تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مشاوره حقوقی طلاق زن باردار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مشاوره حقوقی طلاق زن باردار: طلاق زن باردار تفاوتی با شرایط طلاق های دیگر ندارد و تنها تفاوت آن در نحوه عده طلاق زن باردار می باشد. دریافت حق طلاق برای زوجه نیز مانند طلاق زنان دیگر می باشد و همان شرایط را خواهد داشت و زوجه باید عصر و حرج خود را ثابت نماید و در صورت تخلف مرد از موارد مقرر در بند های توافق نامه حکم طلاق صادر می گردد.

 

همچنین در مورد طلاق توافقی نیز باید توافق طرفین هر دو به انجام برسد. اما یک موضوعی پیش می آید آن هم این است که در صورتی که درخواست طلاق از طرف مرد صادر گردد، در زمان بارداری زن قابل ثبت می باشد و در این صورت مرد موظف است تمامی حقوق مالی همسر خود را پرداخت نماید و پس از آن طلاق اجرا می گردد.

وضع حمل و حقوق مالی زن باردار در طلاق

در طلاق زن باردار به صورت توافقی نحوه ی وضع حمل او مورد بحث قرار می گیرد و هزینه های آن کاملا بر عهده پدر بچه می باشد. همچنین در دوران بارداری باید معین گردد که نوزادی که در حال تولد است پس از به دنیا آمدن توسط کدامیک از پدر و مادر سرپرستی خواهد شد و حقوق مالی زن به طور کانل مشخص می گردد. طبق قانون حمایت از خانواده حضانت فرزند طلاق متولد شده تا 7 سالگی بر عهده مادر و هزینه های او بر عهده پدر می باشد مگر آنکه زن سرپرستی فرزند خود را نپذیرد که در این صورت نمی توان او را مجبور به انجام این کار نمود. و در این صورت هم حضانت و هم نفقه فرزند بر عهد مرد می باشد.

یکی از موارد خاص این است که اگر چنانچه نوزاد پس از تولد پدر تداشته باشد، یعنی مفقود گشته باشد و یا در قید حیات نباشد پرداخت نفقه او بر عهده جد پدری او می باشد و با اعمال ولایت قهری او می تواند سرپرستی آن کودک را بر عهده بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره وکلای متخصص موسسه حقوقی تهران وکیل بهره مند شوید.

مشاوره حقوقی طلاق زن باردار

دادخواست طلاق توافقی زن باردار

همانطور که صحبت شد مراحل انجام طلاق زن باردار مانند سایز زنان می باشد. برای طلاق توافقی نیز توافق انچام شده مانند دیگر توافقات می باشد. طرفین توافق خود را برای تنظیم دادخواست طلاق توافقی را در خارج از دادگاه خانواده و از قبل تنظیم می نمایند و این دادخواست طلاق توافقی خود را به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درشهر خود و یا دفاتر دادگاه های محل خود تقدیم می نمایند و تقاضای طلاق خود را اعلام می نمایند.

عده زوجه باردار در طلاق زن باردار

همانطور که گفته شده تنها موضوع متفاوت در طلاق زنان باردار با سایر زنان تفاوت در عده آنها بعد از طلاق می باشد. مدت زمان عده زن باردار دوران بارداری او می باشد. به طور مثال اگر زن در ماه اول بارداری طلاق بگیرد عده او 8 ماه و تا وضع حمل اوست و اگر در 8 ماهگی بارداری خود طلاق بگیرد عده او یکماه و بعد از وضع حمل اوسا. به طور کلی زن باردار در صورت طلاق در زمان باردار می تواند بلافاصله پس از وضع حمل با شخص دیگری ازدواج نماید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در باب طلاق توافقی یا گرفتن مشاوره از وکیل طلاق توافقی می توانید با شماره های موجود در وب سایت تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *