تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

وکیل کمیسیون ماده ۵

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

از مراجعی که به طور خاص به مسائل شهرداری می پردازد ، کمیسیون ماده ۵ می باشد . در واقع ، می توان گفت که : بر طبق قانون نوسازی و عمران شهری ، شهرداری موظف به تهیه برنامه عملیات نوسازی و عمران شهری ، می باشد . به عبارت دیگر ، قانونگذار در قانون مذکور ، تهیه نمودن نقشه های تفصیلی را ، صراحتا از جمله وظایف شهرداری دانسته است که بر همین اساس ، به علت انجام این وظیفه ، شهرداری ، واحدی برای تهیه  نقشه های تفصیلی ، ایجاد نموده که با تصویب شدن قوانین بعدی ، واحد مذکور تغییر شکل داده و تبدیل به کمیسیون ماده ۵ شده است که در واقع دارای شخصیت حقوقی مستقلی ( از شهرداری ) می باشد .

وکیل کمیسیون ماده 5

اعضای اصلی کمیسیون ماده ۵

ممکن است این سوال از وکیل کمیسیون ماده ۵ ، پرسیده شود که : اعضای اصلی این کمیسیون ، متشکل از چه اشخاصی است ؟ وکیل کمیسیون ماده ۵ ، در این خصوص باید ذکر کند که : اعضای اصلی این کمیسیون به این صورت می باشد :

۱ / استاندار ( و یا معاون عمرانی استاندار ) که به عنوان رئیس کمیسیون ماده ۵ حضور دارد .

۲ / نماینده سازمان میراث فرهنگی ،

۳ / نماینده جهاد کشاورزی ،

۴ / نماینده شورای اسلامی شهر ،

۵ / نماینده ای از وزارت راه و شهرسازی ،

۶ / نماینده ای از سازمان نظام مهندسی که متخصص در معماری یا شهرسازی است ( باید افزود که : این نماینده حق رای ندارد ) .

 

وظایف و اختیارات کمیسیون ماده ۵

مسئله دیگری که وکیل کمیسیون ماده ۵ باید به آن اشاره کند ، در خصوص وظایف و اختیارات این کمیسیون می باشد . وظایف کمیسیون ماده ۵ ( یا به عبارت دیگر ، شورای عالی شهرسازی و معماری ) ، به این شرح است :

۱ / بررسی نمودن پیشنهاد هایی که در خصوص سیاست های شهرسازی در هیات وزیران ، ارائه شده است .

۲ / تغییر دادن و تصویب نمودن طرح های تفصیلی .

۳ /  چگونگی استفاده کردن و کاربری زمین به لحاظ فضای سبز ، اداری ، مسکونی ، و … ، از دیگر وظایف این کمیسیون می باشد . ( چنانچه در خارج از طرح های تفصیلی ،  تغییراتی باشد کمیسیون آن ها را بررسی و مصوب خواهد نمود .

اما در خصوص اختیارات کمیسیون ماده ۵ ، باید افزود که : اختیارات کمیسیون به این صورت است :

مشخص کردن میزان تراکم ساختمانی ، سطح اشتغال ، و در نهایت مشخص کردن کاربری . به عبارت دیگر ، کمیسیون ماده ۵ برای تغییر کاربری در پلاک ثبتی ، صلاحیت ندارد ‌. و انجام مصوبات در خصوص تغییر کاربری در کمیسیون مذکور ، قانونی نمی باشد ‌‌.

 

چه مواردی در کمیسیون بررسی می شود ؟

وکیل کمیسیون ماده ۵ ، در خصوص این پرسش که : چه مواردی در کمیسیون ماده ۵ بررسی می شود ، باید اشاره کند که : در کمیسیون ماده ۵ ،

۱ / مقررات شهرسازی ،

۲ / مصوبات طرح جامع شهری ،

۳ / تعیین نمودن نحوه بهره برداری از زمین ،

۴ / تعیین کردن منطقه بازرگانی ، معابر ، فضای سبز ، پیاده رو ها ، مناطق اداری ، مناطق مسکونی ، بررسی می شود .

 

مشاوره رایگان با وکیل کمیسیون ماده ۵

به علت مبهم و پیچیده بودن قوانین و مقررات شهرداری و شهرسازی ، و همچنین ریسک بسیار زیاد دعاوی آن ، توصیه می شود اشخاص پیش از هر اقدامی با وکیلی متخصص در این زمینه مشورت نمایند و از تجارب و دانش او ، در این زمینه بهره مند گردند . هموطنان عزیز می توانند به صورت آنلاین ( ۲۴ ساعته ) ، تلفنی ، و یا حتی به صورت حضوری ، با برترین وکلای کمیسیون ماده ۵ ، مسائل خود را در میان بگذارند . در واقع وکیل کمیسیون ماده ۵ ، با تجربه و دانشی که در این زمینه دارد ، باعث می شود تا روند پرونده در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو ، طی گردد .

 

 کمیسیون ماده ۵ | وکلای تهران وکیل

وکلای مجرب تهران وکیل ، با صدها پرونده موفق در زمینه کمیسیون ماده ۵ ، آماده ارائه تخصصی ترین و تضمینی ترین خدمات حقوقی ، به عموم هموطنان عزیز می باشند . هموطنان می توانند طی کردن صفر تا ۱۰۰ مراحل پرونده خود را ، با خاطر آسوده به وکلای متخصص این مجموعه بسپارند ، تا در نهایت به نتیجه دلخواه خود دست یابند .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *