تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقیزمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقی

زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه به چه معناست؟

اخراج ثلث مورد وصیت از ماترک متوفی متوقف بر تحریر ترکه نیست بنابراین دعوای اخراج ثلث از ماترک قابل استماع است.

شماره دادنامه: ۹۳۰۹۹۷۰۲۲۰۶۰۰۰۳۰

تاریخ: ۱۳۹۳/۰۱/۲۴

رای شعبه ۱۱ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه:

 در مورد دادخواست آقای (الف.ب.) با وکالت آقای (م…) به طرفیت آقایان و خانم ها (ف.) و (ف.) و (الف) و (ل) و (م.) و (ع.ب.) بانام خانوادگی (ب.) و خانم (ر.ن.) به خواسته صدور حکم به اخراج ثلث از ماترک مرحوم (غ.ب.) به شرح دادخواست با این توضیح که اخراج ثلث در راستای اجرا وصیت نامه رسمی به شماره ۵۴۱۶۷-۶۷/۲/۱۲ میباشد با توجه به موضوع خواسته و لايحه تقدیمی از سوی خانم (ف.ب.) مضبوط به شماره ۷۵۶-۹۰/۴/۱۳ و با توجه به اینکه از وکیل محترم خواسته شد که نسبت به ارائه صورت جلسه تحریر ترکه اقدام نمایند تا اقدام مقتضی نسبت به خواسته مسترد گردد؛

زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقیزمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقی

ولی اعلام نموده که تحریر ترکه ندارند و درخواست کارشناس نموده اند نظر به اینکه قالب قانونی در جهت شناسایی ماترک متوفی و دیون احتمالی وی همان تحریر ترکه میباشد و بدون اعلام دارایی متوفی اعم از منقول و غیرمنقول و احتمالا نقود و بدهکاری احتمالی متوفی کارشناس میسر نمی باشد تا ثلث و اخراج ثلث قابل محاسبه و عملیاتی گردد بر این اساس با توجه به پیش بینی تحریر تر که در تقسیم ماترک و نیز اخراج ثلث و عدم انجام آن دادخواست تقدیمی با این تفصيل غیر منطبق با مقررات امور حسبی وق.آ.د.م. به نظر رسیده مستند به ماده ۲ از ق.آ.د.م. قرار عدم استماع دعوی را صادر و اعلام میدارد قرار مذکور پس از ابلاغ تا بیست روز قابل اعتراض وفق مقررات می باشد.

زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقیزمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقی

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقی انحصار وراثت نیاز دارید، می توانید با بهترین وکیل انحصار وراثت موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید؛ همچنین، برای مشاوره حقوقی در رابطه با نمونه گواهی انحصار وراثت می توانید با وکیل گواهی انحصار وراثت این موسسه ، از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقیزمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقی

رئیس شعبه ۴۱ دادگاه عمومی حقوقی تهران – سید موسوی

رای شعبه 6 دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه:

 تجدیدنظرخواهی اقای (الف.ب.) به طرفیت (ف.) و (ف.ب.) و (الف) و ( ل.) و (م.) و (ع.) نام خانوادگی همگی (ب) و (ر.ن.) نسبت به دادنامه شماره ۷۲۴-۹۰/۹/۷ صادره از شعبه ۴۱ دادگاه عمومی حقوقی تهران مبنی بر صدور قرار عدم استماع دعوی تجدیدنظرخواه به خواسته صدور حکم به اخراج ثلث از ماترک مرحوم (غ.ب.) موجه و وارد می باشد؛

زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقیزمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقی زیرا به موجب مقررات قانونی امور حسبی اخراج ثلث مورد وصیت از ماترک متوفی متوقف بر تحریر ماترک نمی باشد و استدلال مرجع بدوی مبنی بر قابل استماع نبودن دعوی مذکور به لحاظ عدم تحرير ماترک فاقد وجاهت قانونی است؛ بنابراین دادگاه ضمن پذیرش تجدیدنظرخواهی به استناد بند «5» ماده ۳۴۸ و ماده ۳۵۳ قانون آیین دادرسی مدنی دادنامه تجدیدنظر خواسته را نقض نموده و پرونده را جهت رسیدگی ماهیتی به مرجع محترم بدوی اعاده می نماید. این رأی قطعی است.

زمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقیزمان اخراج ثلث مورد وصیت از ترکه+وکیل+مشاوره حقوقی

رئیس شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران – مستشار دادگاه فارسیجانی – صوفی

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *