تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

اعتراض به تشخیص اراضی ملی + وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

کارشناسی حقوقی برای اعتراض به تشخیص اراضی ملی

برای اعتراض به تشخیص اراضی ملی، انتخاب یک وکیل متخصص حقوقی بسیار حیاتی است. وکیلان متخصص حقوقی در این زمینه توانایی بالایی در بررسی موارد حقوقی دارند و می‌توانند به شما در این فرایند کمک کنند.

وکیل دیوان عدالت اداری متخصص حقوقی با داشتن دانش لازم در زمینه قوانین و مقررات مربوط به اراضی ملی، می‌توانند به شما راهنمایی کنند و در اعتراض شما به تشخیص اراضی ملی، شما را نمایندگی کنند.

هنگام انتخاب وکیل متخصص برای اعتراض به تشخیص اراضی ملی، اطمینان حاصل کنید که وکیل دارای مدارک و صلاحیت لازم برای این کار است و توانایی نمایندگی شما را دارا است.

در این مقاله، به شما راهنمایی دادیم که چگونه می‌توانید اعتراض خود را به تشخیص اراضی ملی انجام دهید. همچنین، اهمیت یافتن وکیل متخصص اراضی ملی و انتخاب یک وکیل تضمینی برای اعتراض به اراضی ملی برجسته شد. انتخاب وکیل مناسب و مشاوره حقوقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین، انتخاب وکیل با توجه به تخصص و تضمینات ارائه‌شده‌تاثیرگذار است. از این رو، انتخاب وکیل متخصص حقوقی برای اعتراض به تشخیص اراضی ملی امری بسیار حیاتی و اساسی است.

بر اساس قانون، جنگل‌ها و اراضی جنگلی و عرصه و اعیان جنگل ها و مراتع و بیشه‌های طبیعی، اراضی ملی می باشند و سازمان جنگلبانی عهده دار حفظ و احياء و توسعه منابع و اراضی ملی و بهره‏ برداری از آنها می باشد مگر اینکه اثبات شود قبل از تصویب ماده فوق، شخصی آن را تصرف و سند مالكيت ارائه و در اراضی سابقه احیا وجود دارد.

طبق قانون ،جنگل‌ها و اراضی جنگلی که جز مستثنیات بوده و از شمول اراضی ملی خارج می باشند :

  • توده های جنگلی محاط درزمین های زراعی در اراضی جنگلی جلگه های شمالی کشور ومحدوده اسناد مالکیت رسمی اشخاص واقع شده اند و بهره برداری ازآنها طبق مقررات عمومی قانون جنگلها و مراتع می باشد.
  • احداث عرصه و محاوط تأسيسات و خانه‌های روستایی ، زمين هاي زراعی و باغات واقعه در محدوده اسناد مالكيت جنگلها و مراتع ، تا قبل ازتصویب قانون جنگل‌ها و اراضی جنگلی
  • مراتع غیر مشجری که براساس قانون اصلاحات ارضی در سهم اشخاص قرار گرفته اند ومراتعی که از تاریخ 27/10/1341 به موجب اسناد مالکیت با آرا قطعی محاکم قضایی یا هیأت های رسیدگی در محدوده املاک مزروعی قرار گرفته باشند.

مرجع تشخیص اراضی ملی از مستثنیات ، کمیته فنی و ممیزی اراضی ادارات منابع طبیعی استان ها می باشد که پس از انجام تشریفات قانونی برگ تشخیص تنظیم می نماید. مامورتشخیص با دستورمرجع صالح، از محل وقوع ملک بازدید و برای آن پلاک ثبتی یا براساس معیار های حوزه آبخیز یا حفاظت ، پرونده تشکیل و کلیه اسناد و مدارک درخصوص ملک در پرونده ثبت و ضبط می شود و در خصوص سابقه احداث اعیان و سابقه احیای اراضی تخقیق می کند و از واحد مدیریت امور اراضی در اداره جهاد کشاورزی شهرستان، وضعیت ملک را در خصوص شمول یا عدم شمول مقررات راجع به اصلاحات ارضی، مالکیت ملک از جهت مشاع یا مفروز  بودن ،استعلام می نماید و نقشه  یا کروکی ملک را می کشد و با ارائه گزارش اقدامات انجام شده در برگ تشخیص نظر خود رابا قید موقعیت ومشخصات ثبتی (درصورت ثبت)،مساحت و حدود اربعه دقیق ملک ، اعلام می نماید.

نکته : برگ تشخیص یک سند رسمی است . اشخاص می توانند درصورت اعتراض به برگ تشخیص صادرشده با استناد به ادله ومدارک اثبات قرار گرفتن اراضی یا املاک درمستثنیات ازطریق ارائه اسناد ومدارک مالکیت واثبات تصرف ملک ، عکس ها و نقشه های هوایی و نقشه‌های توپوگرافی سال های گذشته وتفسیر آنها با تعیین محل استقرار آن در نقشه UTM ، اثبات سابقه زراعت وکشت وکاریا ساخت بنا یا تاسیسات درملک ودرکل اثبات سابقه احیای زمین با تنظیم وتقدیم دادخواست ازطریق دفاتر خدمات قضایی به دادگاه صالح ، اعتراض خود را ثبت نمایند که دادخواست برای رسیدگی به شعب ویژه ی دادگاه ارجاع می شود.

دلیل کمک گرفتن از وکیل برای اعتراض به تشخیص اراضی ملی

با توجه به اهمیت و حساسیت های موجود درخصوص حفظ جنگل ها و مراتع و اراضی جنگلی و زراعی و منابع طبیعی توصیه می شود قبل ازهر اقدامی با مشاوره و همراهی یک وکیل متخصص و مجرب و مسلط به قوانین و مقررات وآیین نامه های اجرایی وبه روزسازمان جهاد کشاورزی ومنابع طبیعی وبا تجربه درخصوص روال اداری سازمان های شهرداری ،منابع طبیعی وجهاد کشاورزی ونحوه رسیدگی به درخواست ها واعتراض درکمیسیون ها ودادگاه های صالح، اقدام شود که با ارائه راه حلی مناسب و کاربردی وتنظیم وتقدیم لایحه حرفه ای ومحکم ودادخواستی دقیق وجامع ،نقش مهم وبزرگ وموثری دردست یابی به نتیجه مطلوب درکمترین زمان ممکن را دارد ومانع تحمیل هزینه وخسارت های سنگین وگاها غیر قابل جبران می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *