تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل چک صیادی + بهترین + تضمینی + شماره تماس

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

چک یکی از اسناد تجاری است که به دلیل مزایا و ویژگی‌های خاصی مانند برخورداری از امکان تعقیب کیفری شخص صادر کننده آن، محبوبیت بالایی بین فعالان تجاری و اشخاص عادی دارد و در اکثر مبادلات تجاری استفاده می‌شود.

چک صیادی نوعی چک جدید است که در سال‌های اخیر به منظور نظارت بر معاملات چک و کاهش آمار بالای چک برگشتی توسط بانک مرکزی به وجود آمده و طبق قوانین تازه تصویب شده، زیر نظر مستقیم بانک مرکزی و از طریق سامانه صدور یکپارچه الکترونیکی دسته چک یا اختصارا صیاد صادر می‌شود. از ویژگی‌های خاص این نوع چک دارا بودن شناسه صیادی، قابلیت اجرای مستقیم و لزوم ثبت شدن در سامانه صیاد است و از طریق درخواست به شعبه بانک مرکزی و احراز هویت و اعتبارشناسی متقاضی توسط همین بانک صادر می‌شود؛ همچنین همه قوانین مربوط به چک از جمله تعقیب کیفری و وظایف تضامنی صادر کننده برای این چک نیز قابل اجرا است و در مورد آن درخواست اجرائیه از دادگاه حقوقی امکان‌پذیر می‌باشد.

با این تحول در قانون جدید ارائه چک همه بانک‌ها برای صدور دسته چک به متقاضیان، باید از طریق سامانه صیاد در بانک مرکزی اقدام کنند و به این ترتیب بر خلاف گذشته که عمل احراز صلاحیت مشتریان دسته چک توسط شعب بانک‌ها انجام می‌گرفت، با ایجاد سامانه صیاد و صدور چک صیادی توسط این سامانه، بانک مرکزی به شخصه بر روال صدور دسته چک و احراز اعتبار متقاضیان آن نظارت دارد‌.

قانون جدیدی که برای چک صیادی در نظر گرفته شده، مزایای خاصی دارد و شخص دارنده چک می‌تواند به جای مطرح کردن دعاوی حقوقی برای وصول وجه چک خود، درخواست صدور اجرائیه کند. به این ترتیب که با مراجعه به دادگاه برای وصول مطالبات و در صورت لزوم حق‌الزحمه وکیل، بدون درخواست پیگیری قضایی و صدور حکم، چک را وصول کند.

نکته جالب این طرح این است که صدور اجرائیه منوط به مشروط نبودن و عدم ضمانتی بودن چک است و تنها علیه شخص صاحب حساب صادر می‌شود و ضامن هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

صدور چک صیادی جنبه حقوقی و کیفری دارد و اگر دارنده چک با وصول آن مشکل داشته باشد می‌تواند جریان را به صورت قانونی و از طریق مراجع حقوقی پیگیری کرده و اصطلاحاً چک را برگشت بزند و دعاوی حقوقی مربوط به این نوع چک نیز با توجه به مبلغ آن توسط دادگاه یا شورای حل اختلاف بررسی می‌شود.

با توجه به این موضوع که آثار حقوقی صدور چک صیادی را باید در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد و این کار از عهده عوام خارج است، بنابراین مشاوره با یک وکیل چک صیادی در بررسی و تحلیل مسائل مربوط به دعاوی صدور چک و سایر جنبه‌های حقوقی استفاده از آن، ضروری است.

در این خصوص دفتر حقوقی تهران وکیل با استفاده از تجارب بیش از هزار وکیل پایه یک دادگستری و با توجه به نیاز جامعه امروز، از وکلای قابل اعتمادی در زمینه بررسی و پیگیری وصول مطالبات چک صیادی بهره‌مند است؛ از آنجا که پرونده‌های مربوط به وصول چک و سایر اسناد تجاری به صرف زمان و هزینه قابل توجهی نیاز دارند، یک وکیل چک صیادی تضمینی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وکیل چک صیادی یک وکیل حقوقی مسلط به قوانین جاری کشور در حوزه صدور چک است که از تجربه کافی در این زمینه برخوردار می‌باشد. در بعضی دعاوی مربوط به چک شرایطی حاکم است که فقط بهترین وکیل چک صیادی موسسه تهران وکیل می‌تواند به بهترین نحو و با دانش حقوقی خود با آن برخورد کند و به این طریق رضایت موکلان خود را فراهم آورد. برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری تهران وکیل در حوزه صدور چک صیادی با شماره‌های تماس 09100911179 و 09371135833 ارتباط برقرار کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *