تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کلانتری ۱۴۷ گلبرگ

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

شهادت و گواهی دادن در دادگاه به معنای آن است که یک فردی بر اساس دیده­ها و شنیده­هایی که در محل وقوع جرم اتفاق افتاده را و یا سایر اطلاعاتی که به صورت اتفاقی و بر حسب اتفاق به دست آورده است را نزد دادگاه و مراجع قضایی از جمله کلانتری شماره ۱۴۷ بازگو کند.

شهادت دروغ به معنای آن است که در این زمینه فرد یا چیزی را که اتفاق نیفتاده، مجرم از تجربه کنند یا اینکه حقیقت را با دروغ ترکیب کند و ارائه کند به همین جهت شهادت یکی از مهم‌ترین ادله­های اثبات دعوا می­باشد و موضوعات حقوقی و کیفری مهمی جهت اثبات دعوا وجود دارد. شهادت دروغ می­تواند تاثیر منفی بر پرونده داشته باشد و حقوق به طرف مقابل را ضایع کند به همین دلیل در قوانینی برای شهادت دروغ مشخص شده و مسئولیت مدنی برای شاهد دروغ مشخص شده است. شهادت دروغ پیامدهایی در جریان رسیدگی پرونده دارد. به همین دلیل قوانین و مقررات کیفری جهت کسی که شهادت دروغ نسبت به پرونده اعلام می­کند، در نظر می­کرد بر اساس ماده ۶۵۰ قانون مجازات اسلامی کسی که شهادت دروغ اعلام کرده باشد، مجرم شناخته می‌شود و هر کسی که در دادگاه و پیش مقامات رسمی شهادت دروغ ارائه کند؛ به سه ماه تا دو سال حبس و یا یک میلیون و پانصد هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان جزای نقدی محکوم می­شود که شهادت دروغ می­دهد. به موجب این شهادت دروغ اساس و یادگیری محکوم می‌شود. به همین دلیل مجازات جذاب برای آن در نظر گرفته می­شود.

کسی که شهادت دروغ انجام می­دهد به دلیل آن که روند رسیدگی به پرونده را مختل می‌کند و یا سبب گمراه کردن قاضی پرونده و ماموران و ضابطان قضایی از جمله مأموران کلانتری شده است؛ به همین دلیل برای او مجازات­هایی مشخص می­کند. علاوه بر مجازات­هایی که در باب حدود و قصاص و برای شهادت دروغ می­کند. اگر کسی در دادگاه در نزد قاضی شهادت کذب کند، مجازات می­شود و در این باب نوشته شد که بر اساس قانون مجازات اسلامی بخش حدود و قصاص و دیات برای کسی که شهادت دروغ می­دهد، مجازات­هایی را مشخص کرده­اند. به همین دلیل اول زمانی که کسی جرم مرتکب می­شود، کلانتری این مسئولیت را دارد که محل وقوع جرم و شاهدان که بر ماجرا هستند را بررسی کند تا زمانی که این افراد می­خواهند شهادت بدهند؛ از شهادت آن­ها اطمینان کافی داشته باشد.

زمانی که شهادت بعد از نهایی شدن حکم یعنی بعد از پایان تجدید نظر و حکم نهایی صادر شد، می­توان با اثبات و حیله و تقلب گواهی دروغ به نفع خود مصادره کند و از رای صادر شده اعاده دادرسی به دلیل که بی اثر شدن این گواهی در دادگاه شهادت دروغ عوامل و عواقب زیادی را دارد، اقامه دعوای مسئولیت کیفری و همچنین گواهی دروغ از جمله جرایم سنگین در دادگاه می­باشد و می­تواند هزینه­ها و خسارت‌هایی را جهت این شهادت دروغی که به دادگاه ارائه کرده را دادگاه دریافت کند. البته در صورتی که این گواهی و شهادت در دادگاه حقوقی اثبات شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید و با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *