تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

شکستن رای در دیوان عالی کشور + وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

یکی از بالا ترین مراجع قضایی کشور ، دیوان عالی کشور می باشد ، که دارای وظایف و اختیارات نسبتا وسیعی است . بر اساس اصل یکصد و شصت و یک قانون اساسی ، دیوان عالی کشور به منظور : حل اختلافات ، نظارت نمودن بر اجرای صحیح قوانین و مقررات ، ایجاد وحدت در رویه قضایی ، تعیین نمودن مرجع صالح به منظور رسیدگی به اختلافات ، و …. ، تشکیل شده است .

یکی از مواردی که در خصوص دیوان عالی کشور ، باید ذکر کرد ، شکستن را در دیوان عالی کشور ، یا به عبارت دیگر ، نقض رای قطعی صادره در مراجع دیگر ( در دیوان ) می باشد . شکستن رای در دیوان عالی کشور ، به روش های مختلفی صورت می گیرد . که یکی از این روش ها ، فرجام خواهی است .

بر اساس ماده سیصد و شصت و شش قانون آیین دادرسی مدنی ، به رسیدگی از منظر عدم تطبیق و یا تطبیق رای مورد فرجام با موازین و همچنین اصول شرعی و قوانین ، فرجام خواهی گفته می شود . در واقع ، وکیل متخصص و مجرب دیوان عالی کشور ، در این خصوص باید ذکر کند که : شکستن رای در دیوان عالی کشور ، صرفا رسیدگی شکلی می باشد . به این معنی که در دیوان عالی کشور ، رسیدگی ماهوی صورت نمی گیرد . به همین سبب ، آراء بدویی که بعد از سپری شدن مهلت اعتراض به آنان ، قابلیت تجدید نظر خواهی را از دست می دهند و یا حتی ، آراء که در دادگاه تجدید نظر صادر شده اند ( که اصولا قطعی هستند ) را می توان با استناد به مدارک مستند و موارد قانونی ، قابل فرجام خواهی در دیوان دانست .

وکیل شکستن رای در دیوان عالی

نقض شدن حکم صادره در دیوان عالی کشور

یکی دیگر از مسائلی که وکیل دیوان عالی کشور ، در خصوص شکستن رای در دیوان عالی کشور ، باید به آن اشاره کند این امر است که : کدام موارد باعث نقض حکم صادره در دیوان می شوند ؟ وکیل دیوان عالی کشور در خصوص پاسخ به این سوال ، باید ذکر کند که : موارد نقض حکم صادره در دیوان ، به این شرح است :

۱ / دادگاهی که رای را صادر نموده ، صلاحیت ذاتی را نداشته باشد و در خصوص صلاحیت محلی نیز ، پس از ایراد به آن .

۲ / رعایت نشدن مقررات ، قوانین ، و موازین شرعی در رای صادر شده .

۳ / رعایت نشدن اصول دادرسی ، و رعایت نکردن حقوق طرفین دعوا و همچنین قواعد آمره به طوری که رای را از اعتبار قانونی ساقط کند .

۴ / آراء صادر شده در موضوعی میان همان اصحاب دعوا ، بدون آن که سبب قانونی آن مغایرتی داشته باشد .

۵ / بی توجهی کردن به دفاعیات و دلایل طرفین و یا نقض در تحقیقات .

هر زمان که طرفین دعوا از یکی از موارد بالا در رای صادره ، مطلع گردد می تواند به همراه وکیل مجرب و زبده دیوان عالی کشور ، با ارائه نمودن مدارک و دلایل مثبت این موضوع ، قادر به شکستن رای در دیوان عالی کشور شود .

نکته دیگری که وکیل متخصص دیوان عالی کشور ، می تواند به آن اشاره کند این امر است که : اعاده دادرسی ، یکی دیگر از مواردی است که اشخاص در آن قادر به شکستن رای در دیوان عالی کشور ، می باشند . در واقع ، در اعاده دادرسی به منظور شکستن رای در دیوان عالی کشور ، دیوان با بررسی کردن اسناد و دلایلی که ارائه شده و همچنین با نقض رای صادره ، پرونده را به منظور صادر کردن یک رای جدید به شعبه هم عرض دادگاهی که صادر کننده رای اصلی است ،  ارجاع می دهد .

وکیل متخصص در خصوص شکستن رای در دیوان عالی

وکلای مجرب و متخصص تهران وکیل ، با سال ها فعالیت در حوزه شکستن رای دیر دیوان عالی و کسب صد ها پرونده موفق ، آماده ارائه نمودن تضمینی ترین و بهترین خدمات حقوقی ، به عموم مراجعه کنندگان خود هستند . هموطنان عزیز می‌ توانند به صورت حضوری ، آنلاین ( ۲۴ ساعته ) و یا حتی تلفنی ، با برترین و زبده ترین وکلا مسائل خود را در میان بگذارند و از دانش و تجربه آنان در این زمینه بهره مند گردند .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *