تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

نگارش اظهارات طرفین دعوی در اداره کار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

تنظیم لایحه دفاعیه برای هیئت‌های اداره کار، نوشتن لایحه دفاعیه به چه شکل می‌باشد؟ نوشته‌های ارائه شده در دادگاه توسط طرفین دعوا که جهت اثبات حق خود و دفاع از آن می‌باشد را لایحه نامگذاری می‌کنند.

به طور کلی لایحه از ارزش و اعتبار بسیار بالا و انسجام غربی برخوردار می‌باشد؛ به طوری که در بعضی موارد این لایحه دفاعی در نزد قاضی از اظهارات شفاهی و یا صحبت‌های وکیل اثرگذارتر می‌باشد. تنظیم لایحه دفاعی جهت ارائه در دادگاه نیازمند داشتن اطلاعات جامع و کامل در مورد موضوع دعوا و همچنین کاربرد متون و مواد و اصطلاحات حقوقی مرتبط با موضوع دعوا می‌باشد که این امر توسط وکلای مجرب دادگستری به صورت کاملا تخصصی و خبره انجام می‌شود.

لایحه معمولاً در جهت تکمیل مطالب عمومی نوشته شده و در دادخواست و یا شکایت تقدیم دادگاه می‌شود. پس لازم است هر یک از طرفین دعوا که خواهان ارائه آن به دادگاه می‌باشند؛ تمامی فنون لازم در نگارش لایحه را مد نظر داشته باشند؛ چرا که تنظیم لایحه کاربردی دارد که حاوی اطلاعات جامع و کامل و مرتبط با موضوع می‌باشد.

در نظر قضات بسیار حائز اهمیت است و نکته قابل توجه این است که لایحه ارائه شده، توسط هر یک از طرفین باید کوتاه و خالی از مطالب غیر مرتبط با موضوع دعوا باشد و از نوشتن لوایح طولانی و مفصل جلوگیری شود؛ چرا که قطعاً دارای مطالب غیر مرتبط خواهد بود.

در نگارش لایحه هرگز نباید از الفاظ سخت استفاده کرد که مبنای مبهم و غیرقابل درک به خواننده القا کند. بنابراین باید منظور خود را به صورت واضح و دور از هر گونه ابهام بیان کند. پس پیش از اقدام به نوشتن لایحه باید مطمئن شوید که به کلیه جنبه‌های موضوع مسلط می‌باشید. برای اینکه باید تمامی خواسته‌های خود را مطابق با مواد قانونی مرتبط با دعوا به صورت صریح و روشن در لایحه ذکر کنید.

نکات کاربردی نوشتن لایحه دفاعی چنانچه وکیل به نقل از موکل در لایحه خویش مطالب مجهول را به دیگری نسبت دهد؛ عمل موکل میثاق بزه و افترا نمی‌باشد. چنانچه در مرحله فرجامی وکیل دخالت کند ولی تمبر مربوط را باطل نکند، لایحه‌های وکیل در مقام تبادل لوایح قابل ترتیب اثر نمی‌باشد و پرونده به مرجع برگشت داده می‌شود. در صورتی که تجدید نظر دادخواست تجدیدنظر یا لایحه اعتراضی خود را مقید به هیچ یک از جهتی از جهات قانونی نقض نکند؛ تجدیدنظر دادخواهی فاقد موقعیت قانونی می‌باشد. عدم تقدیم لایحه تجدیدنظرخواهی از موارد رفع نقص و در نهایت خود قرارداد ‌است. تجدیدنظر در صورت عدم رفع نقص می‌باشد و متهم غیابی نمی‌تواند بدون تأمین کیفری لایحه دفاعی تقدیم کند.

اگر دادخواست امکان داشته باشد و لایحه ارسالی پیوست‌ها نیز تشکیل نشود؛ دادخواست ناقص می‌باشد و با امضای مجدد به جریان می‌افتد. هر گاه تاریخ وقت رسیدگی ابلاغ شود، اما این جلسه به دلیل تعیین وقت نزدیک‌تر تشکیل نشده و وقت جدیدی به مخاطب گفته نشده باشد؛ به لایحه ارسال نکرده و خود یا وکیلش نیز در جلسات حاضر نشوند؛ ارزیابی محسوب می‌شود. صرفا اعلام وکالت از سوی وکیل دادگستری جهت مطالعه پرونده تقدیم لایحه در موضوع نیست و سبب حضوری قلمداد شدن رای صادره نمی‌شود.

عدم امضای لایحه تجدیدنظرخواهی مانع تبادل لوایح نبوده و موجب صدور قرار رد دعوا تجدید نظر نیست. لایحه‌ای موجب حضوری شدن حکم دادگاه می‌شود که متصف به وصف دفاعی می‌باشد و ارسال هر راهی مثلاً اعلام نشانی جدید، عزل وکیل و مانند این‌ها موجب اثر حقوقی سبب عالم شعار نمی‌شود.

مستندات قانونی مرتبط با تنظیم لایحه دفاعی، نظر مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه در فضای استعلام که دادخواست تجدیدنظر امضا نشده هر یک از لایحه همزمان انجام شده باشد. با توجه به اینکه لایحه منظم به دادخواست تجدیدنظر در تکمیل و توضیح داد خواست مزبور می‌باشد؛ امضای آن به معنای تایید مفاد دادخواست تجدیدنظر می‌باشد و با توجه به اینکه عدم پذیرش دادخواست با توجه به موقعیت بودن تجدیدنظرخواهی به مدت محدود معمولاً باعث از بین رفتن حق تجدید نظر می‌شود. بنابراین به جریان انداختن دادخواست بلامانع می‌باشد. اما اگر دادخواست فاقد امضا لایحه منظم نباشد، آیا لایحه فاقد امضا باشد به چنین دادخواستی نمی‌توان ترتیب اثر دارد و مانند آن است که تجدیدنظرخواهی به عمل نیامده و دادگاه تجدید نظر تکلیفی جز برگشت پرونده به دادگاه بدوی ندارد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *