تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل مطالبه ارش البکاره

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل مطالبه ارش البکاره اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 وکیل مطالبه ارش البکاره وکیل مطالبه ارش البکاره

پرسش: چنانچه دختر و پسری با هم رابطه نامشروع برقرار کنند و دختر ازاله بکارت شده و مدعی شود بر اثر اغفال و فریب و امید طرف راضی به نزدیکی شده؛

آیا دختر می تواند درخواست ارش البکاره کند؟

نظر اکثریت

چنانچه دختری با پسری رابطه نامشروع برقرار نمود اصل بر این است که دختر تحت تأثیر امیدهای واهی من جمله ازدواج پسر قرار گرفته و حاضر به رابطه نامشروع و نزدیکی شده است و هیچ دختری راضی به از دست دادن سرمایه زندگی اش (بکارت) نیست، با اندکی تعمق در محتویات پرونده و اظهارات طرفين کاملا این امر مبرهن می گردد و قواعد فقهی لاضرر … و من له الغنم فعليه الغرم و ماده ۹ قانون مسؤولیت مدنی و فتوی حضرت امام (ره) در تحریر الوسیله مسئله ۵ صفحه ۵۸۴ و نظر صاحب جواهر و ماده ۴۸۱ قانون مجازات اسلامی جملگی دال بر این مدعا هستند پس بنا به مراتب فوق الذکر دختر در مطالبه ارش البکاره محق است.

 وکیل مطالبه ارش البکاره وکیل مطالبه ارش البکاره

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

 وکیل مطالبه ارش البکاره وکیل مطالبه ارش البکاره

آیا درخواست ارش البکاره نیاز به تقدیم دادخواست دارد؟

مطالبه ارش البکاره به لحاظ اینکه ذو وجهتين (جنبه مالی و مجازات) است و از طرفی به منظور سهولت انجام امور مردم در مراجعات به محاکم دادگستری نیاز به دادخواست ندارد و ضمن شکایت کیفری قابل لحاظ و عين بصر است مگر اینکه بعد از صدور حکم دختر تقاضا کند.

 وکیل مطالبه ارش البکاره وکیل مطالبه ارش البکاره

نظر اقلیت

به لحاظ اینکه ارش البکاره ضرری است که در نتیجه جرمی (ارتباط نامشروع)به دختر وارد شده است وفق عمومات قانون آیین دادرسی کیفری و آیین دادرسی مدنی شرط مطالبه و صدور حکم هرگونه ضرر و زیان نیاز به تقدیم دادخواست است و لاغیر.

 وکیل مطالبه ارش البکاره وکیل مطالبه ارش البکاره

نظر کمیسیون نشست قضائی (۲)

همان طور که در نظریه شماره۳۱۷۷/۷ – ۱۳/۱۱/۱۳۶۸ اداره حقوقی قوه قضائیه نیز آمده است زانی باید ارش البکاره را پرداخت کند هرچند عمل با میل دختر تحقق یافته باشد ضمنا دادگاه هنگام صدور حکم در اصل موضوع، نسبت به ارش البکاره نیز اتخاذ تصمیم می کند و مطالبه آن مستلزم تقدیم دادخواست نیست.

 وکیل مطالبه ارش البکاره وکیل مطالبه ارش البکاره

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *