تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

تفاوت خسارت تاخیر تادیه ماهانه و سالانه

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع تفاوت خسارت تاخیر تادیه ماهانه و سالانه اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 تفاوت خسارت تاخیر تادیه ماهانه و سالانهتفاوت خسارت تاخیر تادیه ماهانه و سالانه

در تعیین میزان وجه التزام توجه شود که میزان خسارت تاخیر تادیه توسط دادگاه و با توجه به شاخص سالانه مشخص می‌شود. اما مبلغ وجه التزام با توافق طرفین معین می‌شود و قاضی نمی‌تواند میزان وجه التزام مندرج در قرارداد را تغییر دهد. یعنی در صورت نقض متعهد فقط و فقط باید همان مبلغ وجه التزام را بپردازد؛ یا اینکه خسارت واقعی کمتر یا بیشتر از مبلغ وجه التزام باشد.

ویژگی شخصیت مطالبه‌گر

مطالبه گر کسی است که وجه التزام را درخواست می‌کند و باید خود قرارداد را به طور کامل انجام دهد. مثلاً خریدار باید در دفترخانه حاضر شود و قیمت معامله را نیز رعایت دفتردار برساند و عدم انجام تعهد طرف دیگر را محرز کند.

قوه قضاییه وجه التزام

وجه التزام وقتی قابل مطالبه است که نقض عهد رخ داده باشد و خسارت قابل مطالبه باشد. بنابراین در مورد تعهد به وسیله وجه التزام وقتی قابل مطالبه است که اثبات شود متعهد کوشش متعارف را در اجرای تعهد به کار نبسته باشد و اگر قوه قضاییه مانع اجرای تعهد باشد؛ وجه التزام قابل مطالبه نیست. در جایی که متعهد به اجرای طرح خود را تضمین کرده و حتی در صورت بروز قوه قضاییه نیز قابل مطالبه می‌باشد.

انتخاب بین اجرای اصل تعهد یا پرداخت وجه التزام

وکیل الزام به انجام تعهد وجه التزام اصولاً تابع عقد اصلی و مثلاً در صورت پایان قرارداد اقاله وجه التزام قابل مطالبه نیست. اما در فرض استثنایی که وجه التزام برای حالت بطلان قرارداد پیش بینی شده طبیعتاً این شرکت مستقل از عقد اصلی می‌باشد.

خسارت تاخیر تادیه

قبل از محاسبه آنلاین خسارت تاخیر تادیه بهتر است با معنی و مفهوم کلی آن آشنا شویم. مفهوم خسارت به معنی ضرر و زیان است و مشخص می‌باشد. اخیراً هم برای مواردی استفاده می‌شود که زمانی بین طرفین توافق انجام شود اما در زمان مشخص شده اتفاق نیفتد. کلمه تبیین مفهوم را برای وجه نقد رایج از سایر موضوعات جدا می‌کند. در نتیجه خسارت تاخیر تادیه فقط برای رونق دادن توافق مالی سر موعد مقرر آن هم برای وجه رایج کشور استفاده می‌شود و شامل ارزهای خارجی نیست. از آن جایی که نرخ تورم همواره ارزش پولی را پایین می‌آورد؛ این فشار برای جبران این افت ارزش پول محاسبه می‌شود تا مقدار ارزشی که از بدهی به علت وجود تورم در زمان مقرر توسط بدهکار پرداخت نشده محاسبه شود، کار دچار ضرر نشود. پس از یک معامله طراحی سر موعد پرداخت وجه به توافق می‌رسند و چک برای پرداخت نوشته می‌شود. حالت اضطراری مورد که پرداخت نشود و زمانی سپری شود؛ خریدار می‌تواند درخواست ضرر زیان را ثبت کند.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

تفاوت خسارت تاخیر تادیه ماهانه و سالانهتفاوت خسارت تاخیر تادیه ماهانه و سالانه

چگونگی مطالعه کردن و ثبت خسارت تاخیر تادیه

اگر بدهی شما به صورت چک نباشد؛ برای ثبت مطالبه دریافت دین باید یک اظهارنامه رسمی نقدی بر مطالبه وجه در دفاتر خدمات قضایی و دادگستری ثبت باشد که محاسبه هزینه دادرسی با توجه به مبلغ مورد نظر تغییر کند. این درخواست از طریق این ادارات به آدرس بدهکار ارسال می‌شود و در صورت تشکیل پرونده می‌تواند این درخواست زمینه پرونده کند.

بر اساس فرمولی که در سایت بانک مرکزی درج شده؛ برای محاسبه اصل بدهی به انضمام خسارت تاخیر تادیه باید مبلغ بدهی را در شاخص تورم زمان جدید ثبت و سپس نتیجه را بر شاخص تورم به زمان سررسید بدهی تقسیم کند.

بدیهی است چنانچه بخواهیم صرفاً خسارت وارد شده را محاسبه کنیم؛ باید مبلغ بدهی اولیه را از نتیجه محاسبه حقوق محاسبه و کسر کنیم. برای انجام سریع محاسبه تاخیر تادیه می‌توان از اپلیکیشن محاسبه حقوقی استفاده کرد.

حال برای محاسبه اصلی مبلغ چک به انضمام خسارات تحویل تبدیل به اطلاعات زیر نیاز داریم: اصل مبلغ چک، شاخص تورم، زمان سررسید چک، شاخص تورم زمانی که پرداخت در آن تاریخ انجام می‌شود و امکان محاسبه ارزش پول جدید و قدیم را دارد و با جا به جایی عدد شاخص تورم زمان جدید و زمان قدیم در فرمول بار می‌توان ارزش پول را محاسبه کند.

آیا امکان محاسبه شاخص تورم از جهت آگاهی نسبت به نتیجه یک محاسبه تحقیق وجود دارد؟ نتیجه یک، محاسبه تاخیر تادیه را بدانیم ولی یکی از شاخص‌های به کار رفته در محاسبه تحقیق برای ما مجبور باشد؛ می‌توانیم شخص دیگر به دست بیاوریم. اگر شاخص زمانی جدید برای ما مجبور باشد می‌توانیم مبلغ بدهی را تقسیم بر شاخص زمان سررسید کنید و سپس نتیجه محاسبه خسارت تاخیر تادیه را در عددی در زمان قدیم مساوی با شاخص تورم زمان جدید محاسبه کنیم.

مرجع اعلام شاخص تورم در کشور ما دو مورد است و اعلام محاسبه شاخص تورم فعالیت می‌کنند. یک، بانک مرکزی و دیگر اداره آمار.

اختلاف نظرهای زیادی پیرامون کدام یک از این مراجع صلاحیت بررسی و اعلام عمومی شاخص تورم را دارند به وجود آمده که نشانه های آن را می‌توان در برخی صورت جلسات شورای عالی مشاهده کرد؟

تفاوت خسارت تاخیر تادیه ماهانه و سالانهتفاوت خسارت تاخیر تادیه ماهانه و سالانه

با وجود اینکه با نیم نگاهی به مستندات قانونی موجود از جمله ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی مدنی و همچنین در سری الحاقی ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی این است که تنها ملاک و معیار قانونی محاسبه اختلاف ارزش پول در مراجع قضایی شاخص اعلام شده به وسیله بانک مرکزی می‌باشد و شاخص‌های تورم اعلام شده به وسیله مرکز آمار ایران ارزش قانونی در محاکم را ندارد؛ با بررسی و مقایسه شاخص تورم اعلام شده به وسیله مرکز آمار ایران و ایرانی متوجه می‌شویم که معیار به کار رفته در محاسبه شاخص تا حد زیادی با یکدیگر تفاوت دارد و اگر چه شیوه مشابهی دارند ولی اعداد شاخص فاصله دارند و به جای دیگر استفاده نمی‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و جهت دریافت مشاوره در این زمینه می‌توانید از وکلای صاحب تجربه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل با داشتن تجربه و دانش و تخصص بهترین نتایج را برای پرونده‌ی حقوقی شما رقم خواهند زد و هدف آنها جلب رضایت و اعتماد شما مشتریان گرامی می‌باشد، پس با خیالی آسوده وکلای تهران وکیل را انتخاب کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *