تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل دادسرای ناحیه ۲۷

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

مرجع صالح برای رسیدگی به پدیده‌های مجرمانه که از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائلی می‌باشد که پس از وقوع جرم برای قاضی ‌و مقام قضایی مطرح می‌باشد. رسیدگی به جرم که شامل مراحل مختلفی می‌باشد. مثل انجام تحقیقات و بررسی شواهد و قرائن جرم و البته بعد بررسی‌های لازمه سبب صدور رأی می‌شود که رای مورد نظر توسط نهادهای مختلفی انجام می‌شود که یکی از این نهاد‌ها دادسرا می‌باشد.

پس از آن‌که جرمی در سطح جامعه به وجود می‌آید، این موضوع قبل از مطرح شدن در دادگاه ابتدا در دادسرا مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته برخی از جرایم مثل جرایمی که منافی عفت می‌باشد یا جرایمی که دارای مجازات و تذکر کوتاه‌تری می‌باشد و در دنیای حقوق و دنیای جرائم به آن‌ها جرایم تعزیری درجه هفت و هشت گفته می‌شود.

این دسته از جرائم به صورت مستقیم در دادگاه گفته می‌شود و وارد دادسرا‌های شماره ۲۷ که مربوط به امور جنایی می‌باشد، نمی‌شوند. به عبارت دیگر تحقیقات مربوط و بررسی شواهد و قرائن به این جرایم توسط دادگاه و دادسرا شماره ۲۷  انجام می‌شود.

در واقع دادسرا یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که در آرشیو نظام عدالت قضایی است که پیش از ورود قاضی و دادگاه برای بررسی پرونده و صدور حکم، تحقیقات لازم در خصوص جرم را انجام می‌دهد تا ثابت کند آیا رفتاری که انجام داده است، جرم می‌باشد یا خیر و هم‌چنین اگر جرم است چه کسی آن را مرتکب شده‌ است؟

تحقیقات مربوط به پرونده توسط بازپرس، پرونده یا دادستان یا دادیار پرونده انجام می‌شود و پس از اتمام آن‌ها پرونده به دادگاه برگشت داده می‌شود. اما نکته‌ای که در این میان باید مورد توجه قرار بگیرد، آن است که برخی از دادسرا‌ها دارای صلاحیت تخصصی می‌باشند. یعنی به یک پرونده مربوط به جرم‌های اتفاق افتاده را به صورت تخصصی رسیدگی می‌کند و به طور خاص مشخص شده ‌است که صلاحیت رسیدگی به چه جرایمی را دارند.

دادسرای امور جنایی یکی از دادسراهای تخصصی تهران است و به جرایم امور جنایی مثل قتل از جمله قتل‌های مرتکب شده که شامل قتل عمد و قتل‌های مشکوک، آدم‌ربایی، تجاوز به مال و عفت عمومی و بازداشت غیرقانونی که در حوزه‌ی قضایی تهران اتفاق می‌افتد؛ رسیدگی و حکم صادر  می‌کند. در واقع اگر هر یک از این جرایم در هر یک از مناطق ۲۲گانه‌ تهران اتفاق بیفتد، باید برای رسیدگی به این دادسرا فرستاده شود. دادسرا صالح برای رسیدگی به جرائم جنایی دادسرای ۲۷ تهران می‌باشد که در منطقه ۲۷ تهران واقع شده است.

شکایاتی که در زمینه جنایت می‌باشد، بر اساس جرایمی است که ذکر کرده‌اند و در این دادسرا باید مطرح شود، باید در پایان هم به دادسرای امور جنایی فرستاده شود. نحوه‌ی رسیدگی به پرونده‌های مربوط به این جرایم که در دادسرای امور جنایی به این گونه می‌باشد که باید از وقوع جرایم جنایی پلیس به دادسرای امور جنایی شماره ۲۷ گزارش می‌دهد و پس از آن با تشکیل پرونده تحقیق و بررسی در زمینه موضوع وقوع جرم و جرائم جنایی آغاز می‌شود. بنابراین شکایات مربوط به این جرایم اگر در تهران مرتکب شده باشند، هم از طریق کلانتری‌ها و هم از طریق مراجعه مستقیم و شکایت از جانب اشخاص در دادسرای امور جنایی قابل بررسی می‌باشد.

دادسرا شماره ۲۷ که صلاحیت رسیدگی به جرائم جنایی را داراست در منطقه ۲۷ تهران واقع در خیابان شمشیری می‌باشد. در این دادسرا تمامی جرائم اعم از قتل و غارت و جرائم منافی عفت و جرم‌های که مربوط به زنا و غیره می‌باشد را پیگیری می‌کند.

وکیل جنایی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

استفاده از احساسات طرفین دعوا در دادگاه که ممکن است در موقعیت مناسب می‌تواند کارساز باشد. وکیل جنایی و مسئله‌ای به نام فقه جزایی که در رشته فقه و حقوق مطالعه می‌شود. مسئله دیگری که یک وکیل جنایی می‌تواند از آن به عنوان یک اتهام استفاده کند، مسئله فقه و شرع است. در اسلام و به طور کلی در شریعت اسلام و اهل سنت جان و آبرو انسان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو معمولاً دستوراتی در این زمینه ارائه شده است و جرایمی هم که در این زمینه انجام می‌شود، بسیار مهم می‌باشد.

اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را به مسائل انسانی و اجتماعی پاسخ‌گو بوده است. یکی از این مسائل مسئله تعرض و تجاوز به حق جانی یا مالی دیگران است. به عبارت بهتر استاد و قتل مردمی می‌باشد.

به دلیل آنکه قانون جمهوری اسلامی ایران بر اساس اسلام و شرع  مدون شده است، به نظر می‌رسد منطقی است که مهم‌ترین و دقیق‌ترین مجازات و محکومیت‌ها در حوزه جنایی و کیفری بر اساس اسلام و شرع مشخص شده است.

به همین دلیل وکیل جنایی باید بر مسائل شرعی و فقهی نیز مسلط باشد تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده شود. در واقع مشکلی که وجود دارد این است که عملاً فقه و شرع در برخی از موارد به صورت دقیق و واضح صحبت نکرده است و این می‌تواند محل شبه و ایهام را در جرم ایجاد کند. از این رو وکیل جنایی پرونده‌های جنایی باید بتواند بر اساس نیاز خود توصیف مناسبی از یک منطق فقهی و شرعی در دادگاه شرح دهد. در این صورت احتمال این که بتواند جو دادگاه را در دست داشته باشد و با نفوذ کلام خود بر قاضی اثر گذار باشد، بسیار مهم است.

زیرا معمولاً در برابر اسلام و فقه در دادگاه‌ها سکوت می‌شود و علما به نوعی می‌توان گفت که فقه و شرع می‌تواند حرف آخر را در این چنین مسائلی و جرائمی در دادگاهی را بزنند. البته این مسئله زمانی رخ می دهد که وکیل جنایی بتواند در موقعیت مناسب از یک حکم شرعی با توصیفی مناسب استفاده کند. یک وکیل جنایی علاوه بر مسائل حقوقی و قانونی باید روانشناس خوبی نیز باشد و همچنین باید بر مسائل فقهی و پیچ و خم‌های آن نیز آشنایی کامل داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *