تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل چک و سفته

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع وکیل چک و سفته اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 وکیل چک و سفتهوکیل چک و سفته

سفته چیست؟

برای تعریف این عنوان که مشاوره تلفنی سفته چیست و چه کاربردی دارد به قانون تجارت استناد می‌کنیم و مطابق ماده 307 قانون تجارت، سفته سندی است که به موجب آن امضا کننده تعهد می‌کند؛ مبلغی در زمان معین یا عندالمطالبه در وجه حامل یا شخص معین و یا به حواله کرد آن شخص کارسازی نماید.

مسئله مهم در مورد سفته، بحث واخواست سفته است. اگر دارنده در موعد مقرر در قانون تجارت،  یعنی 10 روز از تاریخ سر رسید نسبت به درخواست سفته اقدام مقتضی نکرده باشد،  این امر موجب دو پیامد خواهد بود: 

– مسئولیت تضامنی امضاکنندگان سفته از بین خواهد رفت.

– امکان صدور قرار تامین خواسته بدون تودیع خسارت به صورت احتمالی از بین خواهد رفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دانستن جزئیات با وکلا و مشاورین ما تماس گرفته و مشاوره حقوقی تلفنی مرتبط با مسئله یا مشکل خود را دریافت نمایید. شما میتوانید در صورت نیاز به طرح دعوا و تنظیم دادخواست به صورت آنلاین از تجربه و دانش متخصصین ما بهرمند گردید. برای پیروزی مربوط به پرونده‌های چک و سفته می‌توانید با وکلای خبره و با تجربه گروه تهران وکیل ارتباط داشته باشید. گروه وکلای تهران وکیل با وجود برجسته‌ترین وکلا در زمینه چک و سفته می‌توانند در دعاوی مربوط به چک و سفته به شما کمک کنند.

چک به اصطلاح نوشته‌ای است که به موجب آن صادر کننده وجهی را که در نزد طرف مقابل یعنی محال علیه دارد؛ کلاً یا بعضاً برگشت داده می‌شود و یا به دیگری واگذار می‌شود. دقت داشته باشید که در هنگام تنظیم چک، محل و تاریخ صدور چک به صورت خوانا نوشته شود و دارای امضای صادر کننده باشد.

انواع چک

در نظام حقوقی ایران چهار نوع چک وجود دارد:

1. چک های عادی

2. چک های تایید شده

3. چک های تضمین شده

4. چک های مسافرتی

چک عادی چکی است که اشخاص عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر و دارنده آن تضمینی جذب اعتبار صادرکننده ندارد. چک تایید شده چکی است که اشخاص عهده بانک‌ها به حساب جاری خود صادر و توسط بانک مکالمه برای پرداخت وجه آن تایید می‌شود. چک تضمین شده چکی است که توسط بانک آینده هم نباید به درخواست مشتری صادر و پرداخت وجه آن توسط بانک تضمین می‌شود. مسافرتی چکی است که توسط بانک صادر و در هر یک از شعب آن بانک‌ها توسط نمایندگان و کارگزاران پرداخت می‌شود.

امروزه جایگزین شدن چک به عنوان وجه نقد با توجه به مزایای بالای آن به جهت راحتی در مبادلات اقتصادی و جلوگیری از مشکل جا به جایی نقدینگی فیزیکی پول و همچنین کسب اعتبار در معاملات تجاری باعث شده که چک نقش اساسی و مهمی داشته باشد که به تبع آن به دلیل کثرت استعمال چک ممکن است مشکلاتی نیز برای طرفین ایجاد کند.

مطالبه وجه چک با آخرین اصلاحات که یکی از پرکاربردترین اسناد تجاری میان مردم چک می‌باشد گاهی پیش می‌آید که بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی کامل از قوانین اقدام به صدور چک در زمان مختلف می‌کنند که ممکن است بعد از آن نیز مشکلاتی ایجاد کند.

قانون چک برگشتی 

قانون چک برگشتی با توجه به اصطلاح قانون چک در سال ۹۷ به محض اینکه چک به دلیل کسری یا عدم موجودی برگشت خورد؛ بانک‌ها با درخواست دارنده چک موظف هستند چرا در سامانه بانک مرکزی ثبت و کد رهگیری و گواهی عدم پرداخت را تحویل دارنده چک در این اقدام توسط بانک‌ها موجب می‌شود، تمامی حساب‌های بانکی و مالی صادر کننده چک مسدود شود و تمامی خدمات بانکی متوقف شود. از قبیل اینکه دیگر صاحب چک نمی‌تواند حساب جدید افتتاح کند و حتی کارت عابر بانک دریافت کند. معمولاً از دریافت وام محروم می‌شود که با توجه به مصوبه جدید محدودیت شدیدتری نسبت به آن اعمال می‌شود.

یکی از مهمترین مسائلی که باید بدانیم این است که چه زمانی می‌توان یک چک را برگشت زد و روش‌های پیشگیری جعل چک چیست.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

نحوه‌ی مطرح نمودن دعوای حقوقی چک برگشتی

دارنده‌ی چک می‌تواند برای مطالبه‌ مبلغ چک، اقدام به تنظیم دادخواست علیه صادرکننده به دادگاه عمومی محل انجام معامله یا اقامتگاه صادرکننده‌ی چک کند. دارنده‌ی چک باید با مراجعه به سایت قوه قضاییه در تهران و شهرستان‌هایی که سامانه الکترونیک قوه قضاییه راه‌اندازی شده است و با مراجعه به دادگاه در حوزه‌هایی که این سامانه راه‌اندازی نشده است و الصاق تمبر قانونی به آن، مراحل اولیه را تکمیل و طرح دعوا کند.

وکیل چک و سفتهوکیل چک و سفته

البته دارنده‌ی چک‌هایی که مبلغ آن‌ها تا ۲۰۰ میلیون ریال است، می‌بایست همراه با مدارک به واحد ارجاع حل اختلاف واقع در شهر یا استان مربوطه مراجعه کند تا بعد از ارجاع مدارک به شعبه‌ی صالح (اقامتگاه خوانده)، رسیدگی توسط شعبه‌ی حل اختلاف آغاز شود.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

چه زمانی می‌توان یک چک را برگشت زد؟

یکی از مهمترین مسائلی که باید بدانیم این است که چه زمانی می‌توان یک چک را برگشت زد. زمانی که دارنده‌ی چک با یکی از موارد زیر رو به رو شد، می‌تواند چک را برگشت بزند:

۱) عدم موجودی در حساب و یا کافی نبودن آن به اندازه وجه چک.

۲) از طرف صاحب حساب صدور و پرداخت وجه چک به بانک دستور صادر نشده باشد.

۳) نقص چک و یا تحریر به صورت نادرست از قبیل: عدم نطابق امضاء، اختلاف در مطالب چک، قلم خوردگی و … .

۴) چک از حسابی که مسدود (بسته) است صادر شده باشد.

وکیل چک و سفتهوکیل چک و سفته

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل استفاده کنید. وکلای صاحب تجربه و خبره تهران وکیل بهترین نتایج را برای پرونده‌های حقوقی شما رقم خواهند زد و هدف آنها جلب رضایت و اعتماد شما مشتریان گرامی می‌باشد. پس با اطمینان خاطر وکلای مجموعه تهران وکیل را انتخاب کنید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی با بهرین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما مشتریان عزیز می‌باشند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *