تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل هیات عمومی در دیوان عدالت اداری+آدرس

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

دیوان عدالت اداری مرجعی قضایی است که به دعاوی بین دولت و شهروندان رسیدگی می کند. همچنین می‌تواند به پرونده‌هایی با موضوعات مربوط به هیات عمومی دیوان و وظایف دولتی و مسائل مربوط به مقامات محلی یا سایر نهادهای عمومی رسیدگی کند. برای اطمینان از برقراری انصاف و عدالت در این رسیدگی ها، حضور یک وکیل متخصص دیوان عدالت اداری بسیار موثر خواهد بود. وکیل  بر کلیه امور حقوقی نظارت دارد ، با قاضی پرونده به صورت حضوری صحبت خواهد کرد و ماوقع را به طور کامل  برای ایشان شرح خواهد داد. برخی از پرونده ها با موضوعات مشخص، در هیات عمومی دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت ؛ در این مقاله به نحوه عملکرد هیات عمومی در دیوان عدالت اداری، وظایفی که به دنبال دارد و اینکه از تخصص وکیل هیات عمومی دیوان چگونه می توانیم بهره مند شویم، صحبت خواهیم کرد.

 

عملکرد هیات عمومی دیوان عدالت اداری

برای آشنایی با عملکرد هیات عمومی دیوان  لازم به ذکر است طبق ماده هشت قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، هیأت عمومی دیوان با شرکت حداقل دو سوم ‏قضات دیوان به ریاست رییس دیوان یا معاون قضایی وی تشکیل می‌شود و ملاک در صدور رأی، نظر اکثریت اعضای ‏حاضر می باشد. پرونده‌هایی که مطابق قانون ، در صلاحیت هیأت عمومی دیوان است، ابتدا به هیأت‌های تخصصی ‏متشکل از حداقل 15 نفر از قضات دیوان ارجاع می‌شود و در صورتی که نظر اکثریت ، بر قبول شکایت و ابطال مصوبه ‏باشد، پرونده به همراه نظریه هیأت برای اخذ تصمیم به هیأت عمومی ارسال می‌شود و در مواردی که  وجود تعارض یا ‏تشابه آرا با گزارش هیات تخصصی مربوط احراز ‏ شود، جهت طرح در صحن علنی هیأت عمومی به این مرجع ارجاع ‏می‌شود که این هیأت حسب مورد، به صدور آرای ابطالی، وحدت‌رویه و ایجاد رویه مبادرت می‌کند.‏

 

هیات های تخصصی در دیوان عدالت اداری

هیات های تخصصی در دیوان عدالت اداری عبارتند از: هیات اداری و استخدامی؛ هیات آموزشی و فرهنگی؛ هیات شهرسازی و اسناد؛ هیات اقتصادی ، مالی؛ هیات امور مربوط به اراضی؛ هیات مهندسی و صنایع

مصوبات و آیین نامه هایی که توسط سازمان ها و موسسات دولتی و غیر دولتی ایجاد شده باشند و به نوعی منجر به تضییع حقوق افراد شوند و مورد شکایت قرار بگیرنر ، هیات عمومی دیوان صلاحیت رسیدگی به اینگونه شکایات را دارد ولی چنانچه که گفتیم ابتدا هیات تخصصی به این امر رسیدگی می نماید. مراحلی که در دیوان عدالت در خصوص شکایت از مصوبات طی می شود به صورت می باشد :

بعد از آن که دیوان دادخواست رسیدگی به مصوبه ای که در خصوص آن شکایت شده  را دریافت نماید، ابلاغیه ای جهت پاسخ به دادخواست مطرح شده به طرف دیگر شکایت ارسال می نماید. بعد از آن که پاسخ مربوطه را دریافت نمود پرونده را به هیات تخصصی ارسال می‌کند  و رئیس هیات عمومی پرونده را به اعضای هیات تخصصی ارجاع می دهد. بعد از آن که هیات در خصوص موضوع مطرح شده بررسی های لازم را انجام داد نسبت به آن تصمیم گیری می نماید.

 

وظیفه هیأت عمومی در دیوان عدالت اداری چیست؟

از جمله وظایف هیات عمومی دیوان عدال اداری ، رسیدگی به شكایات و اعتراضات اشخاص حقیقی یا حقوقی از آئین‌نامه‌ها و سایر مقررات دولتی و شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی در مواردی كه مقررات با شرع یا قانون مغایرت داشته و یا سوء استفاده از اختیارات یا تخلف در اجرای  قوانین و مقررات یا خودداری از انجام وظایفی كه موجب تضییع حقوق اشخاص می‌شود. همچنین از دیگر وظایف هیان عمومی دیوان عدالت اداری، صدور رأی وحدت رویه در موارد مشابهی که آرا متعارض از شعب دیوان صادره شده باشد .از جمله مصادیق تعارض میان آرای شعب ‏این است که برای مثال یک شعبه رای به ورود به موضوعی می‌دهد و شعبه‌ای دیگر، رأی به رد آن موضوع می‌دهد، در چنین مواردی با توجه به نظر یک قاضی گفته می‌شود که استدلال من این است که بر اساس قانون، ورود به این موضوع صحیح است و قاضی دیگر می‌گوید که عقیده من رد موضوع و عدم ورود شکایت است.. در این موارد، روال هیأت تخصصی طی شده و با گزارش هیأت تخصصی، موضوع به هیأت عمومی ارسال می‌شود. هیأت عمومی نیز نظر موافق یا مخالف خود را بیان ‌می‌کنند و پس از آن رأی‌گیری و مشخص می‌شود رأی وارد بودن شکایت صحیح است یا خیر و در نهایت منتهی به صدور رأی وحدت‌رویه می‌شود.

 

مشاوره حقوقی با وکیل هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری از جمله دادگاه هایی است که پرونده های خاصی بدان ارجاع می گردد. اگر پرونده ای در حوزه دیوان عدالت اداری ، ممکن است بخواهید با یک وکیل متخصص در این زمینه مشورت کنید. همانطور که در بالا گفته شد، هیات عمومی در دیوان عدالت اداری به برخی موضوعات رسیدگی می کند و با توجه به پیچیدگی های این پرونده ها، اخذ مشاوره حقوقی با وکیل هیات عمومی دیوان عدالت اداری می تواند بسیار کمک کننده باشد. این خدمات رایگان است و می توانید در ساعات اداری با یک وکیل با تجربه در زمینه پرونده های هیات عمومی دیوان عدالت اداری مشاوره داشته باشید.

هنگامی که با یک وکیل متخصص هیات عمومی دیوان عدالت اداری ملاقات می کنید، آنها مدارک شما را بررسی کرده و  از شما سؤالاتی در مورد پرونده می پرسند و به شما توصیه می کنند که چگونه برای ادامه رسیدگی پرونده اقدام کنید. آنها همچنین به شما اطلاع خواهند داد که چه نوع اسناد و مدارکی را باید در دادگاه ارائه دهید. اگر تصمیم به استخدام یک وکیل متخصص پرونده های هیات عمومی دیوان عدالت دارید، می توانید از کمک ما بهره مند شوید. می توانید با برخی از وکلای پیشنهادی ما ملاقات داشته باشید،  در صورتی که بتوانید به یکی از وکلای مربوطه اعتماد کنید، جهت وکالت با ایشان قرارداد منعقد نمایید.

بهترین وکیل پرونده های هیأت عمومی دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری به صورت تخصصی به برخی پرونده ها رسیدگی می کند. ساختار تشکیلات قضایی دیوان عدالت اداری مشتمل بر شعب بدوی، شعب تجدیدنظر، شعب اجرای احکام، هیأت عمومی دیوان و هیأت‌های تخصصی است. با توجه به غیر حضوری بودن رسیدگی ها در دیوان عدالت اداری ، حضور یک وکیل با تجربه در پرونده های دیوان عدالت اداری می تواند کمک شایانی در نتیجه پرونده داشته باشد. بهترین وکیل پرونده های هیات عمومی دیوان عدالت اداری را از ما بخواهید. دفتر حقوقی تهران وکیل با سابقه درخشان در این زمینه می تواند بهترین وکیل را با توجه به موضوع پرونده شما ، معرفی نماید.

 

در خصوص پرونده های هیئت عمومی دیوان برای مشاوره با وکیل به کجا مراجعه کنیم؟

جهت مشاوره با وکیل در مورد پرونده های هیئت عمومی دیوان، می توانید با جستجو در اینترنت و یافتن موسسات حقوقی معتبر با چندین وکیل متخصص امور هیات عمومی دیوان مشاوره داشته باشید و پس از صحبت با ایشان و شنیدن راهکارهای آنان به یکی از وکلا اعتماد کرده و وکالت پرونده خود را به ایشان بسپارید. از جمله موسسات معتبر و با تجربه در این زمینه دفتر حقوقی تهرن وکیل می باشد.

 

مشاوره آنلاین با وکیل هیات عمومی دیوان عدالت اداری

اگر سوال یا نگرانی حقوقی در زمینه دیوان عدالت اداری دارید، می توانید به صورت آنلاین با وکیل پرونده های مربوط به هیات عمومی دیوان عدالت اداری مشورت کنید. این خدمات در دسترس همه کسانی است که به آن نیاز دارند و به صورت رایگان ارائه می شود. وکیل هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تمام زمینه های حقوق اداری آگاه است و می تواند در مورد هر موضوعی که ممکن است با آن مواجه شوید راهنمایی کند. علاوه بر این، وکیل هیات عمومی دیوان می تواند به شما در درک مراحل و فرآیندهای دادگاه کمک کند و در صورت لزوم می تواند شما را در دادگاه حمایت کند.

برای تعیین وقت مشاوره آنلاین با وکیل هیات عمومی دیوان، کافی است با شماره های موجود در سایت ما تماس حاصل نمایید. از جمله مزایای مشاوره آنلاین، می توان به عدم اتلاف وقت در ترافیک شهری برای رسیدن به دفتر وکیل اشاره کرد. گاهی پیش آمده که موکل در منزل با آرامش بیشتری به توضیح پرونده می پردازد تا اینکه بعد از گذشت زمان و با وجود خستگی راه در محضر وکیل بخواهد پرونده را توضیح داده و همه مدارک را ارائه دهد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *