تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفیوکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی

وظیفه وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی چیست؟

به طور کلی در جامعه برای اشتغال مردم صنفهای مختلفی تشکیل گردیده است که هر صنف بستگی به شغل‌ خود دارای قوانین و شرایطی می باشد . در ضمن تمامی اصناف زیر مجموعه اتحادیه اصناف بوده و تمامی تصمیمات مهم منجمله تعیین قیمت کالا و خدمات باتوجه به شرایط مختلف و مکانهای مختلف در کشور معین می گردد . 

 به طور کلی در ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی مصوب 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام  تخلف صنفی و گرانفروشی بدین صورت تعریف گردیده است : عرضه کردن کالاها و خدمات به بهاری بیش از مقدار معین شده در قانون و توسط مراجع رسمی و مسئول این امر و سرپیچی از اجرای دستور مراجع قیمت گذاری یا انجام هرگونه اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالاها و خدمات دیگر شود.

وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفیوکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی

در صورت تخلف هر یک از اصناف اداره اصناف شهرستان وارد موضوع شده و به ان رسیدگی می نماید.

 یکی از تخلفات بسیار مهم صنفی در ایران گرانفروشی و کم فروشی یا فروش کالای جعلی با قیمت اصل  می باشد که افراد می توانند از ان طرح شکایت نمایند.

 با توجه به اینکه گران‌فروشی یک جرم بوده در مواردی که مربوط به کالاهای اساسی باشد می تواند اداره صنعت معدن تجارت و یا تعزیرات نیز درگیر این پرونده شوند.

وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفیوکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی

 بسیاری از افراد با توجه به  عدم اشنایی با قانون در صورت ایراد اینگونه مشکلات نمی دانند با این‌موضوع چه کار کرده و در بسیاری از موارد با جر‌و بحث جزئی بیخیال این امر می شوند.

یکی از موارد بسیار مهم در این موضوع این است که فرد بخصوص در گرانفروشی کالاهای گران قیمت از  وکیل استفاده نمایند.

 شکایت از تخلفات صنفی در جمهوری اسلامی ایران در دیوان عدالت اداری بررسی می شود. در این موارد مردم می توانند در خصوص تخلفات صنفی افراد  به دیوان عدالت اداری شکایت نمایند.

 البته روند شکایت از تخلفات یک صنف مختلف بدین صورت می باشد که ابتدا برای وی پرونده گرانفروشی تشکیل می گردد و به طور کتی موضوع به وی اعلام می شود. در  بار دوم به صورت بسیار شدید تر برخورد می شود به طور که به وی هشدار داده شده که امر را حل نماید و پروانه صنف مورد نظر به جهت گران فروشی و تخلف مهمور می گردد.

در بار سوم مبلغ 500 هزار ریال جریمه معین شده و دیوان عدالت اداری ضمن گرفتن جریمه پروانه صنف را دوباره مهمور می نماید و تا 5 برابر مبلغ گرانفروشی از وی جریمه دریافت می شود .

در بار چهارم دیوان حکم به لغو پروانه صنف مورد نظر و تعطیلی دائم ان اقدام می نماید.

وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفیوکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی

باتوجه به اینکه برخلاف پرونده های مطروحه در دادگستری ، در دیوان عدالت اداری موضوع بسیار تخصصی تر بوده و انجام پرونده های دیوان که به صورت موفق به نتیجه برسند تنها به دست این وکیلها می باشد لذا بهترین راه در این موارد سپردن پرونده به دست وکیل دیوان عدالت اداری بوده که بتواند با ضمانت کار مورد نظر را انجام دهد.

 البته هم اکنون با توجه به وضع اقتصادی کشور که افراد با توجه به افزایش بی رویه قیمت ها قادر به تامین هزینه های مربوط به کسب و کار خود نمی باشند لذا در بسیاری از موارد قیمت های اعلامی دولت با قیمت واقعی کالا در سطح بازار بسیار متفاوت می باشد. در این موارد صنفهای مختلف که علیه انها طرح دعوی شده است می توانند با بهره گیری از وکلای متخصص دیوان از خود دفاع نمایند و در صورت لزوم  به آرای صادره در دیوان اعتراض نمایند.

وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفیوکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی

 باتوجه به اینکه اعتراض به ارای صادره در دیوان امر بسیار مهم می باشد و هرگونه اشتباه در این امر موجب تغییر روند پرونده می شود لذا بهترین راه در این امر پیگیری و دادن پرونده به یک وکیل باسابقه در دیوان عدالت اداری می باشد.

 رای صادره در مرحله تجدید نظر دیوان قطعی بوده و جز در موارد استثنایی غیر قابل تجدید نظر می باشد.

وکیل کاهش جریمه تخلفات صنفیوکیل کاهش جریمه تخلفات صنفی

لذا بعترین راه پیشگیری از هرگونه مشکل قبل از وقوع آن است. به بیان دیگر قبل از صدور حکم بهتر است اقدامات لازم در جهت احقاق حق انجام شود .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *