تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل برای جرم بد حجابی زنان

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل برای جرم بد حجابی زنان اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل برای جرم بد حجابی زنانوکیل برای جرم بد حجابی زنان

آیا بد حجابی زنان جرم محسوب می شود؟

پرسش: الف)در حال حاضر در برخورد با زنان بدون حجاب شرعی تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی لازم الاجراست با ماده ۴ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس های که استفاده از آنها در ملأعام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند؟

ب) با توجه به مؤخر بودن تصویب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، آیا تبصره اخیر ناسخ ماده ۴ قانون فوق الذکر است؟

وکیل برای جرم بد حجابی زنانوکیل برای جرم بد حجابی زنان

ج)زمانی که در معابر و انظار عمومی لباس های چسبان و بدن نما می پوشند آیا پوشش آنها حجاب شرعی محسوب می شود؟ آیا چارچوب مشخصی جهت تشخیص بدحجابی و خلاف شرع بودن حجاب و آرایش زنان در انظار عمومی وجود دارد؟ چه نوع پوشش و آرایشی موجب ترویج فساد و هتک عمومی می شود؟

نظر اكثريت

در خصوص بند (الف) سؤال، تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی قابل اجراست و ماده ۴ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس هایی که استفاده از آنها در ملأعام خلاف شرع است و یا عفت عمومی را جریحه دار می کند نسخ نشده است و در جای خود لازم الاجراست و در کلام الله مجید برای حجاب شرعی، تعریف جامعی وجود دارد.

وکیل برای جرم بد حجابی زنانوکیل برای جرم بد حجابی زنان

نظر اقلیت

در قوانین مملکتی برای حجاب تعریف مشخصی نداریم و نمی شود کسی را به عنوان بی حجاب یا بدحجاب تشخیص و مجازات کرد و با تصویب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ماده ۴ قانون نحوه رسیدگی … نسخ شده است.

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

نظرکمیسیون نشست قضائی (۱) جزایی

با توجه به این که مقررات تبصره ذیل ماده ۶۳۸ نسبت به مقررات ماده ۴ مذکور در سؤال خاص و مؤخر است در خصوص موضوع بدحجابی قابل اجراست.

وکیل برای جرم بد حجابی زنانوکیل برای جرم بد حجابی زنان

بقای اعتبار ماده ۴ با توجه به مقررات تبصره مرقوم مشمول قواعد عمومی و اصول کلی است و حداقل ماده ۴ به موجب این تبصره تخصیص یافته است.

معیار حجاب شرعی و موازین آن در کتب فقهی و رساله عملیه مراجع درج شده است و با توجه به آن و عرف عام محل است.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *