تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل قتل عمد + جرم + قانون

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل قتل عمد + جرم + قانون اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

وکیل قتل عمد + جرم + قانونوکیل قتل عمد + جرم + قانون

همان طور که می دانید قتل یکی از جرائم سنگین جامعه ما، می باشد. با این حساب بهره مندی از خدمات یک وکیل قتل عمد در این شرایط امتیاز بزرگی محصوب می شود. بسیاری از متقاضیان پرونده های قتل، به اشتباه در وضعیت قتل عمد قرار می گیرند. در چنین شرایطی تنها یک وکیل کاربلد می تواند شرایط متقاضی را تغییر دهد.در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای تهران وکیل تهیه شده، به بررسی چگونگی کمک یک وکیل غیر عمد در پرونده می پردازیم.

چگونه یک وکیل قتل عمد به اثبات بی گناهی کمک می کند؟

حضور یک وکیل قتل عمد کاربلد در کنار متهمین قتل عمد شانس اثبات عدالت قانونی را افزایش می دهد. وکلا به کمک دانش و تجربه خود به قوانین اشراف پیدا می کنند. وکلایی که به صورت تخصصی بر برخی پرونده ها متمرکز هستند می توانند از دانش فنی بالایی در این زمینه ها برخوردار باشند. اما چطور این دانش به متقاضیان کمک می کند تا به کمک وکلا بی گناهی خود را اثبات نمایند؟

دانش و تجربه وکیل قتل عمد به او کمک می کند موکل خود را از قوانین مربوطه آگاه سازد. همچنین با استفاده از قوانین مربوطه مانند قوانین مجازات اسلامی، می تواند بی گناهی موکل خود را اثبات نماید. قوانین بخش های پیچیده ای دارند، علاوه بر آن تبصره های فراوان موجود در قوانین می تواند موجب اثبات بی گناهی شود. اما عدم آگاهی و استفاده از این قوانین در دادگاه، به کمک متقاضیان نخواهد آمد. شایان ذکر است که اشراف به ادبیات صحیح نیز موثر است. چرا که ممکن است به دلیل عدم تسلط به اصطلاحات حقوقی، برخی موارد به اشتباه بیان شود. این مشکل نیز با حضور وکیلی با تجربه مشکلی نخواهند داشت.

معیارهای انتخاب وکیل قتل عمد

وکیل قتل عمد بایستی بر اساس معیار های مختلفی، نقاط قوت خود را اثبات نماید. از این رو به بررسی برخی از این معیار ها می پردازیم. یکی از مهمترین معیار های انتخاب وکیل قتل عمد، تجربه وکیل مورد نظر در این زمینه می باشد. متقاضیان بایستی تاریخچه کاری وکیل را بررسی کنند تا بتوانند بهترین وکیل را برای پرونده خود استخدام نمایند. دومین معیار مهم وکیل، نظر سایر متقاضیان او می باشد. مهمترین منبع آگاهی از کیفیت کار وکلا، نظر متقاضیان قبلی او می باشد. توصیه می شود برای بهره مندی از بهترین خدمات حقوقی، از خدمات موسسه های حقوقی استفاده کنید. چرا که در این صورت می توانید اطلاعات دقیقی در خصوص وکلای این مجموعه ها به دست آورید. همچنین موسسات حقوقی به صورت کامل شرایط وکلا را بررسی می نمایند و بهترین وکلا را برای متقاضیان در نظر می گیرند.

برخی از سایر معیار های انتخاب وکیل قتل عمد عبارتند از:

  • سوابق شغلی
  • تحصیلان و دانش حقوقی
  • همکاری های پیشین
  • نظر متقاضیان دیگر

سخن پایانی

برخی از متقاضیان به دلیل عدم اشراف به برخی از قوانین در دادگاه ها، متهم شناخته می شوند. از این رو توصیه می کنیم متقاضیان برای بهبود این شرایط از وکیل قتل عمد کمک گیرند. همان طور که ذکر شد موسسات حقوقی بهترین خدمات حقوقی را ارائه می نمایند. موسسه حقوقی تهران وکیل آماده ارائه خدمات حقوقی به شما بزرگواران می باشد.

شماره تلفن وکیل قتل عمد شماره تلفن وکیل قتل عمد

یکی از جرایمی که از قدیم و ایام مورد توجه بوده و نقش تعیین‌کننده‌ای در نظم و امنیت جامعه داشته و قتل عمد میباشد و در احادیث و روایات هم مورد توجه قرار گرفته است قانونگذار قتل را به سه دسته تقسیم بندی کرده است:

1- عمد؛

2- شبه عمد؛

3- خطای محض

ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی قتل عمدرا تعریف نکرده فقط مصادیق آن را بیان داشته است.

الف – مواردی که با انجام کاری انجام کاری قصد  ایراد جنایت بر فرد یا افرادی معین یا افراد غیر معین از جمع را داشته باشد و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیر آن واقع شود خواه کار ارتکابی نوعا موجب وقوع آن جنایت یا نظیر ان بشود خواه نشود.

ب- هر گاه مرتکب عمدا کاری انجام دهد که نوعا موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن گردد هر چند قصد ارتکاب آن جنایت و نظیر آن را نداشته باشد ولی آگاه و متوجه بوده که آن کار نوعا موجب آن جنایت یا نظیر آن شود.

پ- هرگاه مرتکب قصد ارتکاب جنابت واقع شده یا نظیر آن را نداشته و کاری را هم که انجام داده است. نسبت به افراد متعارف نوعا موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن نمی شود لکن در خصوص مجنی علیه به علت بیماری یا ضعف پیری یا هر وضعیت دیگری و یا به علت وضعیت نامتعارف مجنی علیه یا وضعیت خاص کافی یا زمانی آگاه و متوجه باشد. هرگاه مرتکب قصد ایراد جنایت واقع شده یا نظیر آن را داشته باشد بدون آن که فرد یا جمع معینی مقصود وی باشد و در عمل نیز جنایت مقصود یا نظیز آن واقع شود مانند این که در اماکن عمومی بمب گذاری کند.

بهترین وکیل قتل عمدبهترین وکیل قتل عمد

در بند ب عدم آگاهی و توجه مرتکب باید اثبات گردد و در صورت عدم اثبات جنایت عمدی است مگر جنایت واقع شده فقط به علت حساسیت زیاد موضع آسیب واقع شده باشد.

در بند ب باید آگاهی و توجه مرتکب یبه این کار نوعا نسبت به مجنی علیه موجب جنایت واقع شده یا نظیر آن باشد ثابت گردد و در صورت عدم اثبات جنایات عمدی ثابت نمی شود.

ماده 291 قانون مجازات اسلامی جنایت در موارد ذیل را شبه عمدی محسوب می دارد:

الف- هرگاه مرتکب نسبت به مجنی علیه قصد رفتاری را داشته لکن قصد جنایت واقع شده با نظیر آن را نداشته باشد و از موازدی که مشمول تعریف جنایت عمدی می گردد نباشد.

کدام موارد در ماده 292 قانون مجازات اسلامی جنایت خطای محض محسوب می شود؟

الف- در حال خواب و بی هوشی و مانند آن

ب- به وسیله صغیرو مجنون ارتکاب یابد.

پ- جنایتی که در آن مرتکب نه قصد جنایت بر مجنی علیه را داشته و نه قصد ایراد فعل واقع شده بر او را مانند آن که تیری به قصد شکار رها کند و به فردی برخورد نماید.

ماده 293 هرگاه فردی مرتکب جنایت عمدی گردد لکن نتیجه رفتار ارتکابی بیشتر از مقصود وی واقع شود چنانچه  جنایت واقع شده مشمول تعریف جنایت عمدی نشود نسبت به جنایت کمتر عمدی و نسبت به جنایت بیشتر شبه عمدی محسوب می شود.

قتل از جمله جرایمی است که از حیث عناصر تشکیل دهنده جرم، جرم آنی تلقی می شود. و از بعد عنصر روانی در بردارنده ی سه جز بلوغ عقل و اختیار است پس قتل شبه عمد قتلی است که درجه خفیف تر از قتل عمد می باشد.

تعریف قتل شبه عمد در نظام حقوقی کشور ها فرق دارد در ایران قانون مجازات اسلامی اگر مرتکب سونیت عام دوو مقتول باشد ولی بدون اینکه قصد کشتن داشته باشد و ضرب و جرح نوعا کشنده باشد در عمل منجر به فوت گردد ان قتل شبه عمد بوده است.

بهترین وکیل قتل

ممکن است اشخاص به جان یکدیگر تعرض نمایند این تعرض گاهی از یک درگیری کوچک شروع شده و گاهی منشا خانوادگی دارد و ممکن است دارای آثار و تبعات بسیار زیادی شود.

به عنوان مثال ممکن است یک دعوای کوچک خانوادگی بین زن و مرد منجر به فوت یکی از طرفین گردد یا اینکه دعوای کوچک بین دو دوست منجر به فوت یکی از آنها گردد در این صورت قتل محقق می شود یا اینکه ممکن است حتی در یک نزاع و درگیری خیابانی بین دو یا چند نفر قتل محقق شود با توجه به مواد قانون مجازات اسلامی قتل دارای انواع مختلفی از جمله اما شبه عمد و خطای محض می‌باشد.

زمانی قتل عمد محسوب می‌گردد که قاتل قصد کشتن را داشته باشد یا متوجه باشد عملی که اتجام می دهد ممکن است منجر به فوت کرد در صورت احراز هر یک از این موارد قتل عمدی است اما در صورتی که قاتل قصد کشتن نداشته باشد یا عمل کشنده نباشد.

اصولا قتل شبه عمد محسوب می‌شود یکی از مواردی که قتل را شبه عمد در نظر می‌گیرند تصادفات رانندگی می باشد از جمله قتل‌های دیگر خطای محض است که در قانون به صورت احصائی مشخص شده است به عنوان مثال در صورتی که قتل توسط کودک صغیر یا مجنون یا دیوانه یا همچنین در حالت خواب اتفاق بیفتد.

قتل عمد و قانون مجازات آنقتل عمد و قانون مجازات آن

این قتل‌ها خطای محض نامیده می‌شوند رسیدگی به پرونده‌های قتل در دادگاه کیفری یک در مرکز استان انجام می‌شود و مرجع تجدیدنظر از آراء صادره از این مراجع دیوان عالی کشور می باشد همچنین یکی از مواردی که قانون به شخص بازپرس یا دادیار ویژه قتل اجازه داده است بدون احضار متهم و گرفتن توضیحات دستور جلب صادر نماید همین قتل می باشد بنابراین با توجه به اینکه مجازات قتل اگر عمدی باشد اگر غیر عمد از جمله خطای محض یا شبه باشد دیه و مجازات تعزیری است وجود وکیل در این پرونده ها کاملا احساس می‌گردد همانطور که قانونگذار بیان کرده است که جلسه رسیدگی در دادگاه های کیفری ۱ بدون حضور وکیل تشکیل نمی گردد از جمله مواردی که ممکن است بیان شود این است که وکلایی که در زمینه قتل و یا جرایم علیه اشخاص فعالیت می‌کنند باید حتماً دارای تخصص تجربه و تبحر باشند در غیر این صورت این پرونده‌ها با شکست مواجه می‌شود حضور وکیل هم از جانب شخص متهم و هم از جانب شخص شاکی نیاز است بنابراین اولیای‌دم ممکن است برای اینکه قصاص بخواهند یا اثبات نمایند قتل عمد بوده است نیازمند وکیل باشد و همچنین متهم نیز ممکن است برای اینکه اثبات نماید که تحقق پیدا کرده‌اند نبوده بلکه شبهام یا خطای محض بوده به وکیل احتیاج داشته باشد.

همچنین نصاب مسئولیت در صورتی که قاتلین متعدد باشند در پرونده‌های قتل متفاوت است و گاهی کار را به رد فاضل دیه می‌کشاند کاملا مشخص است که الزامات قانونی در مورد حضور وکیل در دادگاه های کیفری ۱ حضور او را الزامی کرده و به صورت مشخص از حضور وکیل صحبت می نماید.

موسسه حقوقی تهران وکیل با داشتن متخصص ترین و متبحرترین وکلا در زمینه جرایم علیه اشخاص از جمله قتل که شاکی و چه متهم را در زمینه رسیدن به هدف گرفتن حکم برائت یا اثبات قتل یاری می نماید شما می توانید جهت مشاوره تلفنی با شماره های مندرج در صفحه تماس گرفته و در صورت نیاز با تعیین وقت جهت مشاوره حقوقی تشریف بیاورید.

جرم قتل عمدجرم قتل عمد

وکیل قتل

قانونگذار جرم قتل را به سه دسته عمدی شبه عمدی خطای محض تقسیم می‌کند که بعضاً در عوام نوع دوم شبه عمدی و نوع سوم خطای محض را قتل غیر عمد خطاب میکنند.

در این مطلب سعی بر این است که ترجیحاً در مورد مسائل کاربردی و مشکلاتی که در این جرم و در این راستا برای عوام مردم به وجود می آید مختصری توضیح دهیم و از زیاده گویی و تدریس حقوق به افرادی که به اعضا امکان دارد تخصصی در این زمینه های حقوقی نداشته باشند بپرهیزیم اما نیاز است اندکی در مورد قصد اشخاص نسبت به فعل ارتکابی توضیحاتی خدمت دوستان مطرح کنیم.

قتل عمد

در قتل عمد فرد بسته انجام عملی را دارد که در این راستا دست از فعل ارتکابی گرفتن جان شخص می باشد به تعبیر ساده تر فرد عملی را انجام می‌دهد که به گرفتن جان شخص بیانجامد که در اصطلاح حقوقی به آن قصد نتیجه می گویند .

قتل شبه عمد

در قتل شبه عمد شخص قصد انجام عملی را دارد اما قصد نتیجه که همان گرفتن جان شخصی بزه‌دیده می باشد را ندارد و علیرغم و قصد باطنی مرتکب عمل مربوط منتهی به قتل می شود.

قتل خطای محض

در قتل خطای محض شخص مرتکب عملی را مرتکب می شود اما قصد انجام عمل مربوط در راستای ارتکاب جرم نمی باشد بر فرض مثال راننده که با سرعت مجاز در حال رانندگی می باشد و هیچ گونه تخلفی هم انجام نداده است اما ناخواسته با عدم اعتیاد عابر پیاده‌ای به او برخورد کرده با این عمل یا فعل ارتکابی که همان رانندگی می باشد باعث قطع آب می شود که در اینجا شخص مرتکب قصد ارتکاب جرم نداشته و قصد نتیجه نگرفتن جان شخص می باشد را هم نداشته است و به این موارد قتل خطای محض می گویند.

علی ایحال به مثالهای بپردازیم که ممکن است آحاد جامعه با آن در ارتباط باشند.

قتل در تصادفات

تصادفات یکی از بارزترین آنها می‌باشد که اشخاص در معابر ای با سرعت غیرمجاز و ورود ممنوع و سایر تخلفات رانندگی در تردد می باشند که در صورت اثبات ارتکاب جرایم موصوف در رانندگی قتل از نوع شبهام قلمداد می‌شود که مرتکب در این موارد محکوم به پرداخت دیه و حبس محکوم میشود که در چنین مواردی اثبات اینکه شخص مرتکب تخلف رانندگی انجام داده یا نداده است بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا در این گونه تصادفات که منتهی به قتل می شود محکومیت به حبس قطعی می باشد.

در شرایط خاص مقتول

مواردی هستند که بسیار اهمیت پیدا می‌کند به این علت که به از آن شخص از داشتن بیماری خاص یا شرایط خاص مقتول اطلاعاتی نداشته و علیرغم فعل ارتکابی که در عرف جامعه عنوان کشنده نمی باشد در مورد این شخص کشنده محسوب می‌شود و فعل مربوطه منتهی به فوت می شود که در مورد مذکور علم و عدم علم تعیین کننده اند بودن یا نبودن قتل می باشد .

کشنده بودن نوع عمل

در مواردی هم نوع عمل کشنده می باشد اما در عرف جامعه به آن اشاره ای نشده است و آحاد مردم از آن مطلع نیستند که نیاز به بررسی موضوع می باشد اما احتمال هم وجود دارد که کشنده بودن آنها از ناحیه عرف جامعه مورد پذیرش می باشد برای مثال شخص نمی‌تواند مدعی شود که اگر شخصی را از ارتفاع بالا به پایین پرتاب کند و منطقه به فوت شود اطلاعاتی از کشنده بودن عمل ارتکابی ندارد و این نوع قتل عمدی محسوب می شود.

غیر ارادی بودن عمل ارتکابی قتل

گیاهان شخص در اثر استعمال مواد دارویی یا مشروبات الکلی و امثال آنها از حالت عادی خارج شده و به صورت ناخودآگاه یا غیر ارادی مرتکب قتل می‌شود که عرفاً در مهمانی ها و مجالس مجامع مختلف امکان رخ دادن فعل موصوف در شرایط فوق میباشد که به خودی خود جای تأمل دارد و اثبات چنین موضوعاتی از ناحیه وکیل و موکل دشوار میباشد و تابع شرایط و مراحل خاص خود است.

بهترین وکیل قتل عمد در تهران و کرجبهترین وکیل قتل عمد در تهران و کرج

مباشرت و تعدد مباشرین قتل

این موضوع که ارتکاب یافته به مباشرت چند شخص انجام گیرد و اینکه تاثیر عمل ارتکابی از ناحیه هر شخص چه مقدار باشد که مداخله مربوط به شخص را مباشر قلمداد کند یا خیر نیز از موارد می باشد که شاید برای مخاطبین محترم سوالات ایجاد کند شاید در نگاه اول نوع مداخله و میزان مداخله در بزه ارتکابی به هر میزان که باشد چون در یک زمان و یک مکان همزمان مابین مباشرین انجام گرفته است همه مباشرین راه مباشر قتل قلمداد کنند اما در مواردی هم ممکن است عمل ارتکابی مباشر اول به گونه‌ای باشد که باعث رمق های آخر مقتول بشود که در انتها شخص دیگری ضرباتی را بر مقتول وارد کند و باعث فوت مقتول گردد که در اینجا ممکن است شخص دوم را مباشر جرم قلمداد کنیم اما مجازات قاتل را نمی توان برای او در نظر گرفت زیرا شخص مقتول در حالت رمق های آخر زندگی خود بوده است.

نتیجه آنکه در قتل و موارد ارتکابی در این راستا مباحث و مطالب بسیار زیاد وجود دارد و جای تحلیل و بررسی فراوانی نیاز است و در این راستا با حضور وکیل ضرورت بسیار خواهد داشت و تهران وکیل با حضور وکیل مجرب به صورت تخصصی در مورد به ارتکاب ایقتل آماده دفاع و احقاق حقوق موکل میباشند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *