تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

ابلاغ حکم قطعی حق کسب و پیشه

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

چنان چه بهر علتی موجر ظرف ۳ ماه از تاریخ ابلاغ حکم قطعی حق کسب و پیشه مقرر را ایداع ننماید یا ترتیب پرداخت آن را ندهد حکم تخلیه ملغي الاثر می گردد، حتی اگر این امر به علت فرجامخواهی از حکم باشد.

 

ابلاغ حکم قطعی حق کسب و پیشه

حکمی بر تخلیه محل کسب و پیشه با تعیین حق کسب و پیشه صادر شده و قابل فرجام اعلام گردیده است محکوم علیه فرجامخواهی نموده و موجر به تصور اینکه تا پایان رسیدگی فرجامی آن حکم قابل اجراء نیست حق کسب و پیشه را ابداع نکرده است، آیا چنین حکمی با توجه به ماده ۲۸ قانون روابط موجر و مستأجر قابل اجراء می باشد یا نه؟

در صورت نیاز به  مشاوره با بهترین وکیل تهران در باب ابلاغ حکم قطعی حق کسب و پیشه می توانید می توانید از بهترین وکیل ملکی بهره مند شوید.

نظر مشورتی اداره حقوقی

ابلاغ حکم قطعی حق کسب و پیشه

به موجب صدر ماده ۲۸ قانون روابط موجر و مستأجر مصوب سال ۱۳۵۶ که جنبه نظم عمومی دارد و از قوانین آمره است و چنانچه موجر ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ حکم قطعی حق کسب و پیشه یا تجارت را در صندوق دادگستری ایداع ننماید یا ترتیب پرداخت آن را به مستأجر ندهد، حکم تخلیه صادره ملفي الاثر می گردد. در مورد سؤال چون فرجامخواهی قطع نظر از اینکه مجوز نداشته، اساسأ قطعی بودن حكم را منتفی نمی سازد، لذا مورد منطبق با مقررات صدر ماده ۲۸ مذکور بوده و حکم قطعی صادره با انقضاء ۳ ماه از تاریخ و عدم ایداع وجه معین در صندوق دادگستری و عدم پرداخت آن به مستأجر ظرف ۳ ماه مذکور ملفي الاثر خواهد بود و جهل ذینفع به مقررات قانونی یا قابل فرجام اعلام نمودن حکم صادر از ناحیه مرجع رسیدگی کننده آن تأثیری در قضیه ندارد: نظریه شماره ۷/ ۱۲۱۲ – ۱۳۶۳/ ۲ / ۲۶ .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *