تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

جرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتول

لیست وکلای دادگستری دفتر وکالت

محمد حسین رزاقی

وکیل پایه یک دادگستری 

مصطفی محمدی

کاراموز وکالت

محمد فلاحی 

کاراموز وکالت

حمیدرضا اهنزی

وکیل پایه یک دادگستری 

لیلا بهرامی

کاراموز وکالت

عباس ترکاشوند

کاراموز وکالت

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

در این مطلب به موضوع جرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتول اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید 

 

 جرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتولجرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتول

جرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتول چیست؟

پرسش: در جریان پرونده ای دو نفر با هم درگیر می شوند و نسبت به یکدیگر الفاظ رکیک و زشت رد و بدل می نمایند و یکی از آن دو نفر که شخصی مسن و با سابقه بیماری قلبی بوده دچار سکته قلبی می گردد و فوت می نماید و پزشک قانونی علت تامه مرگ را سکته قلبی ناشی از بیماری قلبی تشخیص می دهد. اولیای دم شکایت قتل غیرعمدی می نمایند و اظهار می دارند که متهم با هیاهو و جنجال موجب ترس و وحشت مقتول گردیده است و باعث قتل گردیده است متهم شهودی را معرفی می کند که درگیری فیزیکی انجام نگردیده، ولی محتویات پرونده حاکی بر درگیری لفظی می باشد آیا جرم نزاع کننده قتل می باشد یا خیر؟

اتفاق آراء

اگر متهم علم و اطلاع از وجود بیماری قلبی مقتول داشته به لحاظ اینکه این گونه اعمال (درگیری لفظی و جنجال و هیاهو)نسبت به وی نوعأ کشنده می باشد قتل عمد است و اگر علم و اطلاع از بیماری قلبی نداشته، ولی به گونه ای برخورد کرده، مثلا به طور سراسیمه و شتاب وارد شده است قتل شبه عمد است و اگر هیاهو و جنجال عادی بوده است در اینجا قتلی متصور نمی باشد.

جرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتولجرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتول

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل قتل عمد می توانید در هر ساعت از شبانه روز با دفتر حقوقی تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید و همچنین در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

نظر کمیسیون نشست قضائی (۲) جزایی درباره جرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتول

در صورتی که بین عمل (مشاجره و فحاشی) با واقعه (مرگ) رابطه علیت وجود نداشته باشد موضوع قتل (اعم از عمد یا غیر عمد) منتفی است و در فرض سؤال که فوت شخص بر اثر ناراحتی قلبی بوده رابطه علیت بین مشاجره و مرگ شخص وجود ندارد

جرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتولجرم قتل در نزاع عمدی با فرض سابقه بیماری قلبی مقتول

ولی چنان چه نظریه پزشکان متخصص دلالت بر این امر داشته باشد که درگیری لفظی با متوفی مؤثر در مرگ او بوده (هرچند آن شخص ناراحتی قلبی داشته، ولی هیجانات و استرس های ناشی از درگیری سبب تشدید ناراحتی و نتیجتا مرگ او شده) در این فرض می توان مشاجره کننده را مسئول قتل شبه عمد دانست بدیهی است چنان چه مشاجره کننده عالم به بیماری متوفی و خطرات اقدام خود بوده اقدام او مشمول بند «ج» ماده ۲۰۶ قانون مجازات اسلامی است.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *