تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

انواع ویزا و اقامت در کشور عمان

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در کشور عمان بیش از 30 نوع از انواع شرکت وجود دارد که رتبه بندی آنها در 5 دسته طبقه‌بندی می‌گردد:

  • شرکت ممتاز؛
  • ‌شرکت درجه یک؛
  • شرکت درجه دو؛
  • ‌شرکت درجه سه؛
  • شرکت درجه چهار؛

 

درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر درخصوص انواع ویزا و اقامت در کشور عمان و نحوه دریافت ویزا می توانید با مشاوره حقوقی آنلاین رایگان 24 ساعته به جواب تمام سوالات خود برسید.

1

شرکت ممتاز و درجه یک قابلیت ثبت توسط افراد غیر عمانی را دارا است و اگر تمایل به ثبت سایر شرکتها را داشتید به کفیل عمانی نیاز دارید. اگر تمایل به ثبت شرکت درجه دو؛ سه و یا چهار دارید نیاز به کفیل عمانی دارید که باید با کفیل عمانی یک صورتجلسه رسمی تنظیم نموده و آن را به تایید دادگاه برسانید. در این صورتجلسه کفیل اقرار می‌نماید که مالکیت قطعی شرکت شما هستید و آن را به شما واگذار نموده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

در طی مراحل ثبت شرکت حتی اگر شرکت ثبت شده و اساس نامه بازرگانی نباشد باز هم نیاز به اخذ کارت بازرگانی خواهید داشت. که برای انجام این امر می‌بایست به نزدیکترین شعبه اتاق بازرگانی در کشور عمان مراجعه نمایید. پس از آن امکان افتتاح حساب بانکی را خواهید داشت. توجه داشته باشید آزمایشات پزشکی بخشی از فرآیند کاری ثبت شرکت خواهد بود و در مرحله آخر انگشت نگاری صورت خواهد پذیرفت.

نمونه ثبت شرکت با مالکیت کفیل عمانی

اقامت از طریق خرید ملک

دولت عمان جهت جذب سرمایه گذار از طریق خرید ملک نموده است. توجه داشته باشید اقامت دائم از طریق خرید ملک به صورت 99 ساله و قابل ارث بری می‌باشد و صرفا در مناطق خاصی از عمان که توسط دولت تعیین شده است قابل انجام می‌باشد.

ویزای کاری (اسپانسر) 2 ساله

این نوع از ویزا برای افراد بین 21 -60 سال قابل صدور از طرف دولت می‌باشد. توجه داشته باشید کارفرما در هر رشته یا عنوانی که ویزای فردی را صادر کند؛ فرد موظف است در همان رشته مشغول به کار شود. مثلا اگر فردی به عنوان جوشکار متخصص ویزای کاری دریافت نمود و به کار نجاری مشغول شد؛ این کار مشمول جریمه سنگین برای کارفرما و کارگر خواهد بود و فرد خاطی از کشور عمان اخراج (لیست سیاه) شده و اجازه ورود نخواهد داشت. پس حتماً به این امر مهم توجه داشته باشید.

 

نمونه اقامت دو ساله

ویزای توریستی

ویزای توریستی دارای یک ماه اعتبار است و امکان تمدید مجدد وجود خواهد داشت. بنابراین با این نوع ویزا می‌توان به مدت دو ماه در عمان حضور داشت. اگر نیاز به تمدید مجدد این نوع ویزا باشد فرد باید از کشور عمان خارج و مجدد وارد شود. در واقع ُمهر ورود و خروج مجدد منجر به تمدید ویزای توریستی خواهد شد.

ویزای اکسپرس

این نوع ویزا براساس در خواست یک فرد عمانی یا محلی و با مسولیت او برای فرد مسافر قابلیت صدور دارد. زمان این ویزا 21 روز بوده و امکان تمدید وجود ندارد.

ویزای مولتی یکساله

در این نوع ویزا؛ در طی یک سال فرد می‌تواند به مدت متعدد به کشور عمان سفر نماید ولی توجه داشته باشید در هر بار سفر نباید بیش از 30 در کشور عمان اقامت داشته باشید.

ویزای الحاق به خانواده

اگر فرد خارجی در عمان اقامت داشته باشد می‌تواند این نوع ویزا را برای همسر و فرزند کمتر از 21 سال درخواست نماید. این نوع ویزا با عنوان الحاق به همسر می‌باشد که مدارک باید توسط مراجع قانونی کشور عمان جهت تایید وضعیت ازدواج صورت گیرد.

ویزای کاری پیمانکاری

این ویزا به صورت 4 ماه؛‌6 ماه و یا 9 ماه توسط شخص پیمانکار برای کار مشخص و زمان مشخصی صادر می‌گردد.

پانواع ویزا و اقامت در کشور عمان

ویزای دوستی یا فامیلی

این ویزا توسط یک عمانی درخواست می‌شود؛ مدت این ویزا 3 ماه است و 1 ماه قابلیت تمدید دارد.

ویزای تحصیلی و یا دوره کوتاه مدت

ویزای تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه و یا دانشجویان دوره‌های کوتاه مدت صادر می‌شود و تا پایان دوره ادامه دارد. از دوره‌های کوتاه مدت در عمان به دوره‌های زبان عربی؛‌ دوره‌های آرایش عربی و نقش حنا اشاره نمود.

 

نمونه ویزا سه ماهه دوره زبان عربی

خبرهای خوب

  • ایرانیان برای سفر به عمان به مدت 14 روز نیاز به ویزا نخواهند داشت. قانون عدم نیاز به ویزا به تازگی وضع گردیده است و سابقاً برای سفر یک روزه نیز نیاز به ویزا بود.
  • با داشتن ویزای اکسپرس؛ برای تبدیل ویزا به ویزا کاری و یا ثبت شرکت نیاز به خروج از کشور عمان و ورود مجدد نیست.
  • ویزای دوره‌های کوتاه مدت عربی 2 مزیت بزرگی است: فرد می‌تواند به زبان عربی و فرهنگ عمانی تسلط پیدا کند و همزمان به جستجوی کار بپردازد.
  • با ثبت شرکت در مناطق آزاد (المزیونه، صحار، صلاله و دوقم) در کشور عمان می‌توان از مزایای فوق العاده من جمله؛ معافیت مالیاتی و تسهیلات دولتی بهره مند شد. تا سال ۲۰۱۹ در مناطق آزاد صحار و صلاله 120 پروژه به ارزش 3.7 میلیارد ریال عمانی سرمایه گذاری انجام شده است.
  • با دریافت کارت اقامت کشور عمان از پرداخت عوارض خروج از کشور ایران معاف خواهید شد.
  • با دریافت کارت اقامت می‌توانید خودرو خود را به صورت اقساطی خریداری نمایید و آن را برای سفر به ایران بیاورید.
  • با دریافت کارت اقامت می‌توانید به صورت زمینی وارد خاک امارات متحده عربی سفر کنید.
  • با دریافت کارت اقامت کشور عمان می‌توانید سیم کارت دایمی تلفن همراه داشته باشید.
  • مزیت ثبت شرکت نوع ممتاز و یا درجه یک آن هست که می‌توانید با سازمانهای دولتی معامله کنید و یا در مناقصات شرکت نمایید. با توجه به پتانسیل‌های کشور عزیزمان شرکت در مناقصات و همکاری با شرکتهای داخلی ایرانی جهت برنده شدن در مناقصات می‌تواند در اقتصاد کشور عزیزمان نقش به سزایی داشته باشد.

انواع ویزا و اقامت در کشور عمان

جهت مشاوره انواع اقامت در کشور زیبای عمان می توانید از وکیل رایگان تلفنی استفاده کرده و از مشاوران مجرب تهران وکیل راهنمایی بگیرید..

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *