تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادونمرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون

مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون به چه صورت است

متادون نوعی ماده مخدر است که صلاحیت رسیدگی به فروش آن بر عهده دادگاه انقلاب است و فروش آن بدون نسخه پزشک را نمی توان در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی دانست.

شماره دادنامه: ۹۲۰۹۹۷۰۹۰۸۰۰۰۶۶۰

تاریخ:۱۳/۰۹/۱۳۹۲

خلاصه جریان پرونده

حسب محتویات پرونده ۱. آقای (ر.ص.) فرزند (پ.) شغل پزشک، به اتهام اختلاس و فروش غیرمجاز متادون و معاونت در جعل صورت وضعیت ماهیانه مصرف داروهای ترک اعتیاد،

مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادونمرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون

۲. آقای (م. ک.) فرزند (الف) شغل کارمند دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اتهام جعل صورت وضعیت های ماهانه مصرف داروهای ترک اعتیاد و جعل میزان داروهای ترک اعتاد تجوز شده در نسخ پزشکان و معاونت در اختلاس و فروش غیرمجاز شربتهای متادون و تحصیل مال از طریق نامشروع.

٣. آقای (م.م.) فرزند (الف) شغل پزشک، به اتهام معاونت در جعل نسخ پزشکان به نحو تسهیل وقوع جرم و تحصیل مال از طریق نامشروع تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب تبریز قرار گرفته اند. معاون دادستان عمومی و انقلاب تبریز پس از تحقیق و صدور قرار مجرمیت طی کیفرخواست شماره ۰۲۳۷۹-۱/۴/۱۳۹۲ تقاضای تعیین مجازات متهمین را از دادگاه های عمومی و انقلاب تبریز نموده است. پرونده به شعبه ۱۰۶ دادگاه عمومی جزایی تبریز ارجاع شعبه مرجوع اليه طی رأی شماره ۰۰۲۷۲ -۱۵/۴/۱۳۹۲ در خصوص اتهام آقایان (ر.ص.) فرزند (پ.) و (م. ک.) فرزند (الف) دایر بر فروش غیرمجاز شربت های متادون اعلام کرده

مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادونمرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون

نظر به اینکه دادسرا در کیفرخواست به استناد مواد ۵ و ۴۰ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی که به آن با اصلاحات بعدی تقاضای کیفر نموده و با توجه به نوع اتهام مقرره که در رسیدگی به آن در صلاحیت ذاتی محاکم انقلاب اسلامی بوده و از صلاحیت ذاتی این مرجع خارج می باشد و جزو جرائم مربوط به مواد مخدر است این دادگاه خود را صالح به رسیدگی تشخیص نداده و به استناد مواد مرقوم و مواد ۵ و ۳۲ و ۳۳ قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب قرار عدم صلاحیت ذاتی خود را به صلاحیت و رسیدگی محاکم محترم انقلاب اسلامی شهرستان تبریز صادر و اعلام می دارد. پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان تبریز ارجاع شعبه مرجوع اليه طی رأی شماره ۰۰۶۰۰ -۲۳/۵/۱۳۹۲ اعلام کرده نظر به این که مشار اليهما به عنوان مسئول و کارمند مرکز ترک اعتیاد با جعل نسخ پزشکی معتادان اقدام به فروش متادون بیش از میزان مندرج در نسخه ها نموده اند و مرکز مربوطه دارای مجوز فروش متادون بودند لیکن اقدام به فروش آن به صورت خارج از شبکه کرده اند، فلذا موضوع مشمول عنوان تخلف صنفی بوده نظریه مشورتی شماره ۱۲۷۹/۷ – ۳/۳/۸۴  نیز مؤید این نظر است؛ لذا مستندا به ماده ۱۸ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و ماده واحده قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۹/۷/۷۳ مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام قرار عدم صلاحیت به شایستگی سازمان تعزیرات حکومتی تبریز صادر و اعلام می گردد. سپس در اجرای ماده ۲۸ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی پرونده به منظور تعیین مرجع صالح به دیوان عالی کشور ارسال و به این شعبه ارجاع شده است.

مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادونمرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل مواد مخدر و بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادونمرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون

هیئت شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای ناصری صالح آباد عضو ممیز و نظریه کتبی جناب آقای میرشریفی دادیار محترم دیوان عالی کشور مبنی بر:«به نام خدا- احتراما؛ تعیین دادگاه انقلاب اسلامی تبریز به عنوان مرجع صالح، مورد استدعاست.» مشاوره نموده، چنین رأی صادر می کند:

رأی شعبه ۲۰ دیوان عالی کشور درباره جرم فروش غیرمجاز متادون

بسمه تعالی- استناد دادگاه محترم انقلاب اسلامی به ماده ۱۸ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی و توزیع خارج از شبکه تشخیص دادن موضوع اتهام متهمان موجه نیست؛ زیرا مفاد ماده مورد استناد ارائه دارو بدون نسخه پزشک است و در مانحن فیه چنین نیست زیرا متادون ماده ای است مخدر و فروش آن مطابق مواد ۵ و ۴۰ قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال ۱۳۷۶ با اصلاحات بعدی جرم است.

مرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادونمرجع صالح قضائی در رسیدگی به جرم فروش غیرمجاز متادون

در نتیجه فروش آن بیش از میزان مندرج در نسخه پزشک فروش مواد مخدر بدون مجوز می باشد و از مصادیق مواد ۵ و ۴۰ قانون مذکور است و رسیدگی به آن از صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی خارج است. لذا با اعلام صلاحیت دادگاه انقلاب پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تبریز ارسال تا رسیدگی و رأی مقتضی صادر نمایند.

رئیس شعبه ۲۰ دیوان عالی کشور – عضو معاون

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *