تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل

آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل

بعضی از آقایان معتقد هستند که وارد کردن حشیش به کشور اگر ثابت شود که برای فروش در داخل کشور میباشد عنوان جرم وارد کردن را دارد و مجازات آن بر طبق ماده (۴) قانون کشت خشخاش است و برعکس اگر ثابت شود که برای فروش در کشور نیست مجازات آن منطبق با ماده (۷ و یا ۸) بسته به موارد می باشد. با توجه به معنی عرفی وارد کردن مسلم می گردد که این لفظ در صورتی استعمال می شود که کالا را از خارج وارد کنند اعم از اینکه برای فروش باشد یا نه. مقنن همین معنی عرفی را مورد توجه قرار داده و ماده (۴ و ۵) مؤید آن است در ماده (۴) قانون گذار مجازات سازنده یا وارد کننده و در ماده (۵) مجازات فروشنده مواد مخدره را پیش بینی کرده است و اگر مقرر بود که واردکننده در صورتی که آن را بفروشد در معرض تعقیب قرار گیرد دیگر تعیین مجازات برای واردکننده در ماده (۴) که ابدأ مشروط به شرطی نشده عبث می باشد؛ زیرا مجازات فروشنده مواد مزبور را ماده (۵) بیان کرده است: از تلفیق این دو ماده به خوبی مسلم می گردد که هرگاه کسی مواد مخدره را بسازد و یا وارد کند به صرف ساختن و به صرف وارد کردن از خارج به کشور مشمول ماده (۴) می باشد و هرگاه اشخاصی این مواد را تحصیل و تهیه کنند و یا بفروشند و یا در معرض فروش قرار دهند مشمول مجازات تعیین شده در ماده (۵) هستند. ضمنا ملاحظه می شود که مجازات تعیین شده در ماده (۵) به قدری خفیف تر از مجازات پیش بینی شده در ماده (۴) می باشد، بنا به مراتب بالا چون مقنن لفظ وارد کردن را در ماده (۴) به طور مطلق استعمال کرده و ابدأ مشروط به شرطی نکرده و در ماده (۵) فروش آن را پیش بینی کرده مسلم می گردد که صرف وارد کردن حشیش منطبق با ماده (۴) می باشد.

آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل

از طرفی توجه آقایان مستشاران به این نکته جلب می نمایم که عمل متهمین پرونده های مطروحه هم مشمول عنوان تعدد مادی و هم تعدد معنوی می باشد عمل آنها از یک طرف متضمن تعدد مادی است؛ زیرا حشیش را به طور مخفی وارد کشور کرده اند از طرف دیگر عمل آنها واجد عنوان تعدد معنوی یعنی مشمول ماده (۳۱) قانون مجازات عمومی است؛ زیرا وارد کردن حشیش مستلزم حمل نیز می باشد. بنا به مراتب بالا مجازات آنها باید حداکثر مجازت اشد تعیین شود و چنانچه بخواهند آن را تخفیف دهند باید ماده (۴۵) مکرر را رعایت کنند نه ماده (۴۴) قانون مجازات عمومی را در خاتمه لازم می دانم راجع به فرق ماده (۳۱) و ماده (۲) ملحقه قانون مجازات عمومی که اولی تعبیر به تعدد معنوی (Cumulideal d’infractian) و دومی موسوم به تعدد حقیقی (Cumul reel) شده است مختصری بحث بنمایم. تعدد حقیقی عبارت از اعمالی است که مادتا مشخص بوده و هر یک جرم مستقل محسوب می شود مثل قتل و کلاهبرداری و عمل منافی عفت که شخص در فواصل کوتاهی مرتکب می شود. تعدد معنوی دو قسم است یک قسم آن عبارت از عملی است که مادتأ واحد است ولی قابل این است که مشمول چند ماده جزایی واقع گردد مثل عمل منافی عفت ساده و عمل منافی عفت در علن .

آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل

قسمت دوم – تعدد معنوی عبارت از عمل مرکبی است که در عین اینکه مشمول چند ماده جزایی قرار می گیرد معذلک با یکدیگر مرتبط بوده خواه اینکه بعضی از آنها کیفیت مشدد برای عمل اصلی به شمار آید مثل سرقت توأم با شکستن حرز و خواه اینکه آن مال محصول و مولود قصد مجرمانه واحد باشد مثل ارتکاب جعل برای کلاهبرداری و خوردن مال غیر. در تعدد معنوی فقط باید مجازات عملی معین شود که اشد است بدون اینکه برای عناوین دیگر مجازات على حده تعیین گردد اتهامی که مشمول تعدد معنوی قرار گیرد سه ثمره قضائی دارد. اول اینکه محکمه صلاحیت دار برای رسیدگی آن محکمه ای است که صالح برای رسیدگی به عنوانی است که مجازات آن اشد باشد ثمره دوم از لحاظ میزان مجازات است که باید مجازات عنوان اشد تعیین گردد ثمره سوم از جهت اعتبار قضيه محکوم بها است به این معنی که اگر نسبت به عنوانی که مجازات آن اشد است حکم قطعی صادر شده باشد دیگر نمی توان از جهت عناوینی که مجازات آن خفیف تر است تجدید مطلع نمود.

آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل

قانون مجازات عمومی ایران یکی از موارد تعدد معنوی را جز تعدد حقیقی یعنی ماده (۲) ملحقه قرار داده و مقرر داشته که اگر مجموع اعمال ارتکابی جرم خاصی شناخته شده باشد مع ذلک قاضی مکلف است علاوه بر تعیین مجازات برای آن برای فرد فرد آن نیز مجازات على حده معین کند اتخاذ این رویه ظالمانه است زیرا اگر مقنن برای مجموع و قبح اجتماعی آنها مجازات استحقاقی را پیش بینی کرده است و اگر مجموع را در نظر نمی گرفت و می خواست برای فرد فرد آن اعمال مجازات على حده معلوم کند میزان مجازات هریک بالنسبه به مجموع خیلی خفیف می شد احتساب فرض بالا در عداد تعدد حقیقی موجب می شود که دیوان کشور نسبت به مجموع جرم نقض کند و یا عفو عمومی صادر شود دادستان می تواند مجازات اشدی را که مورد ابرام بوده است طبق ماده (3) ملحقه به موقع اجرا گذارد.

آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل

لازم به ذکر است اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل مواد مخدر و بهترین وکیل کیفری می گردید می توانید با گروه تهران وکیل تماس گرفته ابتدا از مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید. همچنین می توانید با مشاوره حقوقی از طریق واتساپ با موسسه تهران وکیل در ارتباط باشید.

( دادستان کل کشور – دکتر علی آبادی مشاوره نموده، به شرح زیر بیان عقیده می نمایند:

رای وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور درباره آیا ورود حشیش به کشور

به موجب تبصره (۱) از ماده اول لایحه قانونی اصلاح قانون منع کشت خشخاش مصوب ۱۳۳۸ حشیش در ردیف مواد افیونی و مخدر شناخته شده و طبق ماده (۴) قانون مذکور وارد کننده هریک از مواد مخدره (من جمله حشیش) به مجازات مقرر در آن ماده محکوم خواهد شد و به صراحت تبصره (۱) از ماده (۳۱) قانون امور گمرکی مصوب سال ۱۳۵۰ کالایی که مورد آن جرم شناخته شده تابع مقررات مذکور در آن ماده نیست و طبق قوانین مربوط نسبت به آن عمل خواهد شد.

آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل آیا ورود حشیش به کشور جرم وارد کردن محسوب می شود یا جرم حمل

علیهذا وارد کردن حشیش به نحو متقلبانه و به مقدار زائد بر مصرف شخص مرتکب معتاد به داخل کشور از مصادیق ماده (۴) لایحه  اصلاح قانون منع کشت خشخاش مصوب سال ۱۳۳۸ می باشد و در این مورد محکومیت واردکننده طبق ماده (۷) قانون مذکور که ناظر به حمل و اخفای مواد مخدره در داخل کشور است صحیح نیست و احکام شعبه اول و دوم و هشتم و حکم شماره ۶۰۷/۶ مورخ ۲۴/۷/۱۳۵۰ شعبه ششم دیوان عالی کشور را تأیید می نماید این رأى طبق قانون وحدت رویه مصوب ۱۳۲۸ برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه ها در موارد مشابه لازم الاتباع است.

برای دریافت مشاوره حقوقی کیفری توسط وکیل کیفری به صفحه فوق مراجعه نمایید یا با کارشناسان مشاوره حقوقی ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *