تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نحوه دفاع در تعزیرات حکومتی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نحوه دفاع در تعزیرات حکومتی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نحوه دفاع در تعزیرات حکومتینحوه دفاع در تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی یکی از سازمانهای قضائی و زیر مجموعه قوه قضائیه می باشد که باتوجه به اختیارات قانونی خود می توانند نقش بسیار مهم را در وضعیت اجتماعی جامعه ایفا نمایند.

 در جامعه ایران به دلیل مشکلات اقتصادی بسیار زیادی که وجود دارد ، احتمال تخلف از قوانین نیز به همان اندازه بالا می رود . در این وضعیت با توجه به بیشتر شدن تخلفات اقتصادی وظایف سازمان تعزیرات نیز به مراتب بیشتر می شود.

نحوه دفاع در تعزیرات حکومتی به چه صورت است؟

در بسیاری از موارد طرف شکایت در شعبه بدوی تعزیرات خود سازمان تعزیرات می باشد که علیه افراد در موضوعات قاچاق کالا ، ازر ، گرانفروشی و کم فروشی طرح شکایت نموده است.

نحوه دفاع در تعزیرات حکومتینحوه دفاع در تعزیرات حکومتی

نحوه طرح شکایت در تعزیرات بدین صورت می باشد که افراد در صورتی که علیه انها شکایت شده باشد( در این موارد فرقی نمی کند که فرد شاکی خصوصی باشد یا دولتی و یا سازمان تعزیرات ) به محض ابلاغ شکایت و اتهام به فرد به مدت ده روز زمان دارد که نسبت به شکایت مطروحه اعتراض نماید.

باتوجه به اینکه بعد از ده روز حکم صادره در تعزیرات قطعی می گردد لذا افراد باید در سریع ترین زمان ممکن به این موضوع اعتراض نمایند.

اعتراض به رای شعبه بدوی منجر به ارسال پرونده به  شعبه تجدید نظر شده و در انجا فرد باتوجه به دفاعیه خود می تواند از خود دفاع نماید.

نحوه دفاع در تعزیرات حکومتینحوه دفاع در تعزیرات حکومتی

 در تعزیرات به دلیل اینکه دارای قوانین و مقررات مختص به خود می باشد و همچنین زیر مجموعه قوه مجریه می باشد به همین دلیل افراد حق مراجعه حضوری جز در مواردی که خود سازمان تشخیص دهد وجود  ندارد .

یکی دیگر از مواردی که در تجدید نظر تعزیرات باید بدان اشاره کرد این است که افراد می توانند در این مرحله تقاضای انجام تحقیقات لازم را بنمایند.

 یکی دیگر از موارد بسیار مهم استفاده از وکیل می باشد.

وکیل در سازمان تعزیرات دارای اختیارات ویژه ای می باشد که می تواند برای پیگیری پرونده در تمامی مراحل به صورت حضوری اقدام نماید و دیگری اینکه وکیل با توجه به سابقه و تجربه خود می تواند دفاع بهتری از فرد انجام دهد.

نحوه دفاع در تعزیرات حکومتینحوه دفاع در تعزیرات حکومتی

 گروههای مختلفی از وکلا در سطح تهران و شهرستانها حضور دارند که می توانند پرونده های مراکز قضائی مانند دادگستری ، دیوان عدالت اداری و سازمان تعزیرات وغیره را تقبل و از انها دفاع نمایند . در این جا ما میخواهیم یکی از بهترین این گروهها را به شما معرفی نماییم.

 موسسه حقوقی تهران وکیل یکی از مجرب ترین و با سابقه ترین این گروههاست که افراد می توانند به صورت ضمانتی پرونده های خود در دیوان عدالت اداری ، سازمان تعزیرات ، دادگستری را به این افراد بسپارید . 

 همچنین این موسسه  با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران و وکیل تعزیرات حکومتی اماده ارائه تمامی خدمات حقوقی و قضائی در مورد پرونده های مطروحه در سازمان تعزیرات حکومتی بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید .در شعبه تجدید نظر نیز فرد می تواند ضمن ارسال لایحه با استفاده از وکلای دیوان به صورت حضوری پرونده خود در تعزیرات را تحت پیگیری قراردهد.

نحوه دفاع در تعزیرات حکومتینحوه دفاع در تعزیرات حکومتی

آرای صادره در شعبه تجدید نظر قابل فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری می باشند .فرجام خواهی از آرای سازمان تعزیرات حکومتی در تمامی پرونده ها به غیر قاچاق قابل ارائه به دیوان عدالت اداری می باشد .

در دیوان عدالت اداری افراد می توانند با بیان این امر که رای صادره بر خلاف قوانین و مقررات موضوعه بوده و یا در ان به دلائل و مدارک مشتکی عنه یا شاکی توجه نشده است درخواست فرجام خواهی بنمایند .

درخواست اعتراض به ارای سازمان تعزیرات در دیوان عدالت اداری به چه صورت است؟

درخواست اعتراض به ارای سازمان تعزیرات در دیوان عدالت اداری بدین صورت است که دیوان عدالت اداری حق ورود به رسیدگی ماهوی را نداشته و تنها احکام صادره در دیوان را از نظر مطابقت با قانون و مقررات تحت بررسی قرار می دهد و در صورتی رای صادره دارای مشکل باشد آن را به شعبه صادر کننده رای برگردانده که به براساس حکم دیوان به ان رسیدگی نماید . این رای برای عبه صادر کننده حکم سازمان تعزیرات لازم الاتباع می باشد.

نحوه دفاع در تعزیرات حکومتینحوه دفاع در تعزیرات حکومتی

 اما در صورتی که رای صادره در شعبه تجدید نظر سازمان تعزیرات را تایید نماید رای را به صورت قطعی تایید نموده و فرد شاکی یا مشتکی عنه حق اعتراض به ان را نخواهد داشت .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *