تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دراین مطلب به موضوع وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص پرداخته شده است. در صورت نیاز به مشاوره با یک وکیل مجرب می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید.

 

وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص       وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص

ثبت کردن املاک تشریفات خاصی دارد و ثبت اموال به معنی مالکیت اشخاص بر آن املاک است. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد هرج و مرج، در مواد قانون ثبت قانون گذار ادارات را مکلف کرده تا تنها افرادی که سند به نام آن هاست به عنوان مالک ملک شناسایی شوند.

برای ثبت ملک باید مراحلی را پشت سر گذاشت که گاهی طی کردن همین مراحل باعث بروز اختلافات و دعوی ثبتی  می شود. اولین مرحله ثبت ملک است پس از ثبت ملک افراد باید اقداماتی مانند افراز، تفکیک، انتقال رسمی ملک، رفع اختلافات و سایر مراحل را طی کنند.

یکی از اختلافاتی و دعاوی که در امور ثبتی ایجاد می شود، مربوط به اجرای اسناد رسمی در ادارات ثبت است که ممکن است موجب توقیف یا باطل شدن سند شود.

 وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص

ثبت املاک شامل کلیه املاک تجاری، مسکونی، صنعتی، زمین های کشاورزی و باغات می شود. که ثبت هر کدام از این املاک شرایط خاص خود را دارد که رعایت تمامی این شرایط برای قانون گذار بسیار حائز اهمیت بوده است. و وجود اختلال و اشتباه در هر مرحله ای باعث ایجاد اختلافات حقوقی می شود.

معمولا به دلیل این که اکثر امور ثبتی مربوط به ثبت املاک است، همین موضوع باعث اشتباه برخی کارشناسان می شود که زمینه ای برای ایجاد دعوی ثبتی است.  دعاوی ملکی و ثبتی با هم متفاوت بوده و دعاوی ثبتی در خصوص خود ملک است، اما دعاوی ثبتی در مورد ثبت سند آن است.

امور ثبتی چیست؟

همان طور که اشاره کردیم امور ثبتی مربوط به مراحل ثبت سند است. معمولا برای این که یک ملک از نظر سازمان ثبت اسناد کشور دارای ارزش باشد، باید آن ملک در یکی از دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.

دعوی ثبت ملکی چیست؟

دعوی ثبتی نوعی از دعاوی حقوقی است. و هر دعوایی که مربوط به ثبت سند و ملک باشد دعوای ثبتی نام دارد.

وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص            وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص

اغلب دعوی ثبتی معمولا به این دلیل است که افراد از قوانین و مقررات آگاهی کامل ندارد. بنابراین برای ثبت ملک می توانید از یک وکیل ملکی کمک بگیرید.

برای مراجعه به بهترین وکیل تهران به شما توصیه می کنیم وکیل خود را از گروه تهران وکیل انتخاب کنید. این گروه دارای متخصص ترین و با تجربه ترین وکلا بوده که در هر زمینه‌ای مخصوصا در زمینه دعاوی ثبتی به شما کمک خواهند کرد تا پرونده را طبق خواسته خود پیش ببرید.

وکیل ثبتی کیست؟

وکیل ثبتی کسی است که به تمامی قوانین و مقررات ثبتی و حقوقی مسلط بوده، این وکیل در دفتر اسناد رسمی و توسط خود شخص انتخاب می شود. موکل با مراجعه به دفتر اسناد رسمی شخصی را به عنوان وکیل ثبتی خود انتخاب می کند.

نوعی دیگر وکیل ثبتی این است که شخص به یک وکیل پایه یک دادگستری که پروانه وکالت داشته باشد مراجعه کرده و برای حل و فصل امور ثبتی خود به او وکالت می دهد تا این مسائل را پیگیری کند.

وکیل امور ثبتی به دلیل این که به تمامی قوانین در زمینه ثبت مسلط است، می تواند دعاوی ثبتی موکل خود را پیگیری کند و می تواند از موکل خود دفاع کند. وکیل امور ثبتی وظیفه دارد اختلافات مربوط به سند رسمی را پیگیری کند.

سند رسمی سندی است که در دفتر اسناد رسمی ثبت شده است، حال ممکن است شخصی به این سند اعتراض کرده و ادعای جعلی بودن داشته باشد. که در این جا وظیفه ی پیگیری این مورد بر عهده وکیل ثبتی است.

وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص            وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص

وظایف وکیل ثبتی

وکیل امور ثبتی وظیفه دارد از طرف موکل خود به طور قانونی اقدام به ثبت ملک یا منزل و سایر اسناد او کند. و همچنین باید سند رسمی را پس از طی کردن مراحل به نام موکل خود تنظیم نماید.

برخی از امور ثبتی

دعواهای ثبتی معمولا مربوط به ثبت سند، اعتراض به ثبت سند، تعیین وضعیت زمین، املاک فاقد سند و سایر موارد است. که در ادامه به برخی از آنان می پردازیم.

ابطال سند

اسناد به صورت رسمی و عادی می باشند. اسنادی که رسمی هستند در اداره ثبت اسناد تنظیم شده اند. ابطال سند به این معنی است که شخصی به هر دلیلی ابطال سند را درخواست می کند.

اعتراض به تحدید حدود

اعتراض به تحدید حدود زمانی است که شخصی نسبت به این که بخشی از ملک او جز ملک متقاضی ثبت در نظر گرفته شده، اعتراض می کند و معتقد است که به حقوق او تجاوز شده است.

اعتراض به ثبت و عملیات ثبتی

گاهی ممکن است فردی درخواست ثبت ملکی را کند و شخص دیگری خود را مستحق آن بداند و نسبت به این درخواست اعتراض نماید. برای این اعتراض قانونگذار زمان مشخصی را برای ثبت اعتراض در نظر گرفته است.

و یا این که ممکن است فردی نسبت به عملیات ثبت، که در اداره ثبت صورت گرفته اعتراض داشته باشد.

اعتراض به تصمیم واحد افراز ثبتی

اگر واحد ثبتی درخواستی که مبنی بر تقسیم و افراز بوده است را رد کند، می توان در دادگاه محل مال نسبت به این تصمیم واحد اعتراض کرد.

دعاوی و امور ثبتی دیگری نیز وجود دارد که وکیل ثبتی می تواند از حق موکل خود دفاع کرده و برای رسیدن به حقش به او کمک کند.

وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص            وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص

انواع دعاوی ثبتی

دعوای ثبتی به چند دسته تقسیم می شوند.

دعوی ثبت املاک

دعوای ثبت ملک شامل اعتراض به امور ثبتی ملک، حقوق ارتفاعی ملک، ابطال سند رسمی، الزام به تفکیک، معامله معارض و غیره است.

دعاوی ثبت اسناد

اعتراض به ثبت اسناد، ثبت ولادت، تغییر دادن شناسنامه، حذف نام همسر قبلی از شناسامه، درخواست سند مالکیت، رفع ممنوع الخروجی و غیره است.

دعاوی مربوط به اجرای اسناد رسمی لازم الاجرا

دعوای مربوط به اجرای اسناد لازم الاجرا شامل دعوا اجرای ثبت، متوقف کردن عملیات اجرایی و یا باطل کردن آن و باطل کردن اجراییه ثبتی است. برای حل و فصل تمامی این دعاوی بهتر است از یک وکیل ثبتی کمک بگیرد.

وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص            وکیل ثبتی + دعوی ثبتی + امور ثبتی + بهترین + متخصص

وکلای ثبتی به دلیل تجربه های زیادی که در پرونده های مختلف داشته اند و به تمام قوانین مربوط به ثبت اسناد مسلط هستند، می توانند به شما کمک کرده و در دادگاه از شما دفاع کنند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *