تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

بر اساس اصل 173 قانون اساسی ، دیوان عدالت اداری به جهت رسیدگی کردن به اعتراضات و شکایات مردم نسبت به واحد ها ، مامورین، آیین نامه های دولتی و یا حتی به منظور احقاق حقوق آن ها ، تاسیس شده است . به عبارت بهتر دیوان ، زیر نظر رئیس قوه قضائیه تاسیس گردیده و اداره می شود . دیوان عدالت اداری ، در واقع یکی از حائز اهمیت ترین نهاد های رسیدگی به دادخواست های مردمی و شکایات ، می باشد ‌. دیوان از صلاحیت مهمی برخودار است و آن رسیدگی کردن به شکایت های مردمی ، بر علیه نهاد های دولتی می باشد . به عبارت دیگر می توان گفت که : دیوان عدالت اداری ، از حقوق مردم در برابر نهاد های دولتی ، دفاع می نماید . نکته حائز اهمیتی که باید در خصوص اعاده دادرسی در دیوان ، ذکر کرد این امر است که : بر اساس ماده نود و هشت قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان ، در چنین مواردی در دیوان می توان اعاده دادرسی نمود ، این موارد به این صورت است :

الف / حکم صادر شده ، خارج از موضوع شکایت باشد .

ب / حکمی که صادر شده است ، به میزان بیش تر از خواسته صادر شده باشد .

پ / تضادی در مفاد حکم وجود داشته باشد .

ت / حکمی که صادر شده است ، با یک حکم دیگر ( در مورد همان دعوی و همچنین با همان اصحاب دعوی ) ، که قبلا در شعبه دیگر یا حتی همان شعبه صادر گردیده ، تعارض داشته باشد ، بی آن که یک سبب قانونی ، باعث این تعارض به وجود آمده باشد .

ث / حکمی که صادر شده است ، مستند به اسنادی باشد که درست پس از صدور حکم ، جعلی بودن آن اسناد و یا حتی عدم اعتبار آن اسناد ، به موجب حکم مراجع قانونی ، اثبات شده است .

ج / بعد از صادر شدن حکم ، دلایل و اسنادی به دست آید که این اسناد و دلایل ، در واقع دلیل حقانیت درخواست کننده اعاده دادرسی باشد و اثبات گردد که دلایل و همچنین اسناد مذکور ، در طول جریان دادرسی در اختیار شخص نبوده است .

اعاده دادرسی در دیوان عدالت

 

وکیل اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری

ممکن است این سوال از وکیل اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری ، پرسیده شود که : مهلت اعاده دادرسی چقدر است ؟ در واقع وکیل اعاده دادرسی در دیوان ، باید ذکر کند که : بر اساس ماده نود و نه قانون مذکور در فوق ، در خصوص بند های الف تا پ ماده نود و هشت ، مهلت تقدیم دادخواست اعاده دادرسی ، ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای به شعبه می باشد .

و در مورد بند های ت تا ج نیز ، این مهلت ( ۲۰ روز ) از زمان حصول سبب اعاده دادرسی می باشد .

همچنین ، وکیل اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری باید ذکر کند که : اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری ، یکی از پیچیده ترین دعاوی می باشد ، که نیاز است حتما افراد پیش از هر اقدامی ، در این خصوص با وکیلی مجرب و متخصص ، مسئله خود را در میان بگذارند ، و از تجارب و همچنین دانش او در این زمینه ، بهره مند گردند ، چرا که اکثر مردم از قوانین ، مطلع نیستند ، و در صورت مشورت نکردن با وکیلی مجرب ، ممکن است متحمل پیامد هایی ناخوشایندی گردند . در واقع ، مشورت با وکیل اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری ، باعث می شود که حقوق افراد ضایع نشود و آنان در کوتاه ترین زمان ممکن ، به خواسته خود دست یابند .

 

اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری | وکلای تهران وکیل

اگر به دنبال بهترین موسسه حقوقی در زمینه اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری می گردید، می توانید با گروه حقوقی تهران وکیل تماس گرفته، ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه بهره مند شوید و در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت، حضور پیدا کرده و با وکلای با تجربه این مجموعه در این زمینه مشاوره داشته باشید و جهت پیگیری پرونده به آنها وکالت دهید . ما در تهران وکیل متخصص ترین و متبحرترین وکلا را به شما معرفی مینماییم.

وکلای مجرب و کارآزموده تهران وکیل ، با سال ها سابقه فعالیت در زمینه اعاده دادرسی در دیوان عدالت اداری و دیگر زمینه ها ، آماده ارائه تضمینی ترین خدمات حقوقی به عموم اشخاص می باشند . هموطنان محترم می توانند ، با خاطر آسوده طی کردن کلیه مراحل پرونده خود را به وکلای متخصص و با تجربه این مجموعه بسپارند ، تا در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو ، روند پرونده آنان طی شود .

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *