تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با موسسه حقوقی تهران وکیل در تماس باشید .

 

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاقشکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

تعریف رابطه نامشروع

 برقراری هرگونه ارتباط فیزیکی یا غیرفیزیکی مابین زن و مرد نامحرم که مرزهای قانونی وشرعی را رد کرده و به زنا نرسیده باشد را رابطه نامشروع گویند وبه دلیل اینکه خارج از عرف و اخلاقیات و قانون جامعه عمل کرده اند ،سبب تعقیب کیفری مرتکبان می شود. ممکن است این رابطه به صورت مجازی و بااستفاده از نرم افزارهای ارتباطی همچون تلگرام ، واتساپ یا اینستاگرام یا در خیابان، ماشین و.. اتفاق بیافتد. رابطه نامشروع به هرگونه رابطه منافی عفت (از قبیل گرفتن دست یکدیگر توسط زن و مرد نامحرم، بوسیدن، درآغوش گرفتن، رفتن به کافی شاپ، ارتباطات تلفنی و..) گفته می شود.

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاقشکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

گاهی این روابط زمانی که زن متاهل بوده است صورت گرفته اما تا بعد از جدایی زن از همسرش آشکار نشده است ،در این صورت مرد می تواند بعد ازطلاق از همسرش به جرم رابطه نامشروع شکایت کند همچنین اگر طلاق رجعی باشد و زن در عده طلاق با شخصی رابطه نامشروع برقرار کند چون زن هنوز درحکم زوجه است مرد می تواند از زن به جرم رابطه نامشروع شکایت کند.‏  اما اگر طلاق بائن باشد مرد حق شکایت از همسر خود را بعد از طلاق  ندارد. بعد از طلاق  مرد در صورتی می تواند از زن به جرم رابطه نامشروع شکایت کند که بیشتر از 5 سال از وقوع این جرم نگذشته باشد واصطلاحا  مشمول مرورزمان نشود. باید توجه کرد که اثبات این جرم بسیار مشکل است ودر قانون مجازات تهمت رابطه نامشروع ، حبس از یک ماه تا یک سال و یا تا 74 ضربه شلاق است . اثبات جرم رابطه نامشروع به دلیل سیاست های بزه پوشی سیستم قضایی در این جرایم بسیار سخت و حساس است وتوصیه می شود قبل از هر اقدامی با وکلای مجرب و متخصص مشاوره وبه همراهی یک وکیل توانا اقدام نمایید.  

  تعقیب کیفری جرم رابطه نامشروع  :‏ 

براساس ماده 241 قانون مجازات اسلامی “در صورت نبودن ادله اثبات قانونی بر وقوع جرائم منافی ‏عفت هرگونه تحقیق و بازجویی جهت کشف امور پنهان ومستورازانظار ممنوع است. موارد احتمال ‏ارتکاب با عنف، اکراه، آزار، ربایش، اغفال یا مواردی که به موجب این قانون در حکم ارتکاب به ‏عنف است از شمول این قانون مستثنی است”‏

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاقشکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

براساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات :

هرگاه زن ومردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد و مرتکب روابط نامشروع و عمل منافی عفت غیر از زنا مانند بوسیدن ،درآغوش گرفتن ، شوند هر دو طرف به 99 ضربه شلاق ‏محکوم خواهند شد . اگر عمل با عنف  (زور و خشونت ) و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر دارد.

جرم رابطه نامشروع دردسته جرایم غیر قابل گذشت قرار دارد ونیاز به شاکی خصوصی نداردو نیروی انتظامی یا دادستان نیز می توانند به آن رسیدگی کنند . البته نیروی انتظامی زمانی می تواند به این موضوع وارد شود که جرم مشهود باشد و در برابر عموم واقع شود. حتی اگر شاکی خصوصی داشته باشد و بعد شاکی رضایت دهد مراحل رسیدگی متوقف نمی گردد زیرا این جرم جنبه عمومی داشته و مخالف شرع و باعث جریحه دار شدن وجدان عمومی می باشد.

اگر مرد یا زن قصد شکایت به جرم رابطه نامشروع را چه حین زندگی مشترک یا بعد از طلاق را دارند بایدشکایت خود را شخصا یا به همراهی وکیل خود در یکی از دفاتر خدمات قضایی ثبت کنند وشکایت به دادسرای محل زندگی شاکی ارجاع داده می شود.که در تهران دادسرای صالح دادسرای ارشاد است.

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاقشکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

اگر به دنبال شماره تماس بهترین موسسه حقوقی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته و از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه برخوردار شوید. و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و طلاق توافقی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید و وکالت خود را به آنها اجازه دهید بنابراین در نظر داشته باشید که وجود شماره تماس وکیل در گوگل به اینترنت به معنی تخصصی شان می باشد ما در تهران وکیل متخصص ترین و متبحرترین وکلا را به شما معرفی مینماییم.

راه های اثبات رابطه نامشروع

  • اقرار مرتکب در دادگاه
  • وجود شاهد
  • عکس و فیلم

 در قانون و فقه اسلامی بر پوشانیدن گناه و حدود الهی سفارش شده است و قاضی معاف از تحقیق در این امر می باشد و توصیه برکتمان و انکار دارد. لذا در نهایت پذیرش یا عدم پذیرش عکس و فیلم که البته باید به استناد علم قاضی بوده و رد یا قبول آن با استدلال مورد حکم واقع شود، با این حال باید هرآنچه را که به عنوان ادله اثبات دعوا یا قرینه و اماره می تواند به اثبات ادعای  کمک نماید را ضمیمه دعوا نموده وبه آن استناد کرد. هرگاه با استناد به عکس و فیلم ارائه شده ،ادعای فتوشاپ یا ساختگی بودن مطرح شود، موضوع  امر به کارشناسی ارجاع داده شده و صحت اصالت آن عکس و فیلم و فتوشاپ نبودن آن محرز و مسلم میگردد.

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاقشکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

  • تماس ها و پیامک ها

 مرجع ذی صلاح می تواند از طریق اپراتور تلفن همراه اطلاعات مربوط به تماس ها وپیامک های متهم را اخذ نماید .متن پیامک و گزارش تماس های گرفته شده اعم از ارائه شماره و ذکر تاریخ تماس از مواردی است که به درخواست شاکی از مخابرات استعلام و نتیجه در پرونده منعکس میگردد.و بر طبق قانون اپراتورها موظفند اطلاعات را تا 6 ماه نگهداری کنند و کسب پرینت اطلاعات تلفن همراه همسر ، بدون مجوز دادگاه امکان پذیر نمی باشد . در قانون مجازات اسلامی و بر اساس موازین شرعی ، امکان استناد به اثبات رابطه ‏نامشروع از طریق فضای مجازی مورد اشاره قرار نگرفته است و به عنوان مثال نمی توان بر اساس ‏پیام ها و چت های رد و بدل شده و دایرکت اینستاگرام رابطه نامشروع را اثبات نمود ‏و با توجه به رویه دادگاه های کیفری هر نوع مبادله پیام و چت در فضای مجازی نشان دهنده رابطه نامشروع نیست ؛ بلکه پیام های رد و بدل شده در فضای مجازی باید به کیفیتی باشد که نشان دهنده نوعی ارتباط نامشروع به لحاظ شرعی بوده و یا اینکه صحبت ها به لحاظ عرفی قابل مسامحه نباشد .

نکته :  اگر موضوع شکایت از همسر در رابطه با روابط نامشروع در فضای مجازی باشد دادگاه نمی تواند به اطلاعات برنامه های غیر داخلی (نظیر تلگرام ، واتس اپ ،اینستاگرام) دسترسی داشته باشد. برای اثبات جرم رابطه نامشروع نیاز به اسناد ، ادله و مدارکی نظیر اسکرین شات و عکس می باشد.در صورت عدم دسترسی به این مدارک و ادله و عدم همکاری متهم اثبات جرم امکان پذیر نیست. پلیس فتا می تواند از طریق هک حساب کاربری متهم اطلاعات مربوطه را کسب می کند که ممکن است اطلاعات قبلا پاک شده باشد .

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاقشکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

  • علم قاضی و نظر او بسیار تاثیر گذار است و تنها برای اینکه به قاضی اثبات شود که رابطه ای وجود داشته یا دارد و منجر به اثبات جرم گردد. به طور ساده تر قاضی دادگاه اگر با استفاده از امارات ، شواهد و قرائن موجود در پرونده رابطه نامشروع به این علم و یقین برسد که جرم رابطه  نامشروع واقع شده است ، می تواند حکم صادر کند حتی اگر آن دلیل ارائه شده ، دلیل شرعی و قانونی مورد پذیرش درقانون نباشد .

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *