تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

 کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن

کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن چه جرمی دارد؟

پرسش: چنانچه اتهام شخصی کپی (ضبط و تکثیر)نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن باشد آیا می توان علاوه بر مجازات تعزیری و بازدارنده موضوع ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی حکم به ضبط نوارها و دستگاه های تکثیر و ضبط (کیس)کامپیوتر صادر کرد.

مستند قانونی این حکم، کدام ماده یا مواد قانونی است (ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی، تبصره ۲ ماده ۶۴۰ آن قانون یا ماده ۱۳ قانون اقدامات تأمینی ۱۲/۲/۱۳۳۹؟

 کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن

اتفاق نظر

ضبط تجهیزات با توجه به ماده ۱۰ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۲ بند (ب) ماده 3 قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز دارند مصوب ۱۳۷۳ می باشد.

نظر کمیسیون نشست قضائی (5) جزایی

تبصره ۲ از بند (۴) ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی که فقط ناظر به ضبط نوار و طرح و گراور و نقاشی و غیره است و ضبط تجهیزات در آن اشاره نشده است با عنایت به تصویب قانون مرقوم که مصوب ۲/۳/۱۳۷۵ است و وارد بر قانون «نحوه مجازات اشخاصی که در مورد سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز می نمایند»است، ضبط تجهیزات خلاف قانون یاد شده است.

 کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن

فعالیت تجاری غیرمجاز در عرصه نوارهای صوتی و تصویری

پرسش: اگر فردی به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مجوز از وزارت ارشاد در امر تکثیر و توزیع نوار و سی دی های غیرمجاز (هرچند با محتوای جواز)فعالیت کند آیا عمل او جرم و قابل تعقیب است؟

نظر اکثریت

پاسخ مثبت است. فعالیت غیرمجاز در زمینه تولید، توزیع، تکثیر و عرضه نوارهای صوتی و تصویری غیر مجاز طبق ماده ۲قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت غیرمجاز می کنند جرم شناخته شده و طبق تبصره یک ماده فوق نیروی انتظامی موظف است ضمن ممانعت از فعالیت این افراد نسبت به پلمپ مرکز فعالیت ایشان اقدام و متخلفین را جهت تحمل کیفر به مرجع انتظامی تحویل دهد. اقدام نیروی انتظامی رأسا صورت خواهد گرفت و نیازی به شکایت اداره شاکی نیست.

موسسه حقوقی تهران وکیل با در اختیار داشتن بهترین وکیل تهران اماده ارائه مشاوره حقوقي رایگان و تمامی خدمات حقوقی و قضائی و کیفری بوده و شما می توانید با اطمینان پرونده های خود را به انها بسپارید . همچنین توجه داشته باشید شما می توانید از وکیل آنلاین به صورت شبانه روزی استفاده کنید.

 کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن

نظر اقلیت

هرچند فعالیت غیرمجاز در زمینه و توزیع و تکثیر سی دی ها و نوارهای غیرمجاز ( صرف نظر از محتوای آن)جرم است، رسیدگی باید با شکایت اداره شاکی ( اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی)شروع شود. بدون شکایت اداره شاکی شروع به رسیدگی صحیح نیست.

 کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن کپی نوارهای سی دی مبتذل و مستهجن

نظر کمیسیون نشست قضائی (5) جزایی

نظر اکثریت مورد تأیید است و نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفأ جنبه کارشناسی دارد نه به عنوان شاکی خصوصی و اصولا تعقيب امری کیفری به عهده دادستان است.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *