تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل خانواده خبره در اهواز

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

گروه تهران وکیل در سال های اخیر هدف خود را بر آن گذاشته است که در تمامی استان های کشور عزیزمان و همچنین اکثر شهرها، از وکیل های خبره که ویژگی ها و شرایط لازم را دارد دعوت بعمل آورد تا بدین وسیله تیم حقوقی موسسه تهران وکیل به حد مطلوبی که مد نظر مؤسسان آن بوده برسد. در حال حاضر به ضرس قاطع میتوان اذعان داشت که موسسه تهران وکیل از حرفه ای و خبره ترین وکلا از شمال ایران تا جنوبی ترین شهرها مثل اهواز و کیش و قشم و… برخوردار است و ناگفته نماند برای مثال در صورتی که شهروندان اهوازی یا هر کدام از شهرهای دیگر ایران مایل بودند در خصوص پرونده ای خبره ترین وکلای شهر خود یا بهترین وکلای موسسه تهران وکیل را بشناسند می توانند همه روزه در ساعات مشخصی با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایند.

 

مصونیت قضایی وکیل یا مسئولیت او در برابر اشخاص ثالث و نظریه حق آزادی بیان کامل وکیل.

در گذشته های دور، وکالت به حرفه ای اطلاق می گردید که صاحبان آن با استفاده از موازین قانونی و استفاده از مهارتهای علمی و فنی خود در علم حقوق، سعی در متقاعد ساختن مراجع قضایی در حقانیت موکل می نمودند و هدف اصلی کسی که به وکیل خبره ای مراجعه می کرد، حاکم شدن او در دعوی بود و بس. بعبارت دیگر آنچه برای وکیل خبره اهمیت داشت، صرفاً موفقیت او بدون توجه به میزان حقانیت موکل او در دعوی می توانست باشد.

این طرز تلقی از حرفه وکالت را که هنوز هم بقایای آنرا می توان در اکثر جوامع بوضوح مشاهده نمود، غالب وکلای دادگستری نیز از حرفه خود داشتند. لیکن نظریه پردازان حقوقی در پایان قرن نوزدهم با تعدیل این نظر، نقش وکیل خبرۀ اهوا را در هر دعوی کمک به قاضی در «کشف حقیقت» تعیین نمودند، با این توضیح که حقیقتی که از آن در دادرسیها سخن به میان می آمد، حقیقت قضایی موضوع دعوی بود که می توانست بر حقیقت مطلق دعوی همواره منطبق نباشد. به همین دلیل در جریان دادرسیها، گاهی طرفی که واقعاً حق با او بود پیروز می گردید و زمانی طرف دیگر که حق کمتری داشت ولی وکیل خبرۀ او توانسته بود از همان حق ناچیز، حقیقت قضایی قابل قبولی به دادگاه ارائه دهد در دعوی غالب میشد.

وکیل خبره در اهواز

بهترین وکیل در اهواز

با این تعبیر از حرفه وکالت، همواره وکیل خبره ای که بهتر می توانست حقیقت قضائی دعوی را بهتر به دادگاه ارائه دهد، بعنوان وکیل موفق شهرت می یافت. لیکن با تغییر محتوایی بسیاری مفاهیم اخلاقی و اجتماعی در قرن حاضر، نقش وکیل خبره اهواز در دعاوی نیز دچا تحول بنیادی شده است. در این تحولات فکری، وظیفه وکیل خبره اهواز به دفاع از حق موکل و تلاش در ارائه حقیقت قضایی موضوع مورد اختلاف به دادگاه محدود نمی شود بلکه تلاش او باید در جهت یاری رساندن به مراجع قضایی در کشف حقیقت مطلق حق موضوع دعوی باشد و به این ترتیب اگر در نظریه های قدیمی، با دعاوی در کنار موکل خود قرار می گرفت و برای وصول به اهداف او با استفاده از رقابتهای علمی و فنی خود، آنچه را از مدارک پرونده که به سود موکل خود میدانست، با رنگ و جلای خاصی می آراست و آن دسته از مدارکی را که ممکن بود اساس مدافعات او را مخدوش سازد، پوشیده و پنهان و یا کم اثر می ساخت و در بیان سوابق امر و جریان واقعه استادانه عقیده و اندیشه قضات را به موکل خود معطوف می کرد، در نظریه جدید، وکیل خبره اهواز در کنار قاضی برای تحقق عدالت و کشف حقیقتی که طرفین دعوی فقط بخشی از آنرا بیان می دارند، باید انجام وظیفه کند.

نظریه «سوء استفاده از نظام دادرسی» که در مبحث مربوط به کتمان حقیقت دعوی توسط وکلا مطرح گردیده، از آثار و ثمرات این تحول بنیادی در نقش وکیل خبره اهواز است.

در این نظریه که نشأت گرفته از تقویت بنیانهای اخلاقی در جامعه و تنظیم روابط اجتماعی بر اساس اخلاقیات آرمانی است، وكلای خبره اهواز (که موضوع بحث ما هستند) نقش داورهای اختصاصی طرفین را ایفا می نمایند که قاضی دادگاه را بعنوان سر داور در کشف حقیقت یاری می کنند.

جایگاه قضایی –وکیل خبره اهواز و ارتقاء نقش آن در نظام دادرسی به مشارکت با قاضی در صدور رأی خود موجب پیدایش نظریه مصونیت قضایی وی در بیان حقایق و نیز آزادی بیان کامل او در دفاع از موکل گردیده است.

منظور از آزادی بیان کامل وکیل خبره اهواز و مصونیت قضایی او در بیان مطالبی که برای دفاع ضروری می داند، آن است که وکیل خبره اهواز می تواند هر مطلبی را که برای روشن نمودن حقایق مربوط به دعوی لازم باشد، بی محابا و قطع نظر از زیان مادی یا معنوی که ممکن است افشاء آنها متوجه حقوق اشخاص ثالث نماید، بیان کند. به همین دلیل یکی از ابعاد مسئولیت وکیل خبره اهواز، مسئولیت او در برابر اشخاص ثالث در ارتباط با حق آزادی بیان کامل او در دفاع و مصونیت او در افشاء این حقایق است.

وکیل خبره در اهواز

در نظام حقوقی ایران، اصل آزادی دفاع وکیل در هیچ متن قانونی پیش بینی نگردیده است و از مواد فصل سوم قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵ نیز که به بیان حقوق و وظایف وکیل اختصاص یافته است، نمی توان چنین اصلی را استنتاج کرد. شاید یکی از دلایل سکوت قانونگذار در این زمینه، مطرح نبودن چنین نظریه ای در میان حقوقدانان در زمان تصویب قانون مزبور بوده باشد. از دادگاهها نیز در این مورد آرائی صادر نشده است. در نظام حقوقی اکثر کشورها نیز موضوع به سکوت برگزار گردیده است. تنها قانونگذار فرانسه، در قانون ۲۹ ژوئن ۱۸۸۱ در ماده ۴۱ به بعد، موضوع مصونیت قضایی وکیل را بر اساس ضرورت ناشی از تضمین آزادی بیان کامل وکیل در مقابل اشخاص ثالث، صریحاً پیش بینی کرده است و بدلیل اهمیت مطلب، حدود و ابعاد این آزادی در رویه قضایی آن کشور به کرات مورد بحث و بررسی حقوقدانان قرار گرفته است. نویسندگان فرانسوی که متن این قانون را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند، بوضوح آزادی بیان وکیل را در مدافعات خود، شرط ضروری یک دادرسی خوب می دانند و مصونیت قضایی او را در برابر اشخاص ثالث، نتیجه مشارکت او در قضاوت می دانند. بنابراین چون نقش وکیل خبره اهواز در جریان دادرسی کمک به قاضی در صدرو رأی عادلانه است، او نیز مانند قاضی باید از مصونیت برخوردار باشد.

لیكن همین حقوقدانان مصونیت قضایی وکیل خبره اهواز را ناظر به مدافعات وی در دادگاه ها دانسته و در مواردی که وی در کمیسیونهای اداری فاقد ماهیت قضایی از موکل خود دفاع می نماید، چنین مصونیتی را برای او قائل نیستند، اما مدافعات وکیل در کمیسیونهایی که تصمیمات آنها توسط شورای دولتی مورد کنترل و تفتیش قرار می گیرد، مشمول اصل مصونیت قضایی است.

به نظر می رسد علی رغم سکوت قانونگذار ایران در این مورد، دادگاههای ایران عملاً آزادی بیان وکیل خبره اهواز را در مدافعات خود پذیرفته اند. لیکن رویه دادگاهها در مورد مصونیت وکیل خبره اهواز نسبت به مطالبی که در مقام دفاع اظهار می دارد، مشخص نیست و علت این امر، عدم طرح شکایت از ناحیه اشخاص ثالث در این زمینه است که شرط ورود دادگاهها در رسیدگی است .

بدیهی است آزادی بیان وکیل خبره اهواز را باید محدود به بیان واقعیتها دانست و چنانچه اظهارات وی جنبه اتهام و افترا داشته باشد، همانگونه که در بند ماده ۴۱ قانون ۲۹ ژوئن ۱۸۸۱ فرانسه نیز پیش بینی شده است، وكيل حسب مورد، مسئولیت حقوقی و جزایی خواهد داشت. بعبارت دیگر، وکیل خبره اهواز در مقام دفاع، ملزم به رعایت اخلاق حرفه ای در بیان حقایق و اجتناب از وارد نمودن اتهام ناروا به دیگران می باشد، لیکن چنانچه اقتضای دفاع، افشاء حقایقی مربوط به دیگران نیز باشد، وکیل خبره اهواز در افشاء آن از حق آزادی بیان و مصونیت قضایی برخوردار است.

 اگر به مشاوره با وکیل رایگان نیاز دارید با شماره های مدرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

برای ارتباط با وکیل خانواده متخصص به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *