تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

رای قلع و قمع کمیسیون ماده 99+وکیل+رای+تضمینی+بهترین+تخریب

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع رای قلع و قمع کمیسیون ماده 99+وکیل+رای+تضمینی+بهترین+تخریب اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

قلع و قمع کمیسیون ماده 99+وکیل+رای+تضمینی+بهترین+تخریبقلع و قمع کمیسیون ماده 99+وکیل+رای+تضمینی+بهترین+تخریب

 

با توجه به بالا بودن ارزش ملک و جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه سودجویان و کلاهبرداران در خارج از نقشه های جامع و تفصیلی که حدود شهر ها را مشخص می کند، قانونگذاران برای رسیدگی به موارد تخلف، کمیسیونی را مرکب از نمایندگان وزارت کشور، قوه قضائیه و وزارت مسکن و شهرسازی در استانداری ها تشکیل داده اند و  با اختیارات داده شده و بر حسب نوع تخلف انجام گرفته، رای قلع و قمع کمیسیون ماده 99 را اجرا کند. بر اساس این رای، در ساخت و ساز بدون مجوز، رای بر قلع و قمع  بنا داده می شود و یا جریمه ای معادل پنجاه تا هفتاد درصد قیمت روز بنای تکمیل شده اخذ خواهد شد.

لازم به ذکر است مراجع ذیربط موظفند برای ساختمان هایی که طبق مقررات تعیین شده در این قانون و با نظر کمیسیون مربوط به جریمه محکوم شده اند، در صورت  پرداخت، برابر قانون برای آن ها گواهی پایان کار صادر نمایند.

موارد کاربرد رای قلع و قمع و کمیسیون ماده 99 کدام است؟

طبق ماده 100 قانون شهرداری ها هرگونه ساخت و ساز خلاف ضوابط شهرسازی یا بدون اخذ پروانه ساختمانی، تغییر کاربری بنا، تغییر در اجزا و ارکان بنا، ساخت و ساز خلاف پروانه و یا اضافه ساخت در محدوده شهری، در کمیسیون 100 شهرداری بررسی و حسب مورد برای مالک متخلف حکم قلع و قمع بنا، قطع اضافه ساخت، یا جریمه صادر می شود و صدور رای مقتضی در مورد ساخت و ساز خارج از محدوده و داخل حریم شهری در کمیسیون ماده 99 انجام می شود.

 

قلع و قمع کمیسیون ماده 99+وکیل+رای+تضمینی+بهترین+تخریبقلع و قمع کمیسیون ماده 99+وکیل+رای+تضمینی+بهترین+تخریب

اگر ساخت و ساز غیر مجاز انجام شود، کدام دستگاه و طبق کدام آیین نامه به آن رسیدگی می کند؟

با مهاجرت بی رویه مردم از روستا به شهر های بزرگ ساختمان های بدون مجوز که به یک باره همچون قارچ از دل زمین سر بیرون می آورند و بدون رعایت اصول مهندسی در ساخت و ساز و بدون اخذ پروانه ساخته می شوند کنترل و نظارت بر احداث هرگونه ساخت و ساز در محدوده شهر بر عهده شهرداری ها گذاشته شده است. شهرداری ها علاوه بر کنترل و نظارت بر ساخت و ساز در محدوده شهر، درباره حریم شهر نیز وظایف مشابهی داشته و این شامل ساخت و سازهای غیر مجاز، غیر اصولی و غیر استاندارد در محدوده حریم شهرها هم شده که گاهی شامل رای قلع و قمع کمیسیون ماده 99 می شوند.

دستگاه نظارتی دیگر بر ساخت و سازهای بی رویه و بدون مجوز، سازمان بازرسی کل کشور است که از عالی ترین مراجع نظارتی عهده دار اجرای دقیق و صحیح قوانین است. بازرسی و نظارت های لازم توسط سازمان بازرسی کل کشور جهت هشدار و پیشگیری از وقوع تخلف و جرم انجام می گیرد. آرای دیوان عدالت اداری نیز در در کنار سازمان بازرسی کل کشور از تنش های اجتماعی کم می کند و شهروندان می توانند با در نظر گرفتن قوانین و اخذ مجوز ها، ساخت و سازها را انجام و به بهره برداری برسانند.

آیا می دانید وظیفه کمیسیون ماده 99 شهرداری چیست؟

به موجب بند 20 ماده 99 قانون شهرداری، یکی از وظایف شهرداری ها در سراسر کشور، جلوگیری از تاسیس اماکنی است که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شده و یا مغایر با اصول بهداشتی در شهرهاست. بر این اساس شهرداری مکلف است،علاوه بر جلوگیری از تاسیس اینگونه مراکز،نسبت به تخریب اماکنی که  اصول بهداشت را رعایت نکرده اند، اقدام کند و اگر لازم شود آنها را به خارج از شهر انتقال داده و در صورت ضرورت رای قلع و قمع کمیسیون ماده 99 را به اجرا بگذارد. بر اساس تبصره گفتار 20 ماده 55 قانون شهرداری، شهرداری در مورد تعطیل، تخریب یا انتقال به خارج از شهر تاسیسات مزبور، مکلف است مراتب را ضمن دادن مهلت  به صاحبان آنها ابلاغ و اگر صاحب ملک به نظر شهرداری معترض باشد، ظرف 10 روز اعتراض خود را به کمیسیونی مرکب از سه نفر که از طرف انجمن شهر انتخاب خواهند شد، تسلیم کند.  این مرجع شبه قضایی به منظور رسیدگی به اعتراض شهروندان مبنی بر تشخیص شهرداری در ارتباط با تعطیل،تخریب و انتقال صنایع و مشاغل مزاحم به خارج از شهر تشکیل شده است.همچنین شهرداری میتواند به صاحبان صنوف مزاحم مهلت دهد تا نسبت به رفع مزاحمت اقدام کنند. جهت مشاوره تخصصی در این زمینه با وکیل شهرداری ، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید

09100911179- 09371135179- 09371135833

 

قلع و قمع کمیسیون ماده 99+وکیل+رای+تضمینی+بهترین+تخریبقلع و قمع کمیسیون ماده 99+وکیل+رای+تضمینی+بهترین+تخریب

اگر فردی به  رای کمیسیون قلع و قمع کمیسیون 99 اعتراض داشته باشد چگونه می تواند طرح دعوا کند و مرجع مرتبط برای رسیدگی به اینگونه دعاوی کدام است؟

اگر فردی به رای صادره از رای کمیسیون قلع و قمع کمیسیون 99، اعتراضی داشته باشد فقط می تواند ظرف مدت مهلت 3 ماهه از تاریخ ابلاغ به خوانده، اعتراض و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری را مطرح کند و در غیر اینصورت رای کمیسیون ماده 99 قطعی است و قابل اعتراض و تجدید نظر خواهی نمی باشد.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *