تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

چگونگی احقاق حق در خرید اتومبیل با کارت سوخت فاقد اعتبار

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع چگونگی احقاق حق در خرید اتومبیل با کارت سوخت فاقد اعتبار اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

چگونگی احقاق حق در خرید اتومبیل با کارت سوخت فاقد اعتبارچگونگی احقاق حق در خرید اتومبیل با کارت سوخت فاقد اعتبار

چگونگی احقاق حق در خرید اتومبیل با کارت سوخت فاقد اعتبار به چه صورت است؟

پرسش: فردی اتومبیلی را از شخصی ثالثی خریداری کرده و کارت سوخت را تحویل می گیرد. بعد از معامله شخص خریدار با مراجعه به پمپ بنزین متوجه می شود که کارت مزبور فاقد اعتبار است. در فرض مذکور خریدار به چه نحو می تواند احقاق حق کند؟

نظر اکثریت

از آنجایی که عرفا کارت سوخت جزو لوازم مبیع محسوب می شود، باید معتبر (قابل استفاده )باشد؛ بنابراین، چنانچه نتوان از ماشین استفاده کرد به دلیل اینکه ماشین از حيز انتفاع خارج شده است، چنانچه مشمول یکی از انواع خیارات باشد خریدار می تواند به استناد تخلف از شرط، معامله را فسخ کند.

نظر اقلیت

خریدار می تواند دادخواست مطالبه وجه بنزین و همچنین مطالبه خسارت از کارافتادگی تقدیم کند؛ زیرا در طی مثلا، سه ماه ماشین قابل استفاده نبوده است، پس خسارت از کارافتادگی را می توان از نظر قانونی مطالبه کرد.

چگونگی احقاق حق در خرید اتومبیل با کارت سوخت فاقد اعتبارچگونگی احقاق حق در خرید اتومبیل با کارت سوخت فاقد اعتبار

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

نظر کمیسیون نشست قضائی (۱) مدنی درباره چگونگی احقاق حق در خرید اتومبیل با کارت سوخت فاقد اعتبار

چنانچه کارت سوخت بی اعتبار ناظر به زمان محدود و موقتی بوده و یا بعد از آن، دریافت کارت سوخت برای خریدار بنا به جهات مصوب و به علت بی اعتباری آن امکان پذیر است، خریدار می تواند خسارات مستقیم ناشی از بی اعتباری کارت سوخت را در مدتی که امکان استفاده نداشته مطالبه کند و الا چنانچه امکان صدور و دریافت کارت سوخت جدید برای اتومبیل معین در آینده فراهم نشود، به لحاظ اینکه فروشنده با دادن کارت موهوم موجب فریب طرف معامله شده است، حسب مورد با توجه به مدلول قرارداد می تواند به استناد خیار تدلیس، فسخ معامله را تقاضا کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *