تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مشاوره حقوقی ازدواج موقت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مشاوره حقوقی ازدواج موقت: در دین مبین اسلام برای جلوگیری از احتمال فساد و برای ارضاء نیاز جنسی به روش شرعی نوعی ازدواج که صیغه و یا ازدواج موقت نامیده می شود وجود دارد تا زن و مرد منحصرا مجبور به ازدواج دایم نباشند و امکان ازدواج برای تمامی اقشار فراهم باشد. بدین ترتیب افرادی که به دلیل شرایط اقتصادی و مالی نا مناسب خود و شرایط اجتماعی امکان ازدواج دایم را ندارند نیز برای بر طرف سازی نیاز جنسی و عاطفی خود و بهره بردن از فواید ازدواج اقدام به ازدواج از نوع موقت نمایند.

ازدواج موقت

این ازدواج در عین یکی بودن ماهیت خود با ازدواج دایم دارای تفاوت های بسیاری با آن می باشد. به طور مثال امکان دارد در این گونه ازدواج صیغه عقد (موقت) در محضر قانونگذار ثبت نگردد و تنها با اعلام رضایت کلامی زوجین میسر شود که به آن صیغه گفته می شود و همچنین تفاوت های بسیاری در مبحث تعهدات ازدواج مانند مهریه و نفقه را دارا می باشد.

 

پس از اجرای صیغه صحیح بین طرفین در ازدواج موقت، آثار زوجیت موقت برای زوجین معین می گردد. و زن و مرد می توانند پس از صیغه موقت رابطه جنسی برقرار نموده و مانند همسران در ازدواج دایمی حقوقی و همچنین تکالیفی بر آنها آشکار می گردد که بر عهده آن دو گذاشته می شود و ضرورت اجرایی خواهد اشت.

مشاوره حقوقی ازدواج موقت

در اینجا ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که آیا اینگونه ازدواج برای همه آزاد است و جایز است که هر زن و مردی از طریق اعلام رضایت کلامی اینگونه ازدواج را به ثمر رساند؟ ازدواج موقت با زنان بیوه و یا مطلقه به شکل است و چه شرایطی را دارا می باشد. و یا ینکه آیا مرد متاهل می تواند در دوران تاهل ازدواج موقت نماید؟؟ باید بگوییم انجام این ازدواج شرایط قانونی خاصی را دارا می باشد که از طریق مشاوره حقوقی می توانید از آن آگاه گردید.

متعه یا صیغه

تعاریف متعددی در این نوع ازدواج مطرح گشته است. بنا به نظر برخی حقوقدانان ازدواج موقت متعه خوانده می شود و دلیل این نامگذاری این است که این ازدواج برای برطرفسازی نیاز جنسی به قصد تمتع می باشد. برخی از حقوقدانان نیز به دلیل شباعت های این ازدواج با ازدواج دایم به دلیل اینکه قصد و رضایت هر دو طرف در این ازدواج م.قت نیز لازم می باشد، آن را صیغه تعریف می نمایند.

ازدواج موقت به طور کل شامل هر دو تعریف بالا می گردد زیرا مانند ازدواج دایم تمامی شرایط صحت ازدواج وجود دارد و تنه از حیث تعهدات است که این دو نوع ازدواج از همدیگر متمایز می گردند.

شرایط ازدواج موق

تعیین مدت درازدواج موقت، درعقد منقطع

مدت ازدواج موقت هر چند اگر به کوتاهی یک ساعت باشد باید به طور کامل مشخص گردد و برای هرو طرف معلوم باشد.

مهریه درازدواج موقت

درازدواج موقت، تعیین نشدن مهریه، باعث بطلان آن عقد و ازدواج می گردد. در ازدواج موقت لازم است که در زمان اجرای صیغه ازدواج مهریه مشخص گردد. در صورتی که در ازدواج و عقد دایمی بدون تعیین مهریه عقد صحیح می باشد.

مشاوره حقوقی ازدواج موقت

نفقه در ازدواج موقت

در ازدواج موقت، پرداخت نفقه توسط مرد الزامی نخواهد داشت و تنها زمانی این تکلیف بر گردن مرد خواهد افتاد که پرداخت ان توسط زوجه در ازدواج شرط گردد.

عدم توارث درازدواج موقت

بر خلاف ازدواج دایم در ازدواج موقت زن ومرد ازیگدیگر ارث نخواهند برد.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *