تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۴۵ ونک

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

اسید پاشی بر اساس قانون زمانی اتفاق می­افتد که هر کسی به صورت عمدی اسید و یا هر نوع ماده شیمیایی دیگری را به طرف دیگری بپاشد و غلظت آن سبب جنایت بر نفس و در مواردی سبب کشته شدن فردی که به اون اسید پاشیده شده می­شود.

در هر صورت مطالبه از ناحیه فرد اسید پاشیده شده یا ولی در با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی پیدا کردن قصاص به قصاص نفس و یا قصاص عضو محکوم می­شود. در هر صورت مطابق قانون دیه و تعزیر عمل می‌شود. به همین دلیل جرم اسیدپاشی اولین شخصی که این عمل را مرتکب می­شود، باید به صورت عمدی و با اعلام اینکه ماده­ای که در دست دارد اسید می­باشد، انجام دهد و دومین مورد این است که عمل پاشیدن اسید سبب نقض و یا آسیب به یکی از اعضای بدن شود. در هر صورت جرم اسیدپاشی اتفاق افتاده و بر حسب مورد مجازات دارد.

مجازات جرم اسیدپاشی در صورتی که شاکی عمومی و خصوصی نداشته باشد یا شاخه از قسمت قصاص بگذرد، به هر علتی حساس انجام نشود، کسی که جرم اسیدپاشی را انجام داده در هر صورت به دلیل جمعیت کیفری جرم باید پرداخته انجام دهد یا میزانی که ضرر زده را باید بپردازد. در مورد جنایت بر نفس و جنایت به تغییر شکل دائمی به صورت ارتش شخصی به مجازات حبس تعزیری محکوم می‌شود. در مورد جنایت اگر موجب مرض دائمی را به عنوان یکی از حواسی که از دست داده است یا از کار افتادن عضوی از اعضای شخص مرتکب شود، به مجازات حبس تعزیری درجه دو محکوم می‌شود. اگر که نقص و یا ضعف دائمی در از کار بیفتد به مجازات حبس تعزیری درجه سه محکوم می­شود. اگر که موجب صدمه بدنی شود به مجازات حبس تعزیری درجه چهار محکوم می‌شود.

از جمله جرایمی که در آن مجازات­های مشخصی دارد، اسیدپاشی می­باشد. متاسفانه اسیدپاشی جرایمی می­باشد که امروزه بسیار گسترش پیدا کرده و در هر صورت قانونگذار برای اسیدپاشی مجازات­هایی را مشخص کرده اما به دلایلی این مورد افزایش پیدا کرده و جهت پیشگیری از جرم اسیدپاشی قانونگذار در تاریخ ۱۱ دی ماه ۱۳۹۷ بر اساس قانون تشدید مجازات اسلامی قانون اسیدپاشی و کسانی که از این اسیدپاشی متضرر شدن را تصویب کردند، به همین دلیل قانون مجازات مرتکبین را تشدید کرده است.

در صورتی که در یکی از اماکن عمومی فردی دچار جرم اسیدپاشی شود؛ چه به صورت اندی و چه به صورت سهوی افرادی که در آن مکان هستند، می­بایست به کلانتری واقع در خیابان ونک کلانتری شماره ۱۴۵ گزارش کند و ماموران کلانتری موظف هستند که در محل وقوع جرم مراجعه کنند و ذیل این که تمامی اسناد و مدارک و شواهد را جهت تشکیل دادگاه بر علیه مجرم جمع‌آوری کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *