تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی + کمیسیون+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی + کمیسیون+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

فهرست 

 

 وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی + کمیسیون+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی + کمیسیون+ متخصص+ بهترین+ تهران+ شماره تلفن+ کرج

وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی

تجار در امور بازرگانی ناگزیر با مسائل گمرکی ارتباط مستقیمی دارند. کلیه اشخاصی که در زمینه واردات و صادرات و توزیع کالا فعالیت می‌کنند، نیازمند وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی برای حل امور گمرکی هستند.

محموله های گمرکی به طور معمول قیمتی و ارزشمند هستند. واردات و صادرات و توزیع محصول در ایران و کشورهای دیگر برای این دسته از تجار مسئله ای مهم و قابل توجه است. جریمه هایی که در مواردی بر محموله ها تعیین می‌شود ممکن است بعضا غیرمنصفانه باشند. برای اطلاع از نحوه رسیدگی و اعتراض به اختلافات گمرکی در این مقاله با ما همراه باشید.

مسئله قابل توجه در امور گمرکی تسلط کامل بر قوانین و توانایی دفاع است، که با همراهی وکیل متخصص رسیدگی به اختلافات گمرکی این امر امکان پذیر می‌شود. تمامی مسائل گمرکی دارای ضوابط خاصی هستند. این امور به دلیل ارتباطی که با اقتصاد و امنیت کشور دارند، همواره مورد توجه دولت و ارگان های مربوطه قرار دارند.

اختلافات گمرکی

اختلافات گمرکی به چند دسته تقسیم می‌شوند؛

اولین دسته اختلافات درباره تعرفه کالا، قبل یا بعد از ترخیص کالا است. ممکن است در حین تعرفه گذاری برای کالا بین صاحب کالا و مامورین گمرک اختلافاتی حاصل شود. برای مثال مامورین گمرک تعرفه ای که برای کالا در اظهارنامه درج شده را به زیان دولت تشخیص دهند و تعرفه کالا را تغییر دهند و صاحب کالا به دلیل کاهش یا افزایش تعرفه کالا یا تغییر دسته بندی تعرفه کالا از سمت گمرک معترض باشد.

دومین دسته از اختلافات در رابطه با ارزش گذاری کالا است. ارزشی که از سمت گمرک یا صاحب کالا اعلام و در اظهاریه درج می‌شود میتواند یکی از منابع اختلافی میان این دو باشد .در صورتی که گمرک تشخیص دهد ارزشی که از سوی صاحب کالا تعیین شده بالاتر یا کمتر از ارزش واقعی کالا است، میتواند این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. ممکن است صاحب کالا برای پرداخت عوارض گمرکی کمتر قیمت کالا را کمتر از حد واقعی اعلام نماید یا برای دریافت سود بیشتر ارزش کالا را بیشتر از مقدار واقعی تعیین کند.

در صورتی که این نوع تخلفات در ارزش گذاری توسط گمرک تایید شود، علاوه بر دریافت تفاوت قیمت، جریمه ای نیز از سوی رئیس گمرک محل برای صاحب کالا در نظر گرفته می‌شود.

در مواردی جریمه تعیین شده از سوی سازمان گمرک مورد قبل صاحب کالا نیست و وی نسبت به این مسئله معترض است. اعتراض توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی وی، وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی، در کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی مطرح شود.

اختلافات گمرکی باید در اسرع وقت رسیدگی شوند، به همین علت مرجع رسیدگی به اختلافات گمرکی دادگاه های عمومی نیستند و کمیسیون رسیدگی به اختلافات گمرکی وظیفه رسیدگی به اختلافات در مورد تشخیص تعرفه و ارزش گذاری کالا، جریمه به استثنای موارد قاچاق گمرکی، فورس ماژور و قوانین و مقررات گمرکی را بر عهده دارد. ارائه اعتراض در این کمیسیون نیازمند آشنایی با اصول و ضوابط گمرکی و توانایی استناد به قوانین و تنظیم صحیح درخواست اعتراض است که این امر با حضور وکیل متخصص رسیدگی به اختلافات گمرکی میسر می‌گردد.

براساس ماده 144 قانون امور گمرکی کمیسیون بدوی رسیدگی به اختلافات متشکل است از؛

الف)چهار نفر از کارمندان گمرک ایران به عنوان اعضای اصلی

ب)دو نفر از کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان عضو اصلی

پ)یک عضو اصلی از کارکنان وزرات امور اقتصاد و دارایی

ت)یک نفر به عنوان نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان عضو اصلی

پ)یک عضو اصلی به نمایندگی از اتاق تعاون

این کمیسیون با بررسی موضوع مورد اعتراض از سوی صاحب کالا یا وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی وی رای مقتضی را صادر می‌کند.

مطابق تبصره 4 ماده مذکور آراء صادره از این کمیسیون قطعی و لازم الاجرا هستند مگر در صورتی مبلغ مابه التفاوت بین اظهارنظر گمرک و مبلغ پیشنهادی صاحب کالا و یا ارزش گمرکی کالایی که اختلاف در مورد ضوابط واردات و صادرات آن است، بیش از پنجاه میلیون ریال باشد که در این حالت صاحب کالا و وکیل متخصص رسیدگی به اختلافات گمرکی او میتواند 20 روز پس از ابلاغ رای درخواست تجدید نظر را در کمیسیون تجدیدنظر مطرح کند. شرط ارائه درخواست تجدیدنظر در کمیسیون تجدیدنظر امور گمرکی مبلغ کالا مورد اختلاف است. در آرایی که از این کمیسیون صادر می‌شوند، دلایل و مستندات رای صادره ونظر اقلیتی که مخالف رای صادره بودند، نیز باید ذکر شوند.

اختلاف صاحبان کالا با گمرک به درخواست مودی در ابتدا در واحدهای ستادی گمرک ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر شخص موضع خود نسبت به اعلام اعتراض در کمیسیون تجدیدنظر را حفظ کرد، صاحب کالا باید نیم درصد مبلغ محل اختلاف به صورت سپرده به عنوان حق رسیدگی پرداخت کند. پس از بررسی اگر تصمیم بر این شده که رای صادره به کمیسیون تجدید نظر فرستاده شود، نیم درصد به صاحب کالا بازگردانده می‌شود اما اگر درخواست تجدیدنظر رد شود، نیم درصد به عنوان درآمد قطعی برای سازمان امور گمرکی در نظر گرفته می‌شود.

قاچاق گمرکی کالا به دلیل ضربه ای که این عمل به امنیت و اقتصاد جامعه وارد می‌کند، از صلاحیت رسیدگی کمیسیون های سازمان گمرک خارج است و در مراجع دیگری رسیدگی می‌شود.

برای ارائه هر نوع اعتراض به تصمیمات سازمان گمرکی در اختلافات گمرکی بهترین راه حل دریافت راهنمایی از وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی است. پیگیری اختلافات در گمرک نیازمند فردی است که دارای تجربه و دانش کافی در این زمینه باشد. شخصی که با صبوری و دقت تمامی مراحل رسیدگی را طی کند، بهترین گزینه برای این مهم وکیل متخصص رسیدگی به اختلافات گمرکی است.

کمیسیون تجدیدنظر اختلافات گمرکی

کمیسیون تجدیدنظر اختلافات گمرکی متشکل است از؛

الف) یکی از معاونین گمرک ایران به عنوان نائب رییس منتخب رییس کل گمرک ایران

ب)یکی از کارمندان وزرات اقتصاد و دارایی به عنوان رییس منتخب وزیر

پ)یکی از کارمندان وزرات صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده از سوی وزیر

ت)یکی از قضات انتخاب شده توسط رییس قوه قضاییه

ث) یک نفر از اعضا هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به معرفی رییس هیئت

برای درخواست اعتراض در این کمیسیون نیز باید معادل یک درصد مبلغ مورد اختلاف به عنوان حق رسیدگی به صورت سپرده پرداخت شود. اگر رای صادره موافق با درخواست صاحب کالا باشد این مبلغ به او برگردانده می‌شود، در غیر اینصورت به عنوان حق رسیدگی برداشت می‌شود. عدم حضور شخص صاحب کالا یا وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی وی در جلسات رسیدگی این کمیسیون ها بدون عذر و دلیل قابل قبول، مانعی برای رسیدگی نخواهد بود. رسیدگی بدون حضور آن ها و عدم ارائه عذر موجهه از سوی آنها نیز تشکیل و رای مقتضی صادر خواهد شد.

آرا صادره از کمیسیون تجدیدنظر اختلافات گمرکی قابل اعتراض هستند. اعتراض به رای صادره از این کمیسیون به مهلت 30 روز از تاریخ ابلاغ تنها در دیوان عدالت اداری قابل طرح است.

برای ارائه درخواست فرجام خواهی در دیوان عدالت اداری باید با اصطلاحات تخصصی حقوقی آشنایی لازم را  داشته باشید، به قوانین مسلط باشید تا بتوانید در جهت مثبت از خود دفاع کنید.

ویزگی بهترین وکیل متخصص رسیدگی به اختلافات گمرکی

بهترین وکلای رسیدگی به اختلافات گمرکی در مجموعه حقوقی تهران وکیل به صورت حضوری و تلفنی آماده پاسخگویی به سوالات در زمینه حل اختلافات گمرکی و درخواست تجدیدنظر در این باره هستند. وکلای متخصص رسیدگی به اختلافات گمرکی این موسسه در تمامی مراحل رسیدگی راهنمای شما هستند. مشاوره تلفنی حقوقی در زمینه رسیدگی به اختلافات گمرکی موجب صرفه جویی در هزینه و زمان می‌شود. این نوع از مشاوره محدودیت زمانی و مکانی ندارد و از تمامی نقاط ایران میتوانید برای دریافت مشاوره تلفنی یا آنلاین اقدام کنید.

دیوان عدالت اداری سازمانی است که به منظور رسیدگی به اعتراضات و نارضایتی های مردم از عملکرد و تصمیم گیری های مامورین و مقامات دولتی تشکیل شده است. درخواست فرجام خواهی نسبت به رای صادره از کمیسیون تجدیدنظر گمرک در این سازمان رسیدگی می‌شود و پس از بررسی ادله و انجام تحقیقات دیوان عدالت اداری نسبت به صدور رای اقدام می‌کند. ممکن است رای صادره از این سازمان رای کمیسیون تجدیدنظر را قبول یا رد کند.

 ارائه دادخواست فرجام خواهی در این سازمان مهلت مقرری دارد. برای افرادی که مقیم ایران هستند 3 ماه از تاریخ ابلاغ و افرادی که در ایران اقامت ندارند 6 ماه از زمان ابلاغ رای، میتوانند اعتراض خود نسبت به رای صادره از کمیسیون تجدیدنظر سازمان گمرک را در دیوان عدالت اداری مطرح کنند. وکیل رسیدگی به اختلافات گمرکی با در نظر گرفتن زمان تعیین شده برای طرح دادخواست فرجام خواهی، این دادخواست را با بهترین نحو ممکن تنظیم میکند. استفاده از دانش حقوقی وکیل متخصص رسیدگی به اختلافات گمرکی تاثیر قابل توجهی در پیشبرد پرونده خواهد داشت.

دیوان عدالت اداری با بررسی مدارک و ادعای طرفین نسبت به صدور رای اقدام می‌کند. رای صادره از دیوان عدالت اداری قطعی و غیر قابل اعتراض است. دادخواست فرجام خواهی در بسیاری از پرونده‌ها آخرین شانس برای رسیدن به نتیجه مورد نظر اشخاص است. سهل انگاری و عدم توجه به اصول قانونی در این مرحله غیر قابل جبران است.

برای دریافت مراجعه حضوری در رابطه با اختلافات گمرکی و اعتراض نسبت به این اختلافات به شعبات تهران وکیل در تهران و کرج مراجعه کنید.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری در زمینه  رسیدگی به اختلافات گمرکی را در مجموعه تهران وکیل جستجو کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *