تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل اداره کار در خیابان ایران زمین + شکایت از کارفرما در خیابان ایران زمین

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل اداره کار در خیابان ایران زمین + شکایت از کارفرما در خیابان ایران زمین اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 وکیل اداره کار در خیابان ایران زمین + شکایت از کارفرما در خیابان ایران زمین وکیل اداره کار در خیابان ایران زمین + شکایت از کارفرما در خیابان ایران زمین

در صورتی که کارفرما برخی ازحقوق کارگررا از طرق مختلف تضییع کند و تصمیم به بهره‌کشی از کارگران خود را داشته باشد، کارگر می‌تواند از وکیل اداره‌ی کار کمک گرفته و به اداره‌ی کار مراجعه کند و دعوای خود را مبنی بر استنکاف کارفرما نسبت به پرداخت حق وحقوقات وی از جمله: دست‌مزد ،عیدی، مرخصی، حق اولاد را اعلام کند.

 جالب است بدانید که از دید منطق حقوقی ،قانون کار، از قوانین آمره است نه تکمیلی . به این معنا که توافق بر خلاف این قانون حتی با وجود رضایت طرفین قرارداد، باطل و بلااثر می‌باشد.

 پروسه‌ی شکایت کارگر از کارفرما

 وقتی که کارگر به اداره‌ی کار مراجعه کرده فرمی به کارگر داده می‌شود که در آن تمامی وظایف و حقوق کارفرما نسبت به او در این فرم نوشته شده‌است. در این فرم به طور خلاصه به بیان حق کارگر نیز پرداخته شده‌است. پس ازکارگران می‌توانند با مطالعه‌ی هر ستون، به بررسی شکایت خود علیه کارفرما پرداخته واقدام به احقاق  حقوق تضییع شده‌ی خود کنند .در حقیقت کارگر با زدن علامت ضربدر در هر ستون ،می‌تواند از حقوق ضایع  شده خود توسط کارفرما شکایت کند.

 بعد از این‌که فرم را کامل کرد، ابتدائاً شکایت به هیأت‌های تشخیص یعنی در مرحله‌ی بدوی ارجاع می‌شود. درحقیقت در این مرحله هیأت های تشخیص با بررسی اسناد و مدارک و مستندات لازم و اعزام کارشناسان  به  محل کار کارگر رفته و صحت ادعای کارگر را مورد بررسی قرار داده ودر نهایت اقدام به صدور رأی می نمایند. درصورتی که کارگر بیمه باشد، با کمک شعبه‌ی بیمه گذار تأمین اجتماعی خود،شعبه‌ی  اداره‌ی‌کار و امور  اجتماعی را پیدا می‌کند.  سپس از واحد ارجاع  آن شعبه‌ی اداره‌ی کار،نامه‌ای برای شعبه‌ی  بیمه گذاری خود دریافت کنید.

 در واقع دراین مرحله شما از کارگزاری بیمه‌ی تأمین اجتماعی که درآن  بیمه‌ی خود را ثبت کرده‌اید مراجعه می‌کنید و اقدام به دریافت سوابق بیمه‌ی خود می‌کنید . در مرحله‌ی بعدی مجدداً به اداره‌ی کار مراجعه می‌کنید.  جالب است بدانید که شکایت کارگر از کارفرما جهت مطالبه‌ی حق حقوقات و بیمه، مشمول مرور زمان نخواهد بود.

حتی وراث قانونی کارگر بعد از فوت کارگر توانایی شکایت علیه کارفرما را دارند؛و هیچ محدودیت زمانی نسبت به مطالبه‌ی حقوق کارگر وجود نخواهد داشت.

 در صورتی که هر یک از طرفین (کارگر و کارفرما)نسبت به رأی هیأت تشخیص اعتراض داشتند، پرونده آنان به  مرحله‌ی بعدی یعنی مرحله‌ی تجدیدنظر ویا همان مرحله‌ی هیأت حل اختلاف میان کارگر و کارفرما ارجاع می‌شود.

وکیل اداره کار در خیابان ایران زمین  وکیل اداره کار در خیابان ایران زمین

اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل اداره کار می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین برای مشاوره حقوقی درباره شکایت از کارفرما می توانید با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

 اگر رأی یا حکم قطعی به نفع کارگر صادر شده بود و در صورتی که اعتراضی از سوی طرفین اختلاف وجود نداشت و کارفرما از اجرای حکم صادر شده استنکاف نمود؛ کارگر می تواند از واحد اجرای کار؛ درخواست صدور اجرائیه کند که باید واحد اجرا  این موضوع را برای اجرا به یکی از دادگاه‌های که در حوزه‌ی قضایی صالح هستند ،ارجاع می‌دهد.

و در نهایت ودر آخرین مرحله  مهلت ۱۰ روزه به کارفرما جهت پرداخت حقوق کارگران و کارآموزان داده می‌شود. در صورت استنکاف مجدد وی، اموال کارفرما توقیف خواهد شد. قانون‌کارمعمولاًجانب کارگررا می‌گیرد؛

 شکایت از کارفرما در خیابان ایران زمین شکایت از کارفرما در خیابان ایران زمین

اما در حال حاضر کارگران زحمت‌کش در کشور ما باتوجه به این‌که ازشرایط شکایت ازکارفرما اطلاعی ندارند،به این ترتیب حقوق  آن‌ها ضایع خواهدشد.درصورتی که تصمیم به طرح شکایت از کارفرمای خود را دارید ،می توانید به مؤسسه‌ی معتبر تهران وکیل در خیابان ایران زمین مراجعه کرده و از وکلای مجرب این مؤسسه برای حل راحت‌تر وسریع‌تر پرونده‌ی خود بهره‌مند شوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *