تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

معایب طلاق از طرف مرد

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

معایب طلاق از طرف مرد

تصمیم برای جدایی در زندگی ممکن است با موافقت زن و مرد باشد یا به درخواست یکی از آنان، وجود قوانین و مقررات مخصوص به طلاق موجب شده است، که نحوه رسیدگی و اجرای طلاق به درخواست هر یک از زن یا مرد در دادگاه متفاوت باشد. در اینجا می خواهیم به درخواست مرد برای جدایی و طلاق و معایب موجود در آن بپردازیم.

مرد می تواند برای اجرای طلاق از طریق دادگاه اقدام نماید این امر بواسطه وجود اختیاری است که مرد برای طلاق دارد. اختیار قانونی مرد برای طلاق در گذشته نیازی به رسیدگی و پذیرش توسط دادگاه نداشت، با استفاده از اختیارات قانونی مرد می توانست برای اجرای طلاق از طریق دفاتر رسمی ثبت طلاق اقدام نماید، با پرداخت حقوق زن طلاق در دفاتر مذکور اجرایی می شد.

اختیار مرد در طلاق باعث شده بود تا آمار این موضوع  روز به روز افزایش داشته باشد. قانونگذار برای جلوگیری از این اقدام و به منظور برقراری مناسب حقوق زن، مقرراتی را برای اجرای طلاق به درخواست مرد در نظر گرفت. هرچند که با این تمهیدات قانونی کاهش چشمگیری در آمار طلاق به درخواست مرد مشاهده شد، اما اجرای طلاق به روش دوم نیز که با رسیدگی دادگاه صورت می گرفت هم دارای معایبی می باشد.

معایب طلاق از طرف مرد می تواند در برگیرنده این موضوع باشد که نحوه اجرای طلاق به درخواست مرد مانند گذشته از طریق دفاتر ثبت طلاق و با اراده مرد انجام نمی گیرد، بلکه برای اجرای شدن طلاق مرد هم می بایست اقدام به ارائه دادخواست و تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش نماید. ذکر دلیل مورد استناد برای جدایی از طرف مرد در دادگاه لازم و ضروری است، مانند گذشته این امکان برای مرد فراهم نیست که بطور مستقیم برای اجرای طلاق به دفاتر ثبت طلاق مراجعه نماید.

در صورتی که گواهی عدم امکان سازش صادر شود مرد می تواند با ارائه گواهی، امورات مربوط به اجرای طلاق را از طریق دفاتر رسمی ثبت طلاق انجام دهد. عملا” برای اجرای طلاق در مواردی که به درخواست مرد باشد ذکر دلیل محکمه پسند می تواند این امکان را فراهم نماید، تشریح و ذکر شرایط سخت در زندگی از طرف مرد و اثبات آن در دادگاه، به عنوان ادله درخواست طلاق مورد استناد قرار خواهد گرفت.

چنانچه برای جدایی و طلاق درخواست از طرف مرد باشد باید تمامی حقوق قانونی زن از جمله مهریه بصورت کامل پرداخت شود. در مواردی که مرد متقاضی اجرای طلاق است زن عملا” تمام مهریه خود را مطالبه خواهد کرد، و مرد موظف به پرداخت کلیه مهریه زن می باشد. پرداخت کل مهریه از معایب طلاق از طرف مرد محسوب می شود هرچند که ممکن است شرایطی برای تقسیط آن هم وجود داشته باشد.

در صورتی که طلاق به درخواست مرد باشد می بایست کلیه حقوق قانونی زن در نظر گرفته شود و برای پرداخت آن توسط مرد اقداماتی انجام گیرد، نفقه هم از حقوق قانونی زن می باشد که در زندگی مشترک قابل مطالبه است، چنانچه این حقوق در زمان زندگی مشترک پرداخت نشده باشد، در زمان  در خواست طلاق از طرف مرد برای طلاق قابل مطالبه و دریافت خواهد بود. این موضوع هم از معایب طلاق از طرف مرد است که باید تمامی نفقه زن در گذشته نیز پرداخت شود.

با درخواست طلاق از طرف مرد حقوقی مانند اجرت المثل ایام زوجیت و شرط تنصیف برای زن برقرار خواهد شد. اجرت المثل ایام زوجیت مربوط به کارهایی است که زن در زندگی انجام داده است و از وظایف قانونی وی به شمار نمی آید، بنابراین مرد باید برای انجام این اقدامات به زن اجرت پرداخت نماید، پرداخت تمام اجرت المثل ایام زوجیت هم از معایب طلاق از طرف مرد قلمداد می شود.

در زمان اجرای طلاق شرطی در سند ازدواج وجود دارد که با امضاء آن توسط مرد رسمیت می یابد، شرط مذکور که تنصیف نام دارد در صورتی که درخواست طلاق از مرد باشد به زن تعلق می گیرد، این شرط شامل نصف دارایی مرد در زمان زندگی مشترک است که به زن تعلق خواهد گرفت و از معایب طلاق از طرف مرد می باشد.

vakil

اگر تقاضای طلاق از طرف مرد باشد دادگاه ضمن بررسی موضوع این امر را به داوری ارجاع خواهد داد، وجود نظریه داوری در تقاضای طلاق از جانب مرد ضروری است اما دادگاه تکلیفی به اعمال نظریه مذکور در تصمیم گیری خود ندارد. وجود این گونه مراحل اداری و قضایی در اجرای طلاق به تقاضای مرد می تواند به منظور سخت نمودن راه اجرایی شدن طلاق برای مرد باشد، این مورد هم از معایب طلاق از طرف مرد در نظر گرفته می شود.

پرداخت سایر حقوق قانونی زن مانند استرداد جهیزیه ارتباط چندانی با درخواست طلاق از طرف مرد ندارد، این مورد در اقسام طلاق هم می تواند می تواند مورد مطالبه قرار گیرد، در طلاق به درخواست مرد زمینه دریافت و مطالبه کل حق و حقوق قانونی زن فراهم می شود و این از معایب طلاق از طرف قلمداد می گردد.

حضور وکیل مسلط به قانون در طلاق از طرف مرد زمینه را برای اجرای طلاق در مدت زمان کمتری از حد معمول فراهم خواهد کرد. اطلاع و آشنایی با راهکارهای قانونی انجام امورات مربوط به طلاق از طرف مرد توسط وکیل ضمن تسریع در روند رسیدگی به موضوع طلاق، نتیجه مورد نظر را برای موکل فراهم می نماید.

از آنجایی که مانند گذشته این امکان برای مرد فراهم نیست که بتواند برای طلاق از طریق دفاتر رسمی ثبت طلاق اقدام نماید، و این موضوع فقط با ارائه دادخواست به دادگاه خانواده و ذکر دلیل جدایی برای مرد فراهم می شود، لذا حضور وکیل با تجربه در زمینه طلاق می تواند به ارائه دادخواست مناسب به دادگاه با ذکر دلایل قانونی و محکمه پسند کمک نماید.

گروه تخصصی وکلای طلاق با استفاده از وکلای با سابقه اقدامات مورد نیاز برای اجرای طلاق از طرف مرد را انجام می دهد. اقدامات قانونی و تخصصی وکلای گروه تخصصی وکلای طلاق موجب می شود تا گواهی عدم سازش برای مرد در کمترین زمان فراهم گردد.

اعتماد شما به گروه تخصصی وکلای طلاق علاوه بر برخورداری از نتیجه مورد نظرتان موجب صرفه جویی در وقت و هزینه برای شما خواهد شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *