تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل تعزیرات حکومتی+ متخصص+ بهترین+ تهران+ کرج

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 

  • در این مطلب  به موضوع وکیل تعزیرات حکومتی+ متخصص+ بهترین+ تهران+ کرج+ دیوان عدالت اداری پرداخته شده است. 
  • شما همچنین می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل دیوان عدالت اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با ما تماس حاصل فرمایید.
  •  دفتر حقوقی تهران وکیل با کادر کارکشته شامل وکیل و قاضی بازنسته و کارمند بازنسیته اداره تعزیرات این نوید را بشما میدهد هر پرونده ای در سراسر کشور داشته باشید به کمک همکاران تهران وکیل در زمینه تعزیرات حکومتی انجام خواهد شد
  •  
  • وکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداریوکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداری

منظور از وکیل تعزیرات حکومتی چیست ؟

یکی از مهم ترین وکلای پایه یک دادگستری است که تاثیر چشمگیری بر روی روند پرونده های مختلف دارد. در واقع این وکیل ها بیشتر از هر شخص دیگری از جریان دادرسی دادگاه مطلع هستند و بیشتر از همه ی افراد می توانند به دیگران کمک کنند و حقوق آن افراد را به دست آورند. ممکن است برای خیلی از افراد سوال پیش بیاید که موضوعاتی که به دعاوی تعزیرات مربوط هستند شامل چه مواردی می باشد؟

در واقع حقیقت این است که دولت موضوع تعزیرات را با این هدف مطرح کرده است که از جرایم اقتصادی و تخلفات مربوط به آن جلوگیری شود و علاوه بر آن افرادی که احتکار، کم فروشی و قیمت گذاری  غیر واقعی بر روی را کالا را انجام می دهند به آن صورت که حق شان است مجازات شوند.

 همین امر باعث شده است که در سراسر کشور شعبه های مختلفی از وکیل تعزیرات حکومتی را مشاهده کنیم. در واقع وجود این شعبه های مختلف در سر تا سر کشور جزو ارکان های مهم حکومتی محسوب می شوند، سپس افراد متخلّف را پیدا می کنند و پرونده این افراد را به مراکز دادگاهی ارسال می کنند.

در تمامی مراحل ارجاع پرونده به دادگاه وکیل تعزیرات حکومتی با کل این مراحل آشنایی دارد و می داند که چگونه باید به موضوع ها رسیدگی کند و چگونه آن ها را مورد برسی قرار دهد. 

وکیل تعزیرات حکومتی کیست؟

لازم به ذکر است که هر وکیل تخصص یک دعاوی را دارد و نمی توان انتظار داشت که یک وکیل در زمینه دعاوی مختلفی مهارت داشته باشد و فعالیت کند. البته نمی توان گفت که هیچ وکیلی وجود ندارد که در دعاوی مختلف مهارت ها را داشته باشد. بنابراین در هنگام انتخاب  وکیل تعزیرات حکومتی به این نکته توجه داشته باشید که وکیل مهارت مربوط به پرونده را داشته باشد.

معمولا پرونده هایی که در دعاوی تعزیراتی که در سازمان های حکومتی مورد پیگیری قرار می گیرند از حساسیت بالایی برخوردار می باشند که در صورت عدم حضور یک وکیل متخصص نمی توان مسائل مربوط به پرونده را حل کرد، زیرا وجود وکیل می تواند افراد را به حق طبیعی شان برسانند.

وکیل تعزیرات حکومتی علاوه بر آنکه باید دارای تحصیلات عالی حقوقی در زمینه وکالت باشد، همچنین باید در رابطه با پرونده های مختلف تخصص و تجربه کافی داشته باشد. البته مهم تر از همه داشتن تخصص وکیل است، زیرا تجربه به میزان کافی تاثیر گذار نیست و مهم تر از همه داشتن تخصص بالا است.

همچنین وکیل تعزیرات با تکیه بر اطلاعات حقوقی که در طی سال ها به دست آورده است، باید آن را در تمامی مراحل رسیدگی و دادرسی به پرونده  استفاده کند و پرونده را به سمت پیروزی ببرد. شاید فکر کنید که همین که یک وکیل مدرک را داشته باشد افاقه می کند در حالی که توانایی و مهارت برای موفقیت یک پرونده خیلی مهم است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که طی سال های اخیر تعداد زیادی از پرونده های تعزیراتی در سازمان های حکومتی مطرح شده اند که این رقم هر ساله بیشتر می شود.

سارمان تعزیرات حکومتی سازمانی است که برای نظارت و بررسی دولت بر فعالیت های اقتصادی و الزام جامعه و مردم به رعایت قوانین قیمت گذاری تشکیل شده است. قانون تعزیرات حکومتی در سال 1367 برای مجازات متخلفین از اجرای قوانین تصویب شد. دعاوی تعزیری در سازمان تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار میگیرند. امروزه به سبب وضع اقتصادی موجود طرح دعوی و شکایت دراین سازمان افزایش چشم گیری داشته است. طرح دعوی در سازمان تعزیرات حکومتی امری تخصصی است و اشخاص برای ارائه شکایت باید با نحوه طرح شکایت و استفاده به جا از مدارک و اسناد خود آشنایی لازم را داشته باشند. پرونده های بسیاری در این سازمان به دلیل عدم آگاهی درست افراد بی نتیجه مانده‌اند. بهترین راه حل برای جلوگیری از این مشکل استفاده از وکیل تعزیرات حکومتی است. وکیل متخصص تعزیرات حکومتی با دانش و تخصص حقوقی از سرگردانی و اتلاف وقت و هزینه های موکلین خود جلوگیری میکند. در تمامی مراحل رسیدگی طرفین دعوی حق دارند که از همراهی وکیل متخصص تعزیرات حکومتی بهره مند شوند. وکیل تعزیرات حکومتی با ارائه مناسب دعوی و دفاع از حقوق موکلین خود تاثیر به سزایی در تسهیل روند پرونده دارد. وارد کردن ایرادات شکلی و ماهوی در اساس طرح شکایت توسط وکیل تعزیرات حکومتی مسئله ای است که میتواند قبل از شروع رسیدگی پرونده را مختومه کند. مسائلی مانند نداشتن اسناد و مدارک کافی برای طرح شکایت یا ایراد شکلی مانند ایراد رد دادرس یا ایراد امر مختومه موجب خاتمه یافتن دعوی می‌شوند.

وکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداریوکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداری

سازمان تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی به چه موضوعاتی را دارد؟

مطابقه با ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی اولین حوزه صلاحیتی سازمان تعزیرات حکومتی مسئله گران فروشی است. گران فروشی یعنی توزیع و فروش خدمات و کالا با ارزشی بیشتر از نرخی که مراجع رسمی به صورت موقتی یا قطعی تصویب شده است، عدم اجرای قوانین و مقررات مصوب و انجام هر عملی که موجب افزایش ارزش کالا و خدمات برای اشخاص خریدار شود. گران فروشی در صورتی که با بی توجهی نسبت به ارزشی که بیشتر از نرخ مصوب است، عرضه شود، مجازات های متفاوتی دارد؛ تذکر کتبی و تشکیل پرونده، اخذ تعهد بصورت کتبی، جریمه نقدی و در نهایت تعطیل و لغو پروانه واحد و لغو کردن کارت بازرگانی از جمله این مجازات ها برای گران فروشی هستند.

در صورتی که بر علیه واحدی شکایتی مبنی بر تخلف گران فروشی شود، سازمان تعزیرات حکومتی پس از بررسی نسبت به تعیین مجازات اقدام می‌کند. شخصی که واحد متعلق به اوست میتواند از خود دفاع کند و نسبت به اثبات نادرستی ادعای مطرح شده با دریافت راهنمایی از وکیل تعزیرات حکومتی اقدام نماید.

در ماده 3 همین قانون کم فروشی و تقلب را نیز در حوزه صلاحیت رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی دانسته است. کم فروشی به معنای توزیع و عرضه خدمات یا کالا از نظر کمیت یا کیفیت نسبت به میزانی که از سوی مراجع صالح اعلام شده است. دفاع در برابر ادعای کم فروشی و تقلب مسئله ای مهم در حوزه کسب و کار اشخاص است. در صورتی که شخصی نتواند دفاع مناسبی در برابر این ادعا ارائه دهد رای برعلیه او صادر می‌شود. در اکثر موارد نیز طرح ریزی حوزه جدید برای کسب و کار مسئله ای زمان بر و مشکل برای اشخاص است. بهترین روش اقدام برای مشورت با بهترین وکیل تعزیرات حکومتی است. وکیل متخصص تعزیرات حکومتی با استناد به مدارک و قوانین از شخص در برابر دعوی دفاع می‌کند و مانع از بین رفتن کسب و کار می‌شود. مجازات کم فروشی و تقلب مانند مجازات گران فروشی است.

وکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداریوکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداری

احتکار به معنای نگهدای کالا به مقدار عمده و زیاد با صلاحدید مراجع صالح و امتناع کردن از ارائه کالا به منظور فروش به صورت گران تر و قصد ضرر رساندن به جامعه و مردم پس از بیانیه دولت مبنی بر ضرورت کالا برای مردم است. مجازات های احتکار شامل ملزم کردن فرد محتکر به فروش کالا، دریافت جریمه چند برابر قیمت اصلی کالا و در صورت تکرار لغو پروانه است. احتکار در شرایطی که اکثریت مردم نیازمند هستند امری ناپسند و غیرقابل قبول است.  

برای مثال اگر علیه شخصی برای احتکار کردن مقادیر زیادی ماسک در سازمان تعزیرات شکایت شود، این شخص میتواند با وکیل متخصص تعزیرات حکومتی خود اثبات کند که مطابق تبصره ماده 4 قانون تعزیرات شخصی که علیه او شکایت شده است با اطلاع مراجعه ذی صلاح اقدام به نگهداری ماسک کرده و  این عمل مشمول احتکار نیست و قابلیت رسیدگی در سازمان تعزیرات حکومتی را ندارد.

عرضه خارج از شبکه در ماده 5 این قانون، توزیع کالا برخلاف مقررات و شریطی که توسط وزارت بازرگانی و سایر وزارت های ذی صلاح، تعریف شده است. عدم درج قیمت نیز از دیگر مواردی است که اشخاص میتوانند در صورت مشاهده به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند. قیمت بر روی کالا باید مطابق با قیمتی باشد که از سوی مراجع ذی صلاح اعلام شده است.

 اخفا و امتناع کردن از توزیع کالا، عدم صدور فاکتور، نداشتن پرونده واحد های صنفی، عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع و…  از جمله تخلفاتی هستند که در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شوند.

رسیدگی به پرونده های مرتبط با سازمان تعزیرات موضوعی تخصصی است و با پرونده های کیفری و حقوقی که در دادگاه ها رسیدگی می‌شوند، تفاوت بسیاری دارد. دانش و تجربه حقوقی در رابطه با تخلفات تعزیری موضوعی حائز اهمیت است. افراد عادی بدون داشتن آگاهی لازم فقط وقت و هزینه خود را در این روند تلف می‌کنند. با بهترین وکلای تعزیرات حکومتی در دفتر حقوقی تهران وکیل ملاقات کنید.

لازم به ذکر است شما می توانید برای دریافت مشاوره حقوقی و استفاده از تجربیات قاضی بازنشسته دیوان عدالت اداری در این مجموعه به صورت حضوری به شعبات مجموعه تهران وکیل در تهران و کرج مراجعه کنید.

وکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداریوکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداری

در قانون سازمان تعزیرات حکومتی، متخلفین در هر مرتبه ای که جرمی را مرتکب می‌شوند به مجازات متفاوتی محکوم می‌شوند. در تعیین مجازات برای مثال به مبلغی که متخلف کم فروشی یا گران فروشی کرده و مرتبه ای که مرتکب تخلف شده نیز توجه می‌شود.

اگر تخلفاتی که در بالا ذکر شدند توسط وزارت ها و شرکت ها و موسسات دولتی و سازمان هایی که تحت پوشش دولت و نهادهای انقلابی و ملی هستند، اتفاق بیفتند، سازمان ها و نهادهای متخلف مجازات متفاوتی نسبت به افراد حقیقی خواهند داشت. سازمان و ارگان هایی که به تخلفات تعزیری محکوم می‌شوند، نیز میتوانند برای دفاع و ارائه مدارک برای تبرئه خویش از تیم وکلایی که متخصص در زمینه تخلفات تعزیری هستند استفاده نمایند. این تیم متشکل است از وکلای متخصص تعزیرات حکومتی که با استناد به قوانین خاص و عام و ارائه صحیح مدارک در زمان مناسب مانع از محکومیت سازمان مذکور خواهند شد. وکلای تعزیرات حکومتی با وارد ساختن ایرادات ماهوی و شکلی میتوانند پیش از صدور حکم روند رسیدگی را خاتمه دهند.

تعیین مجازات برای سازمان های متخلف در زمینه تعزیرات حکومتی به این بستگی دارد که آیا سازمان مذکور از این تخلف سود و عایدی به دست آورده یا خیر.

در صورتی که سود و درآمد به دست آمده از تخلف برای مصالح سازمان یا شرکت متخلف استفاده شده باشد، مجازات به شرح زیر صادر خواهد شد؛
1)در بار اول گرفتن درآمد حاصله و واریز به خزانه دولت.

2) در بار دوم اخد درآمد حاصله و انتقال به خزانه دولت ، برکنار کردن شخص متخلف از جایگاه خود به صورت دائمی و صدور حکم انفصال از خدمات دولتی برای مدت 6 ماه.

مقام مذکور در این بند با تسلیم لایحه دفاعیه توسط بهترین وکیل تعزیرات حکومتی که متناسب با اصول حقوقی تنظیم شده باشد، میتواند عدم ارتکاب به تخلف خود را در سازمان تعزیرات حکومتی اثبات کند و شغل و آبرو خود را نیز حفظ کند.

3) در بار سوم دریافت درآمد حاصل از تخلفات و واریز به حساب خزانه و انفصال دائمی فرد از خدمات دولتی.

اگر با وجود تخلف هیچ نوع درآمدی برای متخلفین به دست نیامده باشد، مجازات متفاوتی برای سازمان مذکور در نظر گرفته خواهند داشت.

وکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداریوکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداری

برای نظارت بیشتر و بررسی فعالیت های اقتصادی در بخش دولتی شامل وزارت خانه ها، سازمان های دولتی، دستگاه ها و شرکت های دولتی و آن‌هایی که تحت پوشش و نظارت دولت هستند و ملی محسوب می‌شوند، بانک ها و نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت هایی که بالای 50 درصد از سهام آن ها متعلق به سازمانهای مذکور است، کمیسیونی با عنوان کمیسیون مرکزی تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

وظایف کمیسیون مرکزی تعزیرات حکومتی :

این کمیسیون وظایفی از قبیل پیشنهاد فهرست کالا و خدمات، تهیه و تصویب آیین نامه های اجرایی، تعیین بازرس و صدور مجور بازرسی برای این افراد، بررسی مدارک و شکایات و صدور حکم مقتضی و تصمیم گیری در باره متخلفین، نظارت بر نحوه کارکرد کمیسیون های تعزیرات استان ها، را دارد.

برای رسیدگی به شکایات و اعتراضات علیه کمیسیون های مرکزی و استانی، و تجدید نظر درباره احکامی که این کمیسیون ها صادر میکنند، واحدی تحت نظارت نخست وزیر با حضور نماینده نخست وزیر به عنوان رییس یه واحد، به نمایندگی از دیوان عالی کشور نیز یکی از قضات دادگاه‌های انقلاب و یکی از اعضای ثابت کمیسیون مرکزی به انتخاب این کمیسیون تشکیل شده است.

برای اعلام تجدید نظر خواهی و اعتراض به رای صادره از کمیسیون مرکزی سازمان تعزیرات حکومتی خود فرد یا وکیل تعزیرات حکومتی وی با تنظیم درخواست تجدید نظر و با ضمیمه کردن اسناد و مدارک مربوطه، دادخواست را به کمیسیون تجدید نظر ارائه می‌کنند.

وکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداریوکیل تعزیرات حکومتی+متخصص+بهترین+تهران+کرج+دیوان عدالت اداری

برای دریافت مشاوره تلفنی از وکلای متخصص تعزیرات حکومتی موسسه تهران وکیل میتوانید با شماره هایی که در صفحه مشاهده می‌کنید تماس بگیرید. همچنین  وکلای متخصص تعزیرات حکومتی و وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری در مجموعه تهران وکیل بصورت تلفنی و حضوری آماده خدمت رسانی هستند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *