تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیرات

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیرات اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیراتوکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیرات

أيا پرونده های تصرف عدوانی که قبل از وضع ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات تشکیل شده اند باید جهت صدور رأی به دادگاه کیفری ۲ فرستاده شوند یا طبق روال سابق در دادسرا مورد رسیدگی قرار گیرند؟

ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات در مورد دعاوی اقامه شده قبل از تصویب آن جاری نمی شود.

نظریه شماره ۷/ ۵۳۴۸ – ۶۲/ ۱۱ /۲

نظر مشورتی اداره حقوقی

چون طبق ماده ۴۶ قانون آیین دادرسی مدنی مناط صلاحیت تاریخ تقدیم دادخواست است و اثر قانون طبق ماده ۶ قانون راجع به مجازات اسلامی نسبت به آینده است و هیچ عملی را نمی توان به موجب قانون متأخر جرم دانست، لذا در مورد استعلام، دادسرای عمومی محل باید طبق مقررات زمان تقدیم شکایت رسیدگی نماید

بهترین وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیراتبهترین وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیرات

 در مورد تبصره ذیل ماده ۱۳۶ قانون تعزیرات صدور حکم به رفع تصرف عدوانی وظیفه دادگاه است

آیا با توجه به تبصره ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات دادستان موظف است که حکم به رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق بدهد یا این وظیفه دادگاه است.

نظریه شماره ۷/ ۴۸۴۴ -۶۳ / ۱۰ / ۷

نظر مشورتی اداره حقوقی

طبق نص تبصره ذیل ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات دادستان یا جانشین او با تنظیم صورت مجلس دستور متوقف ماندن عملیات را تا صدور حکم قطعی خواهند داد و در ذیل ماده مذکور قید شده است که دادگاه موظف است حسب مورد حکم به رفع تصرف عدوانی با ممانعت از حق صادر نماید بنابراین صدور حکم و دستور قطعی با دادگاه است و دستور متوقف ماندن عملیات حكم نيسته

وکیل متخصص ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیراتوکیل متخصص ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیرات

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل ملکی می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

شماره تلفن وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیراتشماره تلفن وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیرات

قانون جلوگیری از تصرف عدوانی نسخ نشده است

أيا قانون تعزیرات ناسخ قانون جلوگیری از تصرف عدوانی می باشد یا نه؟

نظریه شماره ۷/ ۶۷۷ – ۶۳/ ۲ /۳

نظر اداره حقوقی

ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات تعارضی با قانون جلوگیری از تصرف عدوانی ندارد و ناسخ آن نمی باشد.

ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات ناسخ مجازاتهای مقرر در لوایح قانونی مجازات اخلال در امر کشاورزی و دامداری و متجاوزین به اموال عمومی و مردم است ولی ناسخ قانون جلوگیری از تصرف عدوانی نیست.

مشاوره حقوقی با وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیراتمشاوره حقوقی با وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیرات

با توجه به ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات آیا قانون اصلاح قانون جلوگیری از تصرف عدوانی و لوایح قانونی مجازات اخلال در امر کشاورزی… و متجاوزین به اموال عمومی و مردم… منسوخ است یا خیر؟

نظریه شماره ۷/ ۱۷۸ – ۶۳/ ۳ / ۲۶

نظر مشورتی اداره حقوقی .

با توجه به مغایرت کیفر مذکور در ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات با کیفرهای مندرج در لوایح قانونی مجازات اخلال در امر کشاورزی و دامداری و متجاوزین به اموال عمومی و مردم اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی و مؤخرالتصویب بودن قانون تعزیرات لوایح مذکور در قسمتهایی که مخالف و مغایر قانون تعزیرات می باشد ملفي الاثر و منسوخ است.

وکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیراتوکیل ماده ۱۳۴ و ۱۳۶ قانون تعزیرات

ماده ۱۳۴ قانون تعزیرات ناسخ قانون جلوگیری از تصرف عدوانی نیست، زیرا قانون مذکور (تصرف عدوانی) ناظر به نحوه جلوگیری و مرجع صدور دستور جلوگیری است و قانون تعزیرات متضمن بیان مجازات پاره ای از آن اعمال می باشد. بنابراین هر دو قانون قابل اعمال است و اگر شاکی فقط رفع مزاحمت یا ممانعت از حق یا تصرف عدوانی را بخواهد نه مجازات مرتکب را در این صورت طبق قانون جلوگیری از تصرف عدوانی عمل خواهد شد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *