تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل

برداشتن مهر و موم ترکه یکی از کارهای حقوقی مهمی است که پس از مهر و موم کردن ترکه باید انجام شود. در واقع ترکه متوفی برای جلوگیری از حیف و میل و استفاده نا به جا و نادرست از آن، مهر وموم می­شود و این کار تا زمانی است که تکلیف قانونی این اموال مشخص شود. به همین دلیل باید پس از انجام روند قانونی مورد نیاز در مورد ترکه و مشخص شدن تکلیف آن­ها، مهر و موم ترکه برداشته شود.

درخواست برداشتن مهر و موم ترکه و انجام آن باید توسط اشخاصی انجام شود که از نظر قانون حق انجام این کار را داشته باشند. در واقع تا زمانی که ترکه مهر و موم باشد، نمی­توان آن را تقسیم کرده و ورثه سهم خود را دریافت کنند. شما می­توانید در صورت نیاز داشتن به مشاوره حقوقی برای استخدام وکیل برداشتن مهر و موم ترکه به موسسه حقوقی تهران وکیل مراجعه کنید و از دانش و تجربه بهترین و ماهرترین وکلا در سراسر ایران بهره ببرید .

برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل

چه کسانی مجاز به دادن درخواست برداشتن مهر وموم ترکه هستند؟

بر اساس قانون حسبی تمام کسانی که می­توانند درخواست مهر و موم ترکه را داشته باشند، می توانند درخواست برداشتن مهر و موم ترکه را نیز داشته باشند. حتی هیچ لزومی ندارد که کسی درخواست رفع مهر و موم را دارد، همان شخصی باشد که قبلا تقاضای مهر و موم ترکه را کرده باشد.

افرادی که می­توانند برداشتن مهر و موم ترکه را درخواست کنند، عبارتند از ورثه متوفی، وصی وی، موصی له در مالی که به صورت مشاع است و کسانی که از متوفی طلب مالی دارند، البته این اشخاص باید مدرک کافی و محکمه پسند برای طلب خود به دادگاه ارائه دهند. به علاوه، این افراد می­توانند اقدام به استخدام وکیل برداشتن مهر و موم ترکه کنند و این شخص به عنوان نماینده قانونی آن­ها دادخواست مورد نظر را تنظیم کرده و به دادگاه ارائه می­دهد. همچنین نیازی نیست که تمام این افراد به همراه هم اقدام به طرح این دادخواست کنند و تنها درخواست یکی از این افراد به مراجع قانونی برای پیگیری آن کافی است. 

برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل

چه مرجعی صلاحیت برداشتن مهر و موم ترکه را دارد؟

هر مرجعی که بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی، صلاحیت مهر و موم کردن ترکه را دارد، برای رفع و برداشتن آن نیز، صاحب صلاحیت است. صالح ترین مرجع در صورتی که متوفی در ایران اقامت و سکونت داشته باشد، دادگاه واقع در همان حوزه محل زندگی متوفی است. اما اگر متوفی در ایران اقامت داشته باشد اما سکونت نداشته باشد، دادگاهی که واقع در آخرین محل سکونت متوفی است باید برای برداشتن مهر و موم ترکه اقدام کند.

در صورتی که محل سکونت متوفی مشخص نباشد، باید دید که اموال منقول وی در چه منطقه­ای است و به دادگاه همان منطقه مراجعه کرد. اما اگر دارای چند مال غیرمنقول باشد که در منطقه­های مختلف قرار داشته باشند، اولین دادگاهی که برای برداشتن مهر و موم ترکه اقدام کند، صلاحیت لازم را دارد.

برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل

اقداماتی که در جریان رفع مهر و موم ترکه انجام می­شود

دادگاهی که صاحب صلاحیت در این زمینه است، ابتدا باید صورت جلسه مورد نظر را برای برداشتن مهر و موم ترکه تنظیم کند و گزارش آن را برای دادگاه مرجع نوشته و ارسال کند. در طی این کار تاریخ دقیق و حتی ساعت رفع مهر و موم مشخص شده و ابلاغ می­گردد تا افراد ذی نفع در محل حضور پیدا کنند. البته غیبت این افراد در زمان مقرر شده، باعث نمی­شود که حکم رفع مهر و موم ترکه اجرا نشود.   

دادخواست برداشتن مهر و موم ترکه چه خصوصیاتی دارد؟

در صورت که به وکیل برداشتن مهر و موم ترکه مراجعه کرده باشید، این وکیل با آگاهی کامل از مفاد این دادخواست، آن را به بهترین شکل برای شما تنظیم و به دادگاه ارائه می­دهد. البته نمونه­های آماده برای این دادخواست وجود دارد که می­توان آن را از مراجعی مانند عریضه نویس­های دادگاه­ها و یا به صورت اینترنتی و دفاتر خدماتی مربوطه تهیه کرد. در این برگه­ها کادرهایی برای ثبت اطلاعاتی مانند مشخصات خواهان و خوانده و شرح خواسته برای برداشتن مهر و موم ترکه و توضیحات مربوط به آن، چاپ شده است.

در این دادخواست، نحوه پر کردن و نوشتن قسمت شرح خواسته بسیار مهم است و این کار باید با دقت و رعایت نکات مربوطه انجام شود. کسانی که در نوشتن این دادخواست تجربه دارند و در مورد موارد و نکات مربوطه آگاهی کافی دارند، می­توانند این کار را به درستی انجام دهند، کاری که برای افراد عادی ممکن است بسیار دشوار باشد. با استخدام وکیل برداشتن مهر و موم ترکه می­توان این کار را به بهترین شکل انجام داد. موسسه حقوقی تهران وکیل می­تواند با استفاده از باتجربه ترین و ماهرترین وکلای ایران در این راه به شما کمک کند.  

برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل

وظایف دادگاه برای برداشتن مهر و موم ترکه چیست؟

دادگاه باید ابتدا درخواست برداشتن مهر و موم ترکه و شرایط آن را بررسی کند. سپس برای انجام آن در صورتی که زمان کوتاهی برای آن لازم باشد، تاریخ و ساعت برداشتن مهر و موم را به ورثه و سایر افراد ذی نفع اعلام می­کند تا در صورتی که مایل بودند، در آن مکان حضور پیدا کنند. این شرایط در زمانی اتفاق می افتد که محل اقامت ورثه متوفی در حوزه دادگاه مربوطه باشد.

در غیر این صورت، زمان زیادی برای تعیین وقت لازم است و به جای ورثه از متصدی دفترخانه یا شخص امین و معتمد محل دعوت می­شود تا هنگام رفع مهر و موم در محل حضور پیدا کند. البته ورثه متوفی یا وصی و یا … از نظر قانون این حق را دارند که در محل حضور پیدا کنند و اگر از این حق خود استفاده کنند، به هر حال، حکم برداشتن مهر و موم ترکه انجام می شود.

  • در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقي رایگان نیاز دارید، می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود با ما تماس حاصل فرمایید؛ همچنین، در صورتی که در سایر نقاط ایران هستید می توانید نسبت به مشاوره حقوقی از طریق واتساپ اقدام نمایید.

کلام آخر

درخواست برداشتن مهر و موم ترکه پس از تعیین تکلیف قانونی اموال متوفی انجام می­شود. بسیاری از افراد ممکن است، ترجیح دهند شخصا برای انجام اقدامات قانونی در این زمینه اقدام کنند. اما انجام دادن کارهای قانونی و پیگیری روند انجام آن­ها معمولا کاری زمان­بر است که باعث مختل شدن کار و فعالیت روزانه افراد می­شود.

برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل برداشتن مهر و موم ترکه+درخواست+وکیل

به همین دلیل، بیشتر افراد برای انجام پرونده­های قانونی خود از وکیل­ها در زمینه­های مختلف استفاده می­کنند. اما غالبا مهمترین دلیل برای استخدام وکیل این است که از مهارت و تجربه او و همچنین تسلط او بر ماده­ها و دستورات قانون استفاده شود تا حقی از کسی ضایع نشود. رعایت این نکته حتی برای مهر و موم کردن ترکه و رفع آن نیز اهمیت بسیاری دارد و استفاده از وکیل برداشتن مهر و موم ترکه در سرعت گرفتن نتیجه دلخواه بسیار سودمند است. برای انتخاب بهترین وکلا در سراسر ایران و همچنین دریافت مشاوره لازم برای برداشتن مهر و موم ترکه می­تواند به موسسه تهران وکیل مراجعه کنید که از بهترین وکیل­ های پایه یک دادگستری بهره می­گیرد.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *