تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیازبه مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

آیا تاکنون در مورد وکلای متخصص در حوزه قتل اطلاعاتی داشته‌اید ؟قتل در زمره جرایم علیه تمامیت جسمانی میباشد که از دیرباز با توجه به آثار جبران ناپذیری که دارد مورد توجه قانونگذار و حقوقدانان در کشورهای مختلف بوده است .وکیل قتل کسی است که علاوه دانش و تخصص می‌تواند با ارائه دلایل اثباتی و اشراف به قوانین جزایی دفاع موثر از موکل خود نماید.

وکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقیوکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقی

پرونده قتل دارای آثار زیانبار و مخربی برای شاکی ،متهم و هم برای خانواده آنها می باشد .شاید در نگاه اول با صدور حکم قصاص ، اینگونه به ذهن متبادر گردد که خانواده شاکی احقاق حق نموده و با قصاص متهم رضایت نسبی و فراغ بال برای شان فراهم گردیده است اما اگر نیک بنگریم اساسا حکم قصاص و اجرای آن موجبات تامین آسایش خانواده زیان دیده را فراهم نمی نماید .لهذا انتخاب وکیلی که روانشناسی روحیات طرفینی و هدایت مسیر پرونده قتل را به گونه ای انجام دهد که آثار مخرب طرفینی آن به حداقل برسد از زمره موضوعاتی است که در انتخاب وکیل قتل باید ملحوظ گردد تقصیر یا اهمال وکیل در پرونده‌های مالی النهایه موجب ضرر مالی موکل را فراهم می نماید مع الوصف کوتاهی در انتخاب وکیل در پرونده قتل چه بسا موجبات از دست دادن حیات یک انسان را فراهم نماید .لهذا با مقدمه ارائه شده جهت تنویر ذهن مخاطب از جهت حساسیت پرونده های قتل ،نگارنده توصیه اکید می نماید که در انتخاب وکیل قتل در فرض ضرورت به انتخاب حساسیت لازم بخرج داده و به عنوان پیشنهاد مجموعه تهران وکیل را به مخاطبین سایت معرفی می نماید .در موسسه حقوقی تهران وکیل پرونده ها بنا به موضوع پرونده به وکیل متخصص در آن حوزه ارجاع خواهد شد و در ما نحن فیه نیز تهران وکیل با ارجاع پرونده به وکیل متخصص و مجرب قتل همراه شما در این مسیر خواهد بود.وکیل قتل عمد در مجموعه تهران وکیل با داشتن تجربه کافی و وافی صرفا در حوزه پرونده های قتل اعلام وکالت می نماید و این موضوع موجبات فراغ بال موکل را از حیث اینکه وکیل ایشان وکیلی است که تمام تلاش متعارف خود را در به نتیجه رسیدن پرونده قتل انجام داده است را فراهم می نماید .اهمیت انتخاب وکیل تا جایی است که قانونگذار در تبصره ۲ ماده ۱۹۰ و ماده ۳۴۸قانون آیین دادرسی کیفری مقرر داشته است که در جرایمی که مجازات آن ها سالب حیات می باشد اگر متهم نسبت به انتخاب وکیل اقدام ننمایند بازپرس پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی و قاضی پرونده در دادگاه الزاماً می بایست نسبت به انتخاب وکیل دادگستری برای متهم اقدام نمایند.
اهمیت این موضوع برای قانون گذار تا حدی است که از جهت جلوگیری از تضییع حقوق متهم ،فرض عدم حضور وکیل در جلسه دادگاه بدون عذر موجه را نیز پیش بینی نموده است و اعلام داشته است که در این فرض قاضی پرونده مکلف است نسبت به عزل وکیل و انتخاب وکیل دیگر اقدام نماید.

وکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقیوکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقی

قتل در تعریف عرفی به معنای سلب حیات از انسان زنده می باشد .قانون گذار بدلالت ماده ۲۰۴قانون مجازات اسلامی قتل را بر سه نوع عمدی ،شبه عمد و خطای محض تفکیک نموده است.

 

قتل وفق ماده ۲۰۶ قانون مجازات اسلامی در موارد ذیل عمدی می باشد:

۱- قاتل قصد کشتن (سودنیت ،عنصر روانی )شخص معین یا افراد غیر معین از یک جمع را دارد خواه آن فعل کشنده باشد یا نباشد ولی در عمل منتج به قتل گردد در این نوع از قتل، قصد کشتن کافی است تا قتل عمد محقق گردد .
۲-فعل نوعا کشنده

۳-فاعل نه قصد فعل نوعا کشنده را دارد و نه فعل ارتکابی کشنده است ولی نسبت به مجنی علیه با توجه به شرایط و اوضاع و احوالی که دارد در فرض مثال پیری ،ضعف ،ناتوانی ،بیماری ،کودکی ٫…نوعا کشنده باشد و قاتل بر این موضوع اشراف داشته باشد.مجازات جرم قتل در هر سه حالت قصاص نفس می باشد و ولی دم مقتول می توانند خواستار قصاص قاتل شوند .لازم بذکر است که زن و شوهر از قصاص ارث نمی برند و برای مطالبه قصاص حقی برای آنها متصور نمی باشد .رسیدگی به قتل عمد وفق بند الف ماده ۳۰۲قانون آیین دادرسی کیفری در صلاحیت دادگاه کیفری یک می باشد که در این جرایم با تعدد قضات نسبت به موضوع رسیدگی می نمایند .قتل غیر عمد به قتل شبه عمد و خطای محض تقسیم می‌شود.قتل شبه عمد به قتلی گفته می شود که فاعل نه قصد کشتن دارد نه فعلی که انجام میدهد نوعا کشنده است در واقع نسبت به انجام فعلی که نوعا کشنده نیست اقدام می نماید اما نتیجه آن فعل منتج به قتل می گردد. در فرض مثال دکتری که مبادرت به درمان بیماری میکند و اقدام به درمان با رعایت موازین پزشکی و متعارف انجام می گردد اما در عمل منتج به مرگ شده است .در این فرض پزشک قصد فعلی برای درمان بیمار خود را داشته اما نتیجه منتج به مرگ بیمار گردیده است .قتل خطای محض به قتلی گفته میشود که فاعل نه قصد فعل و نه حتی قصد نتیجه نسبت به مجنی علیه را دارد .قتل انجام شده توسط دیوانه و نابالغ در زمره قتل‌های خطای محض محسوب می شود .

وکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقیوکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقی

مجازات پیش بینی شده توسط قانونگذاردر قتل‌های غیر عمد ،دیه می باشد اما وجه افتراق آنها صرفا در مسیول در پرداخت می باشد در قتل شبه عمد پرداخت دیه باید توسط جانی و در قتل خطای محض به توسط عاقله انجام می‌گیرد.

در تعریف عاقله باید گفت عاقله بستگان ذکور نسبی قاتل به ترتیب طبقات ارث می باشد .
دادگاه صالح برای رسیدگی به قتل غیر عمد دادگاه کیفری دو می باشد . لذا وکیل کیفری برای رسیدگی به چنین پرونده های کیفری به دادگاه صالح مراجعه می کند.
قانون گذار وفق مادتین ٢٢٧و٢٢٨قانون مجازات اسلامی برای اقامه دعوای قتل برای مدعی و مدعی علیه پرونده قتل شرایطی را از باب لزوم قرار داده است 

شرایط مدعی دعوی قتل :

١-بلوغ حین اقامه دعوی : سن بلوغ در دختران نه سال تمام قمری در پسران پانزده سال تمام قمری می باشد .
در خصوص مورد دعوی قانون گذار از باب لزوم وفق ماده ٢٣٠قانون مجازات اسلامی معلوم بودن مورد دعوا را شرط نموده است و مدعی قتل باید نوع قتل را از حیث عمد یا غیر عمد بودن مشخص نماید.

وکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقیوکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقی

قانونگذار وفق ماده ۲۳۱ قانون مجازات اسلامی راههای اثباتی قتل در دادگاه را به شرح ذیل تبیین نموده است :

۱_اقرار :اقرار به قتل عمد ولو یک بار با این شرط که مقر عاقل، بالغ ،قاصد و مختار باشد

۲-شهادت :قتل عمد با شهادت دو مرد عادل و قتل شبه عمد با شهادت دو مرد عادل یا یک مرد عادل و دو زن عادل یا یک مرد عادل و قسم مدعی قابل اثبات است .

۳-قسامه :در مواردی که مورد از موارد لوث محسوب می‌شود و برای قاضی ظن ارتکاب جرم ایجاد شود مورد از موارد قسامه میباشد. اما لوث چیست ؟ لوث به شرایط و اوضاع و احوالی گفته می شود که سبب ظن قوی ارتکاب جرم از سوی شخصی می باشد. در فرض مثال در کوچه بن بست جنازه ای بر روی زمین و شخصی بالای سر جنازه وجود دارد اگرچه نمی‌توان با دلیل اعلام نمود که ارتکاب جرم الزاماً توسط آن شخص انجام شده اما برای قاضی ایجاد ظن در ارتکاب جرم از ناحیه ایشان می نماید .در چنین حالتی شاکی می تواند بدون نیاز به سایر دلایل اثباتی قتل ،مجرمیت ایشان را اثبات نمایند حد نصاب قسامه وفق ماده ۲۴۸ قانون مجازات اسلامی در قتل عمد ۵۰ نفر و در قتل غیر عمد ۲۵۰نفر از بستگان ذکور نسبی می باشد.

وکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقیوکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقی

درخواست اجرای قسامه صرفا معطوف به شاکی نخواهد بود به این شرح که اگر شاکی نتواند یا نخواهد از قسامه بهره ببرد می تواند از متهم درخواست اجرای قسامه را نماید در این فرض متهم برای اثبات بی گناهی خود باید اجرای قسامه را نماید و اگر متهم هم نتواند یا نخواهد اجرای قسامه نماید وفق ماده ۲۴۴قانون مجازات اسلامی محکوم به پرداخت دیه خواهد شد.بنابر این عدم اجرای قسامه از سوی متهم موجبات اصدار رای به قصاص را صادر نخواهد نمود و صرفا در این فرض دیه اثبات خواهد شد.

وکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقیوکیل قتل+جنایی+بهترین+متخصص+مشاوره حقوقی

 

موسسه حقوقی تهران وکیل با معرفی بهترین وکیل کیفری ، شما هموطنان را در پیگیری پرونده های خود همراهی خواهد کرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *