تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نمونه حکم طلاق + عسر و حرج

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع نمونه حکم طلاق + عسر و حرج اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

نمونه حکم طلاق + عسر و حرجنمونه حکم طلاق + عسر و حرج

نمونه حکم طلاق به چه صورت است

معنای حقوقی طلاق عبارت است ازانحلال عقد دائم. تقاضای طلاق می تواند ازطرف زن یا مرد و یا حتی توافقی باشد. در قانون ایران طلاق ازاختیارات مرد است وبرای طلاق می تواند تنها با ارائه دادخواست ومراجعه به دادگاه خانواده گواهی عدم امکان سازش دریافت نماید. گاها مرد اختیار طلاق را درضمن عقد نکاح یا به موجب عقد وکالت بلاعزل (حق طلاق ) به زن اعطا می کند وزن با این وکالت نامه می تواند خود را مطلقه نماید. در طلاق توافقی زن ومرد با یکدیگر درانحلال عقد نکاح و با پذیرش شرایط و تنظیم توافقنامه در مورد مسائل مختلف (مهریه،حضانت و…) به صورت رسمی یا عادی توافق می کنند. ‏

که دراین صورت، دادگاه پس ازبررسی پرونده، زوجین رابه مراکز مشاوره خانواده می‌فرستد. ‏ مشاوران وداوران دادگاه خانواده درصورت تایید حل نشدن اختلاف میان زوجین وامکان پذیر نبودن صلح آن دو،گواهی عدم امکان سازش صادرمی‌کند‏.

درقانون ایران زن می تواند درصورت اثبات موارد وشرایطی، ازدادگاه بخواهد که حکم به جدایی یا حکم به طلاق بین او وشوهرش را صادرکند، اگر چه همسراو با طلاق موافق نباشد ودرصورتی که زن وشوهردرطلاق با هم به توافق نرسند و زن نتواند حتی با بخشیدن مال ومهریه رضایت مرد را برای طلاق جلب کند درصورت تحقق یکی از شرایط زیر زن می تواند به دادگاه مراجعه کند وتقاضای طلاق نماید. 

  • طبق ماده 1129 قانون مدنی در صورتی که زن بتواند امتناع شوهراز پرداخت نفقه ویاعجزاواز پرداخت را دردادگاه ثابت نماید که دراین صورت دادگاه شوهر را مجبوربه طلاق می کند وچنانچه شوهر حکم را اجرا نکند خود دادگاه یا نماینده اواقدام به اجرای صیغه طلاق وامضای سند طلاق خواهد کرد.
  • عسروحرج زن

شاید بتوان گفت مهم ترین و فراگیرترین راه برای درخواست طلاق ازسوی زن که می تواند ازدادگاه خانواده تقاضای طلاق کند،طبق ماده 1130 قانون مدنی درصورتی است که ادامه زندگی مشترک برای زن با مشقت همراه باشد و باید بتواند عسر و حرج را در دادگاه ثابت کند درغیر این صورت دادگاه حکم به طلاق نخواهد داد.

نمونه حکم طلاق نمونه حکم طلاق

مصادیق عسر و حرج :

  • ترک زندگی مشترک خانوادگی از سوی مرد
  • اعتیاد به مواد مخدر
  • محکومیت قطعی مرد به حبس به مدت 5 سال یا بیشتر
  • ضرب وشتم
  • سوء رفتارهای مالی غیرقابل تحمل
  • ابتلاء مرد به بیماری های صعب العلاج وغیر قابل درمان را نام برد.
  • مشکلات روحی و روانی مرد
  • خیانت مرد
  • تنفر وبی علاقگی از مرد
  • ضرب و شتم مرد اصلاحا داشتن به دست بزن

مصادیق عسروحرج که ذکر شد حصری نیستند ومی توان موارد دیگری را هم در شمار آن ها قراردادکه تشخیص مصادیق عسروحرج با دادگاه است.

اگر به دنبال شماره تماس بهترین دفتر حقوقی برای طلاق توافقی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته و از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه بهره ببرید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکیل طلاق توافقی این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید.

نمونه حکم طلاق توافقینمونه حکم طلاق توافقی

شروط دوازده گانه ضمن عقد ازدواج

شروط دوازده گانه مندرج درعقدنامه که درصورت وقوع هریک ازآنها به تشخیص دادگاه، زن وکیل ‏درطلاق می شود وبدون نیازبه حضوروموافقت شوهروبا تجویز دادگاه،می تواندبه دفترخانه طلاق مراجعه نموده و صیغه طلاق را جاری کند.

‏1- خودداری شوهر از پرداخت نفقه زن.‏

‏2- سوء رفتار شوهر در حدی که غیرقابل تحمل باشد.‏

‏3- بیماری صعب العلاج شوهر که غیرقابل درمان باشد و ادامه زندگی مشترک را با مشکل مواجع ‏کند.‏

‏4- در صورتی که شوهر دیوانه باشد یا در طول زندگی مشترک دیوانه شود.‏

‏5- اشتغال شوهربه شغلی که به حیثیت و آبروی خانوادگی زن لطمه بزند.‏

‏6- محکومیت شوهر به 5 سال حبس یا بیشتر.‏

‏7- اعتیاد شوهربه مواد مخدربه شکلی که زندگی مشترک را مختل کند.‏

‏8- چنانچه زوج شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب زندگی مشترک را بدون عذر موجه ترک کند.‏

‏9- محکومیت فطعی شوهر به ارتکاب جرم خلاف شئونات خانوادگی زن.‏

پرداخت نکردن نفقه به زوجهپرداخت نکردن نفقه به زوجه

‏10-  ناباروری مرد پس ازگذشت 5 سال از زندگی مشترک.‏

‏11- در صورتی که شوهر مفقودالاثر شود و شش ماه پس ازمراجعه زن به دادگاه خبری ازاونباشد و ‏پیدا نشود.‏

‏12- ازدواج مجدد مرد بدون اجازه زن.‏

زن باید دادخواست خودرا تنظیم وازطریق دفاترخدمات قضایی به دادگاه خانواده ارسال نماید ومدارک ‏زیرراباید ضمیمه دادخواست کند .‏

  • داشتن عقد نامه یا رونوشت آن
  • داشتن شناسنامه و مدارک هویتی زن
  • داشتن ادله اثبات، یا هردلیل و مدکی که اثبات کننده عسروحرج زن باشد.‏

صدورحکم طلاق به درخواست زن درصورتی که مرد مخالف طلاق باشد وطلاق توافقی نباشد و زن وکالت درطلاق نداشته باشد بسیاردشواراست وباید با ارائه دلیل موجه یا ازطریق اثبات عسروحرج یا اثبات یکی از۱۲ شرط مندرج درسند ازدواج ودرصورت امضاء مرد دردادگاه خانواده برای طلاق اقدام کند.‏

دادگاه پس ازبررسی‌های لازم وقبول اظهارات ودلایل ومدارک ارائه شده توسط زن واثبات عسروحرج ومشقت ،حکم طلاق راصادرمی‌کند ومردرامجبوربه طلاق می کند و زن می تواند

ضمن دادخواست طلاق مطالبات مالی خود را درخواست نماید ودرصورت احرازآن دادگاه به آن حکم می کند.

تقاضای طلاق از طرف زوجهتقاضای طلاق از طرف زوجه

اگر طلاق براساس تحقق شروط ضمن عقد نکاح باشد

 ولی درمواردی که طلاق براساس تحقق شروط ضمن عقد نکاح باشد ،دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادرمی کند وپس ازاثبات ،زن  وکیل مرد درطلاق وقبول بذل می شود وبه وکالت ازشوهرمی تواند قبول مابذل کند ولی درطلاق ‏ازطریق عسروحرج قبول مابذل با قاضی رسیدگی کننده به پرونده است وملاک دادگاه وضع زندگی فعلی زوجین ومخصوصا شرایط زن است واگر درحال حاضروزمان تقدیم دادخواست شرایط ‏عسروحرج زن رفع شده باشد به آن ترتیب اثر نخواهد ‏داد ولی اگر زن یکی ازشرایط ضمن عقد را حتی مربوط به سالهای گذشته باشد، ثابت نماید ‏ گذشت زمان باعث اسقاط وکالت زن نمی شود واجباری ندارد که بلافاصله وبه فوریت وکالت را اعمال نماید.‏ 

مدت اعتبارحکم طلاق 6 ماه پس ازتاریخ ‏ابلاغ رأی فرجامی یا انقضای مدت فرجام خواهی است و گواهی عدم امکان سازش اعتبار 3ماهه ازتاریخ ابلاغ رأی قطعی یا قطعی شدن رأی داردوجهت اجرا باید ‏به ‏دفاتررسمی ازدواج وطلاق مراجعه  وصیغه طلاق درحضور2 شاهدعاقل وعادل جاری شود .

نمونه حکم طلاق + عسر و حرجنمونه حکم طلاق + عسر و حرج

مطابق ماده 33 قانون حمایت خانواده درصورتی که مرد ظرف یک هفته ازتاریخ ابلاغ ‏در‏دفترخانه حاضرنشودسردفتربه زوجین ابلاغ می کند که برای اجرای صیغه طلاق وثبت آن دردفترخانه ‏حاضر شوند ودرصورت عدم حضورمرد وعدم اعلام عذریا امتناع او،صیغه ‏طلاق ‏جاری و ثبت می شود و مراتب به مرد ابلاغ می شودودرصورت اعلام عذرازسوی زن ‏یک ‏نوبت دیگرازطرفین دعوت به عمل می آید وفاصله بین ابلاغ اخطاریه وجلسه اجرای صیغه ‏ نباید کمتر ازیک هفته باشد.‏                                                                                                           نکته :دادگاه صادرکننده حکم طلاق باید دررأی صادره برنمایندگی سردفتردراجرای صیغه ‏طلاق ‏در صورت امتناع مرد تصریح کند.‏                              

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *