تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

مشاوره حقوقی عقود معینه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مشاوره حقوقی عقود معینه: بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران عقود به دو دسته معین نامعین تقسیم می شود که ما به معرفی هر دو و در ادامه به توضیحات تکمیلی در خصوص .عقود معینه خواهیم پرداخت:

عقود معینه، عقد معین، عقدی می باشد که در قانون ما دارای عنوان معین می باشد و قانونگذار تمامی ظرایط خاص این موضوع را بیان نموده است. مانند عقد مضاربه، بیع، مساقات، عقد نامعین

 

عقدی می باشد که در قانون ما دارای عنوان معینی نیست اما حیب نیاز دو طرف عقد نامه و بعضاً ضمن بهره برداری از بعضی شرایط خاص عقود معین و یا اینکه از مجموع مابین آثار چند عقد معین مابین طرفین منعقد می گردد و امکان این وجود دارد که با گذشت زمان و بر اساس نیاز جامعه قانونگذار بعضی از این عقود شزایط خاص را معین نماید که در این صورت آن ها هم عقد معین می گردند.

مشاوره حقوقی عقود معینه

وکیل حقوقی عقود معینه

همانطور که می دانیم منعقد نمودن یک معامله بدون مشکل با دانش کافی از مسایل حقوقی معاملات به طور مثال از طریق دریافت مشاوره حقوقی معاملات به ثمر می رسد. دریافت از اطلاعات جامع و کاملا مفید در این زمینه با استخدام نمودن یک وکیل پایه یک دادگستری حقوقی و یا مشاوره حقوقی امکان پذیر خواهد بود. در زمان بستن عقدی که به توافق طرفین رسیده باشد، می توان وکیل عقود معینه نیز حضور داشته باشد.

انواع عقود معین در قانون مدنی

  • عقود معینه لازم: عقدی می باشد که هیچ یک از طرفین معامله حق فسخ آن بدون هماهنگی طرف دیگر را نخواهند داشت. مگر در موارد خاص که از سمت قانون تعیین گردیده باشد.
  • عقود معینه جایز: عقدی می باشد که هر کدام از طرفین این اختیار را دارد که هر زمان که اراده نماید عقد را فسخ نماید. از جمله ی عقود جایز ودیعه، وکالت و عاریه می باشد.
  • عقود معینه خیاری: عقدی می باشد که هر دو و یا یکی از طرفین و یا حتی شخصی دیگر به عنوان شخص ثالث اجازه ی فسخ نمودن قرارداد را دارد.
  • عقود معینه معلق
  • عقود معینه منجز
  • در مورد عقود معینه
  • عقود معوض و مجانی که برای عقود معوض می توان اجاره و برای عقود مجانی ودیعه را نام برد.

برای عقود معین می توان قراردادهایی را که نامی معین در قانون دارند و برایشان قوانین و مقررات خاصی تعیین گردیده است را مانند رهن و اجاره و … نام برد و برای عقود غیر معین، عقد و قراردادهایی که بر اساس توافق اعضای معامله تعیین می گردد.

مشاوره حقوقی عقود معینه

عقود تملیکی و عقود عهدی: عقود تملیکی مانند اجاره و عقود عهدی مثل وصیت

عقود رضایی، عقود عینی و تشریفاتی: عقود عینی مانند رهن و وقف می باشد و عقود تشریفاتی نیز عقودی می باشد که نیاز به تشریفاتی خاص دارد مانند عقد املاک غیر منقول که نیاز به ثبت در دفتر اسناد رسمی است.

عقود الحاقی: به قرار دادهایی گفته می شود که با بانک و یا بیمه بسته می شود.

عقود فردی و جمعی

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *