تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

از کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع  از کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

از کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیلاز کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیل

یکی از تعهداتی که در بند “د” ماده 3 قانون تامین اجتماعی پیش بینی شده است، مسئله از کار افتادگی است. علت از کار افتادگی می تواند بیماری یا حادثه باشد. از سوی دیگر ممکن است درصد ازکارافتادگی جزئی، کلی یا غرامت نقص عضو باشد. از آنجایی که رسیدگی به مسئله از کار افتادگی و مطالبه مستمری مسئله پیچیده ای است، لازم است وکیل متخصص قانون تامین اجتماعی به آن رسیدگی نماید.

از کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیلاز کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیل

وکیل دیوان عدالت اداری که به قوانین تامین اجتماعی، امور مالیاتی، کمیسیون ماده 100، کمیسیون ماده 99 و شهرداری آشنایی کامل دارد شخصی است که می تواند به پرونده طرح شکایت در مورد از کار افتادگی و مطالبه مستمری رسیدگی نماید. پرونده های تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری در تهران ارجاع داده می شود و از این رو شخصی که قصد مطالبه حق خود را دارد باید به تهران مراجعه کند.

از آنجایی که تمام مردم کشور توانایی و شرایط لازم را برای مراجعه به دیوان عدالت اداری در تهران ندارند، بهتر است رسیدگی به پرونده از کار افتادگی و مطالبه مستمری را به وکیل دیوان عدالت اداری بسپارند. وکیل دیوان می تواند در کسب نتیجه مطلوب رسیدگی به این پرونده تاثیرگذار باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را برای موکل خود از پرونده به ارمغان آورد. تنها کافیست تلفن بهترین وکیل دیوان عدالت اداری را یافته و رسیدگی و طرح شکایت را به ایشان بسپارید. 

از کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیلاز کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیل

انواع از کار افتادگی در قانون تامین اجتماعی 

همانطور که پیش از این بیان نمودیم از کارافتادگی در قانون تامین اجتماعی به سه دسته کلی تقسیم می شود. از کار افتادگی کلی که در بند 13 ماده 2 قانون تامین اجتماعی به آن اشاره شده است، به معنای کاهش قدرت کار بیمه شده است. به نحوی که قادر نباشد به کار سابق خود یا کار دیگری اشتغال نماید و بیش از ⅓ درآمد خود را به طور کامل از دست داده باشد. 

نوع دیگر از کارافتادگی که در بند 14 ماده 2 قانون تامین اجتماعی به آن اشاره شده است، از کارافتادگی جزئی است. در این ازکارافتادگی، قدرت کار بیمه شده کاهش می یابد به گونه ای که دیگر قادر به بازگشت به شغل سابق یا شغل دیگری نباشد و تنها قسمتی از درآمد خود را از دست داده باشد. در نهایت نیز باید به غرامت مقطوع نقص عضو اشاره کنیم که در بند 17 ماده 2 قانون تامین اجتماعی به آن اشاره شده است. 

از کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیل

طبق این بند منظور از غرامت مقطوع نقص عضو مبلغی است که به صورت یکجا برای جبران نقص عضو یا برای جبران بخشی از درآمد بیمه شده که تقلیل رفته است به ایشان پرداخت می شود. با این حال در صورت بروز هر نوع مشکلی در مورد از کار افتادگی و مطالبه مستمری، می توان از بهترین وکیل دیوان عدالت اداری کمک گرفت. تا بتوان مستمری و حق بیمه خود را از تامین اجتماعی به صورت قانونی مطالبه کرد. 

از کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیل

مرجع صالح رسیدگی به پرونده از کار افتادگی و مطالبه مستمری

از آنجایی که مسئله از کار افتادگی و مطالبه نمودن مستمری مربوط به بیمه تامین اجتماعی است، طرح شکایت و رسیدگی به پرونده در صلاحیت دیوان عدالت اداری است. به همین دلیل افرادی که تمایل دارند مستمری خود را از تامین اجتماعی مطالبه کنند، باید به دیوان عدالت اداری طرح شکایت نموده و به پرونده رسیدگی کنند.

از کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیلاز کار افتادگی و مطالبه مستمری+وکیل

از آنجایی که مقر دیوان عدالت اداری در تهران است، دادگاه بدوی و تجدیدنظر آن نیز در تهران قرار دارد. پس بهتر است برای رسیدگی به طرح شکایت از کار افتادگی و مطالبه مستمری، از وکیل متخصص دیوان عدالت اداری کمک بگیرید. تهران وکیل بهترین وکلای دیوان عدالت اداری را در اختیار شهروندان قرار می دهد تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به وکیل مورد نظر خود دست یابند. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *