تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نحوه اعتراض به تعزیرات حکومتی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نحوه اعتراض به تعزیرات حکومتی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نحوه اعتراض به تعزیرات حکومتینحوه اعتراض به تعزیرات حکومتی

تعزیرات حکومتی در جمهوری اسلامی ایران از جمله سازمانهایی می باشد که بعد از انقلاب و به منظور نیاز حکومت به کنترل بازار و مبارزه با تخلفات  اقتصادی در سطح جامعه تاسیس گردید.

 در زمان جنگ باتوجه به وضع دشوار ان زمان که علاوه بر وضعیت جنگی کشور شرایط  اقتصادی سختی را متحمل شده بود اقدام به تاسیس این سازمان شبه قضائی شد. این سازمان از جمله واحد های قضائی مرتبط با قوه مجربه می باشد که ریاست آن به عهده معاون وزیر دادگستری می باشد .

وظایف سازمان تعزیرات:

سازمان تعزیرات دارای وظایف مختلفی می باشد که این وظایف برای عموم مردم دارای اهمیت فوق العاد ای می باشند. از جمله این وظایف کنترل قیمت ها ، مبازره با گران فروشی ، کم فروشی ، قاچاق کالا و ارز و …. می باشد.

نحوه اعتراض به تعزیرات حکومتینحوه اعتراض به تعزیرات حکومتی

سازمانهای دولتی حقوقی و افراد حقیقی می توانند در موارد متفاوت فوق  در سازمان تعزیرات طرح شکایت نمایند .

سازمان تعزیرات خود نیز می تواند به صورت مستقل وارد عمل شده و اقدام به طرح شکایت علیه کسبه و یا افراد ،واحدهای تولیدی بنماید.

اعتراض در سازمان تعزیرات حکومتی به چه صورت است؟

برای اعتراض در سازمان تعزیرات حکومتی افراد باید ظرف ده روز از زمان دریافت اخطاریه خود شخصا و یا با ارسال لایحه از خود دفاع نمایند. در صورتی که فرد در مدت معینه در تعزیرات حاضر نگردد و یا لایحه ای ارسال ننماید ، سازمان تعزیرات شخصا و به صورت غیابی اقدا م به رسیدگی خواهند نمود.

رسیدگی در تعزیرات مطابق قوانین خود این سازمان می باشد ، لذا در هنگام شکایت از شما در این مورد بهترین راه استفاده از وکلای باسابقه و مجرب که به صورت کاملا حرفه ای در این  زمینه فعالیت می نمایند.

نحوه اعتراض به تعزیرات حکومتینحوه اعتراض به تعزیرات حکومتی

موسسه حقوقی تهران وکیل یکی از این گروههای تخصصی وکلا می باشد که می توانند به صورت کاملا تضمینی تمامی پرونده های شما را به نتیجه رسانده و حقوق شما را به کاملا دریافت نمایند . پس با اطمینان خاطر پرونده های خود را به این گروه وکلا بسپارید .

بعد از صدور رای در تعزیرات حکومتی افراد می توانند نسبت به حکم صادره اعتراض خود را ارائه نمایند.

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران و بهترین وکیل تعزیرات حکومتی اماده ارائه تمامی خدمات حقوقی و قضائی در مورد پرونده های مطروحه در سازمان تعزیرات حکومتی بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . در شعبه تجدید نظر نیز فرد می تواند ضمن ارسال لایحه با استفاده از وکیل دیوان به صورت حضوری پرونده خود در تعزیرات را تحت پیگیری قراردهد.

نحوه اعتراض به تعزیرات حکومتینحوه اعتراض به تعزیرات حکومتی

 چه افرادی می توانند نسبت به حکم صادره در تعزیرات اعتراض نمایند؟

 – شاکی خصوصی در صورت صدور حکم بر برائت متهم در شعبه بدوی

-اعضای کمیسیون مربوط به سازمان تعزیرات و سایر بخش های این سازمان

-اعضای شعبه تجدید نظر سازمان تعزیرات حکومتی که رای شعبه بدوی را مخالف قانون بدانند.

تجدید نظر از ارای تعزیرات به صورت ارسال لایحه یا مراجعه حضوری به اداره بوده و افراد می توانند لایحه خود را به این اداره تحویل دهند.

 تجدید نظر در سازمان تعزیرات حکومتی فاقد تشریفات سایر نهادهای اداری می باشد.

نحوه اعتراض به تعزیرات حکومتینحوه اعتراض به تعزیرات حکومتی

تمامی ارای شعبه بدوی این سازمان قابل تجدید نظر بوده وافراد می توانند در شعب تجدید نظر نسبت به انها اعتراض نمایند.

علاوه بر موارد فوق ارای صادره در شعبه تجدید نظر سازمان تعزیرات نیز قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری  می باشند .

 مطابق  نکته ۲ ماده ۵۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۳/۱۰/۱۳۹۲  از  تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون آرای صادره در مورد قاچاق کالا و ارز قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری و سایر سازمانهای قضائی نمی باشند .

دبوان عدالت اداری مرجع فرجام خواهی از ارای شعبات تجدید نظر تعزیرات و بسیاری دیگر از ادارات دیگر بوده و افراد می توانند مطابق روند قانونی اعتراض خود را در دیوان عدالت اداری مطرح نمایند .

البته دیوان عدالت اداری حق رسیدگی ماهوی به آرای سازمان تعزیرات حکومتی را ندارد و تنها می تواند رای صادره را از نظر قوانین و مقررات مربوطه بررسی نماید

نحوه اعتراض به تعزیرات حکومتینحوه اعتراض به تعزیرات حکومتی

و در صورتی که زای مطابق قوانین صادر شده باشد ان را تایید و در صورتی که رای صادره برخلاف قوانین مربوطه صادر شده باشد آن را بررسی و علت مخالفت با قانون را نوشته و ان را به شعبه جهت صدور حکم مطابق بررسی دیوان بر می گراند. رای صادره  در دیوان برای شعبه لازم الاجرا می باشد و شعبه باید بر این اساس رای صادر نماید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *