تماس با مشاوران حقوقی تهران وکیل

دسترسی اول : نارمک براصلی خیابان فرجام حدفاصل حیدرخانی و عبادی، ساختمان کهکشان پلاک 401 طبقه 2 واحد 8

دسترسی دوم :اتوبان باقری،فرجام غربی،بعد از عبادی،پلاک ۴۰۱،ط۲،واحد ۸ ساختمان کهکشان

تلفن : 09100911179

خسارت عدم انجام تعهدات قراردادی

تماس با تهران وکیل

در صورتیکه نیاز به انجام کارهای وکالتی دارید با ما در تماس باشید

  در این مطلب به موضوع خسارت عدم انجام تعهدات قراردادی اشاره شده است. شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی رایگان از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید .

 

 خسارت عدم انجام تعهدات قراردادیخسارت عدم انجام تعهدات قراردادی

خسارت عدم انجام تعهدات قراردادی به چه صورت است؟

گاهی شخصی در قراردادی تعهد به انجام کاری دارد، اما از انجام کار خود سرپیچی می‌کنند. معمولاً در صورت ورود چنین اتفاقی خساراتی به طرف مقابل انجام می‌شود. خوب است در نظر داشته باشیم که برای مطالبه خسارت عدم انجام تعهد قراردادی باید شرایط آن نیز موجود باشد چرا که در غیر این صورت یعنی در صورتی که شرایط مطالبه خسارت نباشد، طرح دعوا مبنی بر مطالبه خسارت بی فایده و امکان دریافت آن نیست و در نهایت می‌توانید از طریق مراجع قضایی مطرح و به انجام تعهد ملزم کنید.

همان طور که پیش از این مورد بررسی قرار گرفت، دعوای مطالبه خسارت و ضرر و زیان ناشی از عدم انجام تعهدات قراردادی را از شخص متعهد مطرح کنید، لازم است که شرایطی وجود داشته باشد؛ در ادامه بررسی می‌شود. به وجود آمدن خسارت و ضرر و زیان یکی از مهم‌ترین شرایط جهت مطالبه دعوای خسارت ناشی از عدم انجام تعهدات که ثابت می‌کند، به شما ضرر زیان و خسارتی وارد شده است. وجود ضرر باید نتیجه مستقیم عدم انجام تعهد باشد. اگر بخواهید خسارت ناشی از عدم انجام تعهد را مطالبه کنید، لازم است که ثابت کند خسارت وارده به شما به صورت مستقیم نتیجه عدم انجام تعهد قراردادی عهد شکنی فرد متعهد در این شهر مستقر دریافت خسارت نیست.

انجام تعهد سپری شده یکی از مهم‌ترین شرایط لازم برای مطالبه خسارت ناشی از عدم انجام تعهد از مهلت مقرر در قرارداد سپری شده باشد؛ چرا که در غیر این صورت شما نمی‌توانید ضرر و زیان را از فرد متعهد دریافت کنید و باور کنید که در قرارداد منعقد شده بین شما و طرف مقابل‌تان شخص مقابل متعهد شده که در تاریخ ۱۸ تیر ثمن معامله را به شما پرداخت کند اما شما اگر حتی قبل از تمام شدن مهلت قرارداد اقدام مطالبه کنید، درباره شما پذیرفته نمی‌شود؛ چرا که مهلت تعیین شده در اقرار هنوز به اتمام نرسیده است.

در شهر تهران خسارت در قرارداد قید شده یا به موجب قانون و ضروری می‌باشد. شما بخواهید خسارات ناشی از عدم انجام تعهد را از متعهد درخواست کنید، لازم است شهرستان در قرارداد ذکر شود یا در غیر این صورت به موجب قانون موجود در جامعه مطالبه خسارت ناشی از عدم انجام تعهد ضروری باشد. البته لازم به ذکر است که به موجب ماده ۲۲۱ معمولاً مطالبه خسارت ناشی از عدم انجام تعهد قراردادی ضروری و حتی در اغلب موارد نیاز به ذکر آن نیست که دارای مدت انجام تعهد است.

خسارت عدم انجام تعهدات قراردادیخسارت عدم انجام تعهدات قراردادی

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی می توانید در هر ساعت از شبانه روز با موسسه تهران وکیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به منظور دریافت مشاوره حقوقی رایگان در ساعات غیر اداری از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت اقدام فرمایید. همچنین می توانید در صورت نیاز نسبت به دریافت مشاوره حقوقی ار طریق واتساپ نیز اقدام فرمایید.

مهم‌ترین شرایط برای مطالبه خسارت و زیان چیست؟

یکی از مهم‌ترین شرایط برای مطالبه خسارت و زیان عدم انجام تعهد است که در مراجع قضایی ثابت می‌شود، متعهد با وجود آن که توانایی انجام تعهد دارد اما از انجام آن سرپیچی می‌کند. در صورتی که بنا به هر دلیلی متعهد قادر به انجام تعهد نباشد یا به عبارت دیگر تعهد به قرارداد به صورتی بوده باشد که هیچ شخصی توانایی انجام ندارد، نمی‌تواند خسارت ناشی از عدم انجام متعهد را مطالبه کرد. شخصی به دلیل یک سانحه رانندگی هر دو پای خود را از دست داده و به این دلیل انجام تعهد برای آن مقدور نیست. به این ترتیب نمی‌توان خسارات ناشی از عدم انجام تعهد را از آن مطالبه کرد زیرا عدم انجام تعهد توسط او به دلیل ناتوانی او بوده و خودداری از انجام تعهد وجه التزام یا شرطه جزا اغلب در قراردادها به کار می‌رود.

منظور از وجه التزام در واقع همان میزان مبلغ خسارات ناشی از عدم انجام تعهدات قراردادی خسارات ناشی از تاخیر در انجام تعهدات قراردادی است. لازم به ذکر است که این گونه عبارات یعنی همان وجه التزام باعث افزایش امنیت قرار داد برای هر یک از طرفین قرارداد می‌شود. به عنوان مثال اگر در قرارداد بیمه اتومبیل شرط شود، در صورت تاخیر فروشنده به تحویل مبیع یعنی همان اتومبیل در تاریخ ذکر شده در قرارداد ملتزم می‌شود، مبلغ معینی را جهت خسارت به خریدار بپردازد. این مبلغ انتقال وجه التزام است که باعث می‌شود، هر دو طرف قرارداد از انجام تعهد سرپیچی نکند و تعهدات را سر موعد مقرر انجام دهد. به این ترتیب توصیه می‌شود حتماً در قراردادهای خود وجه التزام عدم انجام تعهد و تاخیر در انجام تعهد قید کند که در ادامه به علت آن می‌پردازیم.

خسارت عدم انجام تعهدات قراردادیخسارت عدم انجام تعهدات قراردادی

مطالبه خسارت از خسارت امکان پذیر می‌باشد با توجه به اینکه شما نمی‌توانید خسارت از خسارت را درخواست کنید و مستحق دریافت خسارت یا عدم تعهد و تاخیر در انجام تعهد باشید و طرف مقابل این خسارت را در موعد مقرر پرداخت نکند شما نمی‌توانید خسارت را مطالبه کنید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی خسارت عدم انجام تعهدات قراردادی می‌توایند از وکلای مجموعه تهران وکیل استفاده کنید. وکلای مجموعه تهران وکیل آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما مشتریان گرامی می‌باشند و هدف آنها جلب رضایت و اعتماد شماست و سعی دارند با به کارگیری دانش و تجربه خود، مطلوب‌ترین نتایج را برای پرونده‌ی شما حاصل کنند؛ پس با اطمنیان خاطر وکلای مجموعه تهران وکیل را انتخاب کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *