روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در دادگاه محترم تجدیدنظر استان می باشد

رئیس شعبه …… دادگاه عمومی …………..

 

 

دعوی دوم / مطالبه نفقه معوقه / قطعیت حکم در مرحله بدوی ( حکم انفاق )

گردشکار: در این پرونده خواهان دادخواستی علیه خوانده فوق نقدیم نموده است که این دادگاه و با بررسی مجموع محتویات پرونده ضمن اعلام ختم دادرسی به شرح آتی مبادرت به صدور رأی 1 می نماید.

رأی دادگاه

در خصوص دعوای خواهان خانم صفیه عليه خوانده آقای حسین به خواسته مطالبه نفقه معوقه از | تاریخ ۱۳۸۳/ ۱ / ۱ لغایت صدور حکم از قرار ماهیانه یک میلیون ریال نظر به اینکه خواهان در جلسه دادرسی دعوای خود نسبت به مطالبه نفقه معوقه از تاریخ ۱۳۸۳/ ۱ / ۱ لغایت ۱۳۸۴/ ۱ / ۲۶ را بطور کلی | مسترد نموده است لذا دادگاه با استناد به بند (ج) ماده ۱۰۷ قانون آئین دادرسی مدنی قرار سقوط دعوا در این خصوص را صادر و اعلام می نماید و در خصوص قسمت دیگر دعوای خواهان یعنی مطالبه نفقه معوقه از تاریخ ۱۳۸۴/ ۱ / ۲۶ لغایت صدور حکم که خواهان در جله اول دادرسی مبلغ در نظر گرفته شده ماهیانه نفقه خود از مبلغ یک میلیون ریال را به مبلغ پانصد هزار ریال تقلیل داده است که دادگاه با بررسی محتویات پرونده و دادخواست تقدیمی و مهمات آن و ملاحظه رونوشت سند نکاحيه که فتوکپی مصدق آن ضمیمه گردیده و رابطه و علقه زوجیت دانم اصحاب دعوا را محرز مینماید و خوانده با حضور در جله دادرسی ضمن قبول دعوای خواهان ایراد و دفاعی از دعوای مطرح شده به عمل نیاورده و دلیلی که بتواند عدم تمکین و ناشزه بودن خواهان را اثبات نماید و همچنین دلیلی که حکایت از پرداخت نفقه به خواهان را داشته و بتواند بری الذمه بودن خویش را اثبات نماید ارائه نکرده و به مبلغ درخواست نفقه ماهیانه از فرار ماهیانه پانصد هزار ریال اعتراضی معمول نداشته است و نظر به اینکه وقت مقررات قانونی در عقد نکاح دائم پرداخت نفقه زن به عهده شوهر می باشد بنابراین با توجه به مراتب و اوصاف فوق دعوای خواهان را وارد تشخیصی و با استناد به مواد ۱۱۰۶ و ۱۱۱۱ و ۱۲۰۶ قانون مدنی و ماده ۱۹۸ نانوت آئین دادرسی مدنی خوانده را به پرداخت مبلغ ۲۰۱۶۶۶۶ ریال معادل مبلغ چهارصد و یک هزار و ششصد و شصت و شش تومان و شش ریال بابت اصل خواسته یعنی نفقه معوقه از تاریخ ۱۳۸۴/ ۱ /۲۶ لغایت صدور حکم ۱۳۸۴/ ۹ / ۲۷ از قرار ماهیانه پانصد هزار ریال در حق خواهان محکوم می نماید. رأی صادر شده حضوری و با توجه به اقرار خوانده در دادگاه به دستور تبصره ماده ۳۳۱ قانون آئین دادرسی مدنی قطعی است

رئیس شعبه ……. دادگاه عمومی ………….

 

 

دادخواست مطالبه مهریه در این نوشته پوشش داده شده است. پروسه انجام این دادخواست را می توان توسط بهترین وکیل نفقه به انجام رساند.

دادخواست مطالبه مهریه
دادخواست مطالبه مهریه

مشخصات

نام

طرفین

نام

خانوادگی

نام

خواهان

مشخصات زوجه (زن)

خوانده

مشخصات زوج (شوهر)


وکیل یا نماینده قانونی

مشخصات وکیل یا نماینده قانونی در صورت وجود

دادخواست مطالبه مهریه
دادخواست مطالبه مهریه

خواسته یا موضوع و بهای آن

مطالبه مهریه و تقاضای محکومیت خوانده به پرداخت … سکه تمام بهار آزادی به مبلغ … ریال مقوم به مبلغ … با احتساب کلیه خسارات قانونی و هزینه دادرسی

دلائل و منضمات دادخواست (مدارک)

تصویر مصدق عقدنامه، تصویر مصدق شناسنامه و به استناد ماده ۱۰۸۲ قانون ملتی

شرح دادخواست

ریاست محترم دادگاه عمومی

سلام علیکم

احتراما به استحضار می رساند

نظر به اینکه اینجانب در تاریخ در دفترخانه رسمی ازدواج به شماره در شد. به عقد دائم آقای … در آمده ام. و مطابق ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی اینجانب مالک مهر خود می باشم و با توجه به عقدنامه که فتوکپی آن به پیوست تقدیم می باشد تعداد …… سکه تمام بهار آزادی یا مبلغ به ریال به عنوان مهریه اینجانب تعیین و مقر گردیده است على النهایه اینجانب تقاضای محکومیت خوانده به پرداخت تعداد س سکه بهار آزادی به عنوان مهریة با احتساب خسارات قانونی و هزینه دادرسی مورد استدعاست.

با کمال احترام

نام و نام خانوادگی

اعضاء خواهان

تاریخ

محل امضاء – مهر – اثر انگشت

محل نقش تمبر

رسیدگی

شماره و تاریخ ثبت دادخواست

ریاست محترم شعبه … دادگاه …. رسیدگی فرمائید نام و نام خانوادگی ارجاع کننده ….

تاریخ ….. امضاء

دادخواست مطالبه مهریه
دادخواست مطالبه مهریه

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب وکیل مهریه یا گرفتن مشاوره از بهترین وکیل مهریه می توانید با شماره های موجود در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *