تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

حق الزحمه تنظیم قرارداد توسط وکیل

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

 

در تنظیم قرارداد قبل از هر چیزی باید معنا و مفهوم قرارداد مشخص شود. قرارداد نمونه‌ای از اسناد به شمار می‌رود که به منظور تبادل ثروت بین شخصیت حقوقی و حقیقی منعقد می‌شود. قرارداد باید تمام مشخصات و نکات ضروری هر معامله را به وضوح داشته باشد تا از نقض قوانین در حقوق طرفین جلوگیری کند.

اگر تنظیم قرارداد توسط وکیل انجام شود؛ از بروز هر نوع کلاهبرداری و سوء استفاده و سودجویی ممانعت به عمل می‌آید. تنظیم قراردادها توسط افراد نابالغ از همیشه با مشکلات کوچک و بزرگ همراه می‌باشد و ممکن است سبب پایمال شدن حقی از طرفین باشد. در گروه تهران وکیل تاکنون قراردادهای قانونی تنظیم شده و اگر شما بخواهید یک آمار دهیم که بیشتر آن‌ها در چه موضوعی می‌باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. تنظیم قرارداد برای کارفرما و کارگر، تنظیم قرارداد برای صادرات و برای سهام بورس، تنظیم قرارداد برای خرید و فروش و مشارکت در ساخت.

دلایل ضرورت تنظیم قرارداد

قرارداد معمولاً در مورد مسائل مالی می‌باشد و به منظور انتقال توابع سرقت است. به همین دلیل باید حضور فردی متخصص باشد تا از هرگونه نقض قوانین و استفاده یک جانبه از قرارداد جلوگیری شود. خیلی‌ها به دلیل نپرداختن هزینه تنظیم قرارداد به وکیل ترجیح می‌دهند که خودشان بدون حضور وکیل به تبادل و معامله بپردازند اما فراموش نکنیم؛ اگر امروز مبلغی را صرف هزینه تنظیم قرارداد داشته باشید بهتر است یا اینکه ماه‌ها یا حتی سال‌ها در راه‌های قانونی و دادگاه به دنبال احقاق حق خود باشید.

انواع قراردادها

قراردادهای لازم الاجرا، این قرارداد به قراردادی گفته می‌شود که هیچ یک از طرفین حق فسخ و یا انحلال آن را ندارد؛ مگر اینکه در قرارداد شرایط فسخ شود و در صورت وجود شرایط یکی از طرفین قرارداد توافق هر دو طرف می‌تواند قرارداد را فسخ کند.

قرارداد جایز به قراردادی گفته می‌شود که در هر زمان هر یک از طرفین قرارداد می‌تواند آن را فسخ کند. قراردادهای جایز صرفاً با ماهیت فسخ یا لغو بسته نمی‌شود؛ مگر اینکه با نظم عمومی مغایر باشد. در این حالت می‌توان این قراردادها را لازم الاجرا دانست و شرایط لغو برای آن فراهم کرد.

قرارداد دو برگی بر اساس گفته‌های یک وکیل، این قراردادها قرارداد دو برگ به قراردادی گفته می‌شود که برای یک طرف قرارداد و ضمانت اجراست و دیگری جایز می‌باشد که در یک قرارداد برای یک طرفه قائل شود. این قرارداد برای او جایز برای طرف مقابل لازم می‌باشد. به عنوان مثال قرارداد رهن که حق را برای ما را تحسین مشخص می‌کند و قراردادهایی جایز است.

قرارداد خیاری با شرایطی است که در عقدنامه ذکر می‌شود و دارای ۱۰ نوع مختلف است. خیار ذکر شده در قراردادها هر یک از طرفین حق فسخ قراردادهای که شرط فسخ را در آن درج می‌کند؛ قرارداد خیار گفته می‌شود.

قرارداد معلق، این قرارداد وابسته به عوامل دیگر از تنظیم است. این قرارداد کامل مشاوره با دیگران قرار داده است و توافقات آن نیز با آن‌ها تفاوتی ندارد و تنها تفاوت آن اثر این قرار است که منوط به اثر و یک امر خارجی است.

قرارداد تشریفاتی، در این قرارداد علاوه بر رضایت طرفین دارای تشریفات خاصی می‌باشد؛ مانند فروش املاک، اموال توقیفی از طریق مزایده، انتقال حق، انتقال سهم مشارکت در شرکت است که همگی جزء قرارداد تشریفاتی هستند.

قرارداد جمعی، این قراردادها مثل پیکان دسته جمعی هستند که در آن علاوه بر طرفین قرارداد و معامله با کسانی که در آن هیچ دخالتی ندارند، شامل می‌شود و جمع ملزم به رعایت آن هستند. دیگر قرار است که تقریبا مانند قرارداد تحمیلی با این تفاوت که شخص یا طرفین قرارداد در موضع برتر قرار می‌گیرد و شرایط قرارداد را تنظیم می‌کند و طرف دیگر حق وکالت در آن را قرار داده‌ایم و تشریفاتی است که به آن وابسته به این است که موضوع تعهد تسلیم شده است. به عبارت دیگر در آن باید قبض باشد، در اخلاق دینی صرف رضایت متعاقدین برای آن کافی نیست و حق زمانی محقق می‌شود که توسط طرف دیگر عقد صورت پذیرد و مال به تصرف دربیاید.

هزینه تنظیم قرارداد

هزینه قرارداد توسط وکیل با توجه به نوع قرارداد مبادله شده در آن به شرایط طرفین برای اخذ مشخص می‌شود و اینکه از طرف یک یا هر دو نفر به حالت بستگی دارد. برای محاسبه هزینه برخی موارد مراحل باید لحاظ شود که توضیح می‌دهیم.

اهمیت تنظیم قرارداد یک دلیل کامل برای اثبات قرارداد بین دو طرف است. با یک قرارداد حرفه‌ای بعد از این دو طرف مورد حمایت قانون قرار می‌گیرد و در صورت عدم اجرا توسط یکی از دو طرفین بر اساس ضمانت اجرا می‌تواند مطالبه خسارت کند.

مراحل تنظیم قرارداد توسط یک وکیل صورت می‌گیرد. در اولین گام باید به صورت حضوری یا تلفنی مشاوره مختصر با وکیل داشته باشد و مختصری از شرح قرارداد را به او بگوید. این بخش از قضیه معمولاً رایگان است. در گام بعدی مدارک مورد نیاز برای تنظیم قرارداد را از جانب وکیل مشاهده می‌کند. در این مراحل وکیل با بررسی مدارک و شنیدن سخنان و شرایط شما به دسته‌بندی نحوه قرارداد پرداخته می‌شود.

در گام نهایی وکیل به خواسته‌ها و مفاد قرارداد هزینه‌هایی که تنظیم را محاسبه می‌کند و اگر مورد توافق باشد؛ ابتدا باید که متقاضی متن وکالت‌نامه را منعقد کند. در آیین‌نامه کانون وکلا طبق مقررات طرح‌های مشخصی در خصوص تعیین حدود و رصد‌هایی که باید از سوی موکل وکیل پرداخته شود، بیان می‌کند و با خیال راحت می‌توانید به دفاتر وکلا مراجعه کنید و امور تنظیم قرارداد را به آن‌ها بسپارید.

مهارت شخصی که تنظیم قرارداد انجام می‌دهد و قوانین مدون برای تزیین قرارداد از کتب معتبر فعلی دینی و قانونی استفاده می‌کنند و بر اساس آنچه در این کتاب نگاشته شده، تدوین می‌شود. نام قرارداد ممکن است بر اساس عناصر و مفاد آن بسیار باشد و زمانی که متن را می‌خوانید مشابهتی در آن با برخی قراردادها دیگر نداشته باشد. به همین دلیل آنچه در متن قرارداد ذکر شده، اهمیت دارد. آن چه نامگذاری شده برخی قراردادها یکی و برخی شفاهی هستند و قرارداد الزامی به نگارش نمی‌آید.

در نوع شفاهی حتماً حضور شهود عاقل و بالغ ضروری است. قرار دادی که به دو شیوه رسمی و عادی انجام می‌شود؛ به طور مثال نمونه رسمی در دفاتر اسناد رسمی و دفتر وکلا و گونه‌های عادی در بنگاه معاملات ملکی نوشته می‌شود اما قراردادها به صورت کلی، از نام مشخص برخوردار هستند و بر اساس همین با دسته بندی می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از وکلای مجموعه تهران وکیل کمک بگیرید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشند. جلب رضایت شما مشتریان گرامی، هدف وکلای صاحب تجربه این مجموعه است؛ پس با اطمینان خاطر پرونده‌های خود را در این زمینه به وکلای تهران وکیل بسپارید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *