تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیتنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

دادنامه: ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۴۶۰۱۴۹۶

تاریخ رسیدگی: ۱۳۹۱/۱۱/۱۵

رای شعبه ۲۰۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران درباره تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت:

در خصوص دعوای خانم (پ.ق.) به طرفیت 1. خانم (پ.ق.) و آقایان ۲. (پ.ق.) ۳. (پ.ق.) هر دو با وکالت خانم (ن.ب.) به خواسته صدور حکم بر تنفيذ صلح نامه عادی مورخه ۹۱/۱/۲۴ متضمن صلح کلیه اموال منقول و غیر منقول از سوی مورث اصحاب دعوی به نام مرحومه (ز.ش.) به عبارت یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون ریال ودیعه منزل مسکونی موضوع قرارداد اجاره ۵۲۹۱۶۵-۹۰/۴/۲۵ و یک میلیارد و یکصد و پنجاه میلیون ریال موجودی حساب سپرده بلند مدت بانک (پ.) به شماره ۹۰۵۲۱۸۲۵۳۰۳ و یک دستگاه خودروی سواری ۲۰۶ به شماره شهربانی… یک خط تلفن همراه به شماره و کلیه اثاث البيت منزل مسکونی و سهم الارث مقرر از ماترک مرحوم (م.ق.) به انضمام پرداخت خسارت دادرسی،

تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیتنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

مرقوم بر ۵۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال به شرح دادخواست تقدیمی با عنایت به ملاحظه مفاد صلح نامه ابرازی و توجه به گواهی انحصار وراثت صادره از حوزه ۱۰۰۲ شورای حل اختلاف تهران به شماره ۱۴۹/۱۰۰۲/۹۱ مورخه ۹۱/۲/۳۰ که دلالت بر فوت مورد اصحاب دعوی در تاریخ ۹۱/۲/۱ در تهران دارد و نظر به پذیرش دعوى ا سوی خوانده ردیف اول و توجه به دفاعیات بلامؤثر وکیل خواندگا۔ ردیف دوم و سوم و مصونیت صلح نامه استنادی از هرگونه ادعای انکاره تردید و جعل، دادگاه من حيث المجموع دعوی خواهان را ثابت تشخیص داده؛ مستند به مواد ۱۰- ۲۱۹- ۲۲۰- ۷۵۲- ۷۵۳- ۷۵۴- ۷۶۰۱۲۵۷ از قانون مدنی و ۵۱۹ از قانون آیین دادرسی مدنی حکم بر تنفيذ صلح نامه مذکور به عنوان اصل خواسته و محکومیت خواندگان به پرداخت مبلغ ۱٫۱۱۰,۰۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی به نسبت سهم الارث هریک در حق خواهان صادر و اعلام می گردد. حکم صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می باشد.

تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیتنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

رئیس شعبه ۲۰۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران- صالحی

لازم به ذکر است در صورتی که در شمال تهران، غرب تهران، شرق تهران یا کرج هستید و به مشاوره حقوقی انحصار وراثت نیاز دارید، می توانید با بهترین وکیل انحصار وراثت موسسه حقوقی تهران وکیل در ارتباط باشید؛ همچنین، برای مشاوره حقوقی در رابطه با نمونه گواهی انحصار وراثت می توانید با وکیل گواهی انحصار وراثت این موسسه ، از طریق راه های ارتباطی در تماس باشید.

رای شعبه 15 دادگاه تجدیدنظر استان تهران درباره تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت:

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقایان (پ.) و ( پ.) شهرت هر دو (ق.) با وکالت خانم (ن.ب.) به طرفیت خانم ها (پ.) و ( پ.) هر دو (ق.) نسبت به دادنامه شماره ۲۰۰۴۶۸-۹۱/۶/۲۹ صادره از شعبه ۲۰۷ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن حکم به تنفيذ صلح نامه عادی مورخ ۹۱/۱/۲۴ به شرح مذکور و موصوف در دادنامه مزبور و نیز محکومیت تجدیدنظرخواهانها به پرداخت خسارات دادرسی صادر گردیده است.

تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیتنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

دادگاه با بررسی محتویات پرونده و با عنایت به دادخواست و لایحه تجدیدنظرخواهی و دفاعیه نظر به اینکه اولا: خواهان اولیه به طرح چنین دعوایی در پی اعلام دادگاه مبنی بر صحت قرارداد منعقده می باشد که بنا به ماده ۲۲۳ قانون مدنی اصل بر صحت قراردادها بوده مگر اینکه خلاف آن ثابت شود و بدین ترتیب هر کس ادعایی مبنی بر فساد معامله دارد می تواند با طرح دعوی و ارائه دلایل آن را ثابت نماید و اگر خواسته خواهان منطبق با اصل باشد در واقع مدعی قلمداد نمی شود تا بتواند چنین دعوای را طرح و دعوی وی قابل استماع باشد؛ زیرا: المدعي من يدعى خلاف الأصل» یعنی، مدعی کسی است که برخلاف اصل و ظاهر ادعایی را مطرح می کند؛

تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیتنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

ثانيا: به موجب ماده ۴۷ قانون ثبت اسناد و املاک در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی موجود باشد، ثبت صلح نامه اجباری است و به تصریح ماده ۴۸ همان قانون سندی که مطابق ماده مزبور (در مال منقول یا غیر منقول) تنظیم شود بدون اینکه به ثبت برسد در هیچ یک از محاکم و ادارات قابل پذیرش نخواهد بود و در واقع خواهان اولیه با طرح چنین ادعایی قصد دارد به جای اخذ سند مالکیت حکم دادگاه را در اموال غیرمنقول و یا منقول ارائه نماید که بنا به استدلال اشاره شده امکان طرح چنین دعاوی به دلایل مذکور وجود نداشته و قابل پذیرش نیست؛ زیرا تشریفات مخصوص وفق قانون جهت معتبر شناختن صلح نامه ها وجود دارد که نمی توان با مراجعه متقاضی به محکمه و اخذ رأی به جای ثبت سند ذی نفع را از اجرای تشریفات مزبور معاف داشت

تنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقیتنفيذ صلح نامه با گواهی انحصار وراثت+وکیل+مشاوره حقوقی

به علاوه چنین مجوزی در مقررات قانونی ملاحظه نمی شود؛ لذا با پذیرش تجدیدنظرخواهی مستندا به قسمت اول ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی حکم معترض عنه را نقض و به استناد ماده ۲ همان قانون قرار عدم استماع دعوی صادر و اعلام می نماید. این رأی قطعی است.

مستشاران شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران

برای دریافت مشاوره حقوقی ملکی توسط وکیل ملکی به صفحه فوق مراجعه نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *