تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

قتل عمد زن مسلمان

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع قتل عمد زن مسلمان اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

 قتل عمد زن مسلمانقتل عمد زن مسلمان

حکم قتل عمد زن مسلمان چیست؟

پرسش: 1. مرتکب جرم قتل عمدی زن مسلمان مرد مسلمان ( قاتل) محکوم به قصاص نفس گردیده است اولیاء دم باید پیش از اجرای حکم قصاص نصف دیه کامل را بپردازند که توان پرداخت مالی برای رد فاصل فاضل دیه به میزان نصف دیه کامل مرد مسلمان به محکوم علیه را ندارند آیا به استناد تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی (دیات) اولیاء دم می توانند از صندوق تأمین خسارت های بدنی از کمک مالی برای پرداخت نصف دیه کامل برخوردار شوند؟ اگر پاسخ منفی است برای اینکه نصف دیه کامل از طریق بیت المال تأدیه گردد تا حکم اجرا گردد به کجا باید مراجعه شود؟

قتل عمد زن مسلمانقتل عمد زن مسلمان

به موجب تبصره ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ قانون گذار برای رعایت تعادل دیه زن و مرد با لحاظ موازین شرعی مقرر نموده، مابقی آن تا سقف دیه مرد از صندوق تأمین خسقصا های بدنی پرداخت می شود. این تبصره شامل فرض سؤال که مقتول زن مسلمان و قاتل مرد مسلمان است و برای قصاص قاتل اولیاء دم باید معادل نصف دیه مرد را به قاتل بپردازند تا او را قصاص نمایند، نمی شود. در چنین فرضی اگر جنایت نظم و امنیت عمومی را بر هم زند یا احساسات عمومی را جریحه دار کند و مصلحت در اجرای قصاص باشد؛ لکن خواهان قصاص (اولیاء دم مقتول)تمکن از پرداخت فاضل دیه را نداشته باشند، طبق ماده ۴۲۸ قانون یاد شده با درخواست دادستان و تأیید رئیس قوه قضائیه فاضل دیه از بیت المال پرداخت می گردد.

قتل عمد زن مسلمانقتل عمد زن مسلمان

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل قتل عمد می گردید می توانید با موسسه تهران وکیل تماس گرفته و از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی این مجموعه بهره ببرید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با بهترین وکلای کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

نظریه مشورتی شماره ۷/۹۲/۱۹۴۷ مورخ۹۲/۱۰/۸ اداره کل حقوقی قوه قضائیه

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *