تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

خسارت تاخیر تادیه چیست؟

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع خسارت تاخیر تادیه چیست؟ اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 خسارت تاخیر تادیه چیست؟خسارت تاخیر تادیه چیست؟

خسارت تاخیر تادیه چیست؟

قبل از محاسبه آنلاین خسارت تاخیر تادیه بهتر است با معنی و مفهوم کلی آن آشنا شویم. مفهوم خسارت به معنی ضرر و زیان است. اخیراً هم برای مواردی استفاده می‌شود که زمانی بین طرفین توافق انجام شود اما در زمان مشخص شده اتفاق نیفتد.

کلمه تبیین مفهوم را برای وجه نقد رایج از سایر موضوعات جدا می‌کند؛ در نتیجه خسارت تاخیر تادیه فقط برای رونق دادن توافق مالی سر موعد مقرر آن هم برای وجه رایج کشور استفاده می‌شود و شامل ارزهای خارجی نیست.

از آن جایی که نرخ تورم همواره ارزش پولی را پایین می‌آورد، این فشار برای جبران این افت ارزش پول محاسبه می‌شود تا مقدار ارزشی که از بدهی به علت وجود تورم در زمان مقرر توسط بدهکار پرداخت نشده محاسبه شود تا دچار ضرر نشود. پس از یک معامله طراحی سر موعد پرداخت وجه به توافق می‌رسند و چک برای پرداخت نوشته می‌شود. حالت اضطراری در موردی است که پرداخت نشود و زمانی سپری شود؛ خریدار می‌تواند درخواست ضرر و زیان کند.

چگونگی مطالبه کردن برای ثبت خسارت تاخیر تادیه

اگر بدهی شما به صورت چک نباشد، برای ثبت مطالبه دریافت دین باید یک اظهارنامه رسمی نقدی بر مطالبه وجه در دفاتر خدمات قضایی و دادگستری ثبت باشد که محاسبه هزینه دادرسی با توجه به مبلغ مورد نظر تغییر کند. این درخواست از طریق این ادارات به آدرس بدهکار ارسال می‌شود و در صورت تشکیل پرونده می‌تواند این درخواست زمینه پرونده کند.

نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه

مطالبه خسارت تاخیر به دلیل کاهش ارزش پول در گذر زمان است بنابراین مقدار خسارت از طریق بررسی نرخ تورم کشور محاسبه می‌شود که مبنای نرخ تورم توسط بانک مرکزی مشخص می‌شود. البته نکته مهم و قابل توجه این است که ممکن است بدهکار و طلبکار در صورت مقدار خسارت تاخیر تادیه با هم توافق کنند. در این صورت این خسارت به قرارداد محاسبه می‌شود و دیگر نرخ تورم بنا نیست. به عنوان مثال در صنعت دریافت وام بانکی مقدار نرخ خسارت تاخیر می‌شود و در صورت عدم پرداخت اقساط خسارت بر اساس نیز ثبت می‌شود و در صنعت محاسبه می‌شود.

خسارت تاخیر تادیه چیست؟خسارت تاخیر تادیه چیست؟

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

محاسبه آنلاین خسارت تاخیر تادیه چک

برای محاسبه آنلاین خسارت مهریه و بدهی ابتدا محاسبه را بین ماهانه و سالانه انتخاب می‌کنند، سپس سال پرداخت و ماه پرداخت به صورت انتخاب حالت ماهانه را وارد می‌کنند. در فیلد‌های بعدی باید سال و ماه سر رسید تاریخ است یا دریافت پول که زمان آن گذشته است را وارد کند. در پایان با وارد کردن مبلغ دین و بدهی خود به ریال و کلیک روی دکمه آبی محاسبه نتیجه به صورت مبلغ نشان داده می‌شود و جهان به همراه بدهی نشان داده می‌شود.

بر اساس ماده ۵۲۲ قانون آیین دادرسی دادگاه خسارت تاخیر تادیه از زمان سر رسید تا زمان پرداخت بر اساس شاخص سالانه بانک مرکزی مشخص می‌شود. با توجه به اینکه در جدول شاخص سالانه عدد هر ماه به تفکیک کجا مشخص است، در زمان محاسبه خسارت باید عدد مربوط به همان ما هم با محاسبه باشد. با بررسی برنامه‌های بانک مرکزی و مرکز آمار ایران که در حال حاضر متولی اعلام نرخ تورم می‌باشد؛ این را به صورت نقطه و سالانه برای هر ماه مشخص می‌کند. نرخ تورم سالانه بر اساس میانگین تغییر اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به هر ماه مشخص می‌شود. با توجه به اینکه در ماده ۵۲۲ قانون رعایت تناسب تغییر شاخص سالانه برای محاسبه تورم الزامی می‌باشد از طرفی شرط تعلق خسارت تاخیر تادیه تغییر فاحش شاخص قیمت سالانه است؛ برای محاسبه خسارت تاخیر تعدیل نرخ تورم سالانه باید لحاظ شود.

خسارت تاخیر تادیه چیست؟خسارت تاخیر تادیه چیست؟

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خسارت تاخیر تادیه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز و گرامی می‌باشند و هدف آنها جلب رضایت شماست. وکلای خبره و صاحب تجربه تهران وکیل مطلوب‌ترین نتیجه را برای پرونده‌های شما رقم خواهند زد؛ پس با خیال آسوده وکلای این مجموعه را انتخاب کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *